Het grote avontuur..[reizen én werken]

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
sanderakkerman

Het grote avontuur..[reizen én werken]

Bericht door sanderakkerman »

Hallo allemaal! Ik zal me eerst even voorstellen aangezien ik hier nieuw ben; Ik ben Sander, 22 jaar.

Met ongeveer 3 weken ben ik klaar met mijn opleiding, en de bedoeling is om dan samen met een klasgenoot te gaan reizen en werken in europa. Een soort van backpacken dus. Maar nu is mijn vraag; Wie heeft hier ervaring mee? is het haalbaar? Is er werk in europa?

De bedoeling is om in spanje te beginnen. Dit zal dan eind augustus worden. Wat voor werk we moeten doen maakt ons niet uit; Al is het afwas, schoonmaak, achter de bar. Als het maar werk is. Eigenlijk willen we met een leuke som en op de bonnefooi vertrekken; Een tent mee, genoeg geld om te overleven, en dan het avontuur aangaan. Werk zoeken in een wildvreemd land.

Maar, stiekem ben ik natuurlijk ook erg zenuwachtig; Wat nou als het niet gaat lukken? Is het uberhoud wel haalbaar? Is er wel werk te krijgen? vandaag heb ik willekeurig naar bedrijven gebeld in spanje. gewoon telefoonummers opgezocht via google maps. De meeste bedrijven waren wel enthousiast, maar om werk te krijgen moesten we dan wel eerst even langskomen.

Mijn vraag is dus; Wie heeft hier ervaring mee? Zijn wij overmoedig? Is het haalbaar? of is er geen werk te vinden in spanje, of waar dan ook in europa?

Allemaal heel veel vragen, en eigenlijk wil ik het avontuur gewoon aangaan en zien waar we komen, als het maar haalbaar is.

Ben benieuwd!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Het grote avontuur..[reizen én werken]

Bericht door bolletjeom »

werk in europa is nogal seizoens gebonden over het algemeen. aankomen ver voorbij het midden van het zomerseizoen maakt je kans niet heel erg groot...hoewel er tegen die tijd ook weer mensen aan het afhaken zijn.
Er zijn zeer veel leuke zomerbaantjes te vinden op campings. die kan je al vanuit nederland regelen en dat kun je zelfs nu al gaan doen.! Denk aan vacance soleil, happytent, eurocamp, keycamp, eurosporvac, veneu holidays etc etc etc.

of het uberhaubt mogelijk is.....zorg dat je altijd voldoende geld overhebt in een noodpotje voor een trein naar huis. dan is er niets aan de hand!
Wanneer je serieus werkt en dus niet de kantjes ervan af loopt zal je geen probleem hebben om ergens lang te werken. Zeker niet als je niet te beroerd bent om alles te doen. Ik heb 2 maal een zomerseizoen op een camping gewerkt. het begon ooit met bungalowtenten bouwen, toen werd ik gevraagd om even 4 weken in te vallen, daarna werd ik door de concurent gevraagd bij hen in te vallen en toen wilde ze me beiden hebben om de tenten weer af te breken. toen was ik van april tot begin oktober onder de pannen en had ik verschillende aanbiedingen voor het winterseizoen liggen. Dit was in de franse alpen. Een ideaal gebied omdat ze er 2 toeristenseizoenen hebben
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Het feit dat het crisis is, vooral in Spanje, maakt het niet makkelijker. Ook niet de komst van Oost-Europeanen voor de baantjes die jullie willen doen. Maar een avontuur is risico nemen.
verlander

Bericht door verlander »

kijk ook eens op deze site, kon wel eens handig zijn en het heeft mij zeker geholpen in het verleden:

http://www.anyworkanywhere.com/

voor in de UK:

http://www.gumtree.com/

en deze volgende zul je niet veel geld of helemaal geen geld verdienen maar zorgt wel voor goede ervaringen en je krijgt je onderdak er vaak bij en je ontmoet natuurlijk de meeste locale mensen op deze manier:

http://www.wwoof.org/

succes!!
Plaats reactie