Groot-Brittannië: Backpacken Schotland

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Jenny
Reisexpert

Groot-Brittannië: Backpacken Schotland

Bericht door Jenny »

Ik ga eind deze week voor een weekje naar Orkney, Schotland. Hoofddoel van de trip zullen de wrakken van Scapa Flow zijn (ja, ik ga duiken in de koude), maar ik wil ook wel wat boven water zien.

Iemand tips?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mijn tip: pas goed op je zelf!
wat heb jij toch met koud water???

veel plezier!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bedankt!

Op zich heb ik niet bijzonder veel met 'koud' (12 graden) water... maar soms wel met de dingen die er in te vinden zijn. Zo zijn sommige duiksteks in Zeeland echt prachtig, ookal is het zicht soms minimaal.

Voor de Britse kust liggen duizenden wrakken, sommige goed bewaard, andere zijn meer wrakvelden. Vaak prachtig begroeid. Dus waarom niet een kijkje nemen nu ik hier toch woon?

En ik ben al jaren niet meer met de auto op vakantie geweest :D (Een jaar of 10?)
HenkJan81
Vakantieganger

Londen- Schotland

Bericht door HenkJan81 »

Het idee is om in september 1,5 week een tripje te maken in Groot Brittanië. Mijn idee is om 4 dagen in Londen te blijven, dan 1 dag doorreis naar Edinburg, en daar nog 5 dagen te blijven. Ik heb dus al 3 dagen ingeplanned voor de transfers. Ik heb enkele vraagjes, die vast wel te vinden zijn in diverse topics, maar misschien kunnen mensen het hier ook wel beantwoorden;
- Ik wil er met Ryanair heen, zie dat je met koffers 30 euro extra moet betalen, hoe zit dit met een backpack? Valt dit onder handbagage?
- het idee is om de transfer Londen-Edinburg te doen met de trein. Wat zijn de kosten van een kaartje hiervoor?
- Of is het handiger een auto te huren? Waar kun je goedkoop een auto huren?
- Heb nu alleen backpack ervaring in Thailand, daar is het vinden van een slaapplek ed vrij makkelijk en goedkoop. Hoe zit dit in de UK?
menasil
Reisexpert

Re: Londen- Schotland

Bericht door menasil »

Backpack is ook gewoon ruimbagage.

Trein kan je van te voren online boeken en dan is het het goedkoopst! Ze gaan 3 maanden van te voren in de verkoop dacht ik. Je reisdatum is dan wel vast. Hier is meer informatie over UK Railways te vinden: http://www.nationalrail.co.uk/

Ik zou zelf voor een trein gaan, denk dat je met een auto zeker duurder uit bent, zeker als je hem elders wil inleveren.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Een backpack moet je idd gewoon inchecken. Leuke trip wel volgens mij. Je kunt het beste van Londen naar Edinburgh met de trein. Veel plezier!! Als je op de bonnefooi in Londen en Edinburgh aankomt, kun je altijd wel een hostel vinden. Maar aangezien je je dagen toch vast hebt liggen, zou je ook van te voren kunnen reserveren. Veel plezier!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Als je inderdaad je treinreis van te voren boekt, wat het goedkoopst is, dan zou ik ook van te voren je hostels boeken. Kan je zeker in het hostel van je voorkeur. Maar in september moet er zeker wel plek zijn!

Ik weet trouwens niet of je dicht bij Schiphol woont, maar daar hebben ze via Easyjet ook goedkope vluchten van/naar Londen/Edinburgh. Ik ben vorig jaar met Easyjet van Schiphol naar Edinburgh gevlogen en soms kan dat goedkoper zijn dan Ryanair.

Als je nog tips nodig hebt voor Londen/Edinburgh, laat maar weten. Ben zelf in beide steden geweest en ga over paar weken weer naar Londen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De trein is niet goedkoop, maar wel goedkoper dan het huren van een auto en de brandstof. Op de website van national express kun je zien wat tickets kosten, en ze boeken. Www.transportdirect.co.uk kan ook heel handig zijn voor het plannen van een reis.

Lange afstandtreinen in de UK zijn vaak best luxe, zo kun je onderweg vaak je laptop of foon opladen, en soms is er gratis Internet aan boord.
bolletjeom
Reisexpert

je kunt ook voor 12 pond met de bus
http://www.nationalexpress.com/coach/Of ... nfares.cfm
in het gunstigste geval duurt de rit 8 uur. Lijkt mij ook te doen
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Jenny schreef: Lange afstandtreinen in de UK zijn vaak best luxe, zo kun je onderweg vaak je laptop of foon opladen, en soms is er
gratis Internet aan boord.
Kleine aanvulling:

Eastcoast treinen hebben tegenwoordig (bijna?) allemaal gratis WiFi aan boord. Je moet je wel even registreren. Het netwerk wat ik momenteel (Londen - Leeds) tot mijn beschikking heb is redelijk snel.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Yep, ben ook met EasyJet naar zowel Edinburgh als Londen (en ook Liverpool) gevlogen. Gaat prima en lang niet zo veel rare toeslagen als Ryanair. Inchecken van een tas kost wel extra, maar niet zo'n hoge toeslag als Ryanair geloof ik en je hoeft ook niet te betalen voor inchecken etc.
HenkJan81
Vakantieganger

Bericht door HenkJan81 »

nog een klein vraagje erbij:
Voor die week in Schotland wil ik enkele activiteiten doen. Heeft iemand een site van een aanbieder waar je tours op kan boeken, of in ieder geval een overzicht-pagina wat er allemaal te doen is?
bolletjeom
Reisexpert

google op : tours scotland ;)

Serieus, niet om bij de hand te doen. Maar dan heb je een pagina vol aanbieders en kan je zelf kijken welke bij je wensen past. Ik heb het net gedaan en zie zo al 4 interressante sites staan
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Er zijn talloze tour organisaties, beetje puzzelen idd wat het beste bij je past Haggis Adventures kan, Walking in Scotland ook, of Scotline tours. Gewoon even Googelen en kijken wat je doelgroep is ;-)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb met Rabbies een tour gedaan van 3 dagen door de Highlands en 2 overnachtingen in Portree (Skye); was zeer tevreden over hen. Kleine bus, weinig mensen, accommodatie kan je zelf aangeven (hostel maar ook B&B of hotel).
Plaats reactie