Vliegtickets en Ramadan 2014

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Annn

Vliegtickets en Ramadan 2014

Bericht door Annn »

Hoi allemaal,

Na afgelopen zomer twee maanden door Laos en Cambodja te zijn gereisd is de reislust opgewekt en is nu het plan om volgend jaar zomer twee maanden (met 60 dagen visum) door Indonesië te reizen.

We zijn nog aan het oriënteren, maar waarschijnlijk wordt het een combinatie van Lombok (Nationaal Park Komodo?), Bali, Java (Jakarta slaan we misschien over, na vele negatieve verhalen) en als de tijd het toe laat het Toba meer en omgeving (met binnenlandse vlucht). Het zou het handigst uitkomen om halverwege Juli te vertrekken. Nu heb ik twee vragen:

De Ramadan is op 27 Juli afgelopen en waar is het dan het handigst om te verblijven? We reizen wel budget. Is reizen dan lastig of wel te doen? We kunnen ook eventueel later vertrekken, maar liever niet.

Verder zijn we er nog niet uit hoe we het best kunnen vliegen. Misschien vliegen op Lombok en Medan en kan je dan een combinatieticket goedkoop krijgen of twee enkeltjes? Of is retour dan handiger en combineren met een binnenlandse vlucht?

Alle andere tips zijn ook welkom!

Alvast bedankt
Anne
Joost92

Re: Vliegtickets en Ramadan 2014

Bericht door Joost92 »

Van de Ramadan heb ik niet veel last gehad op Java, waar je wel rekening mee moet houden is Idul Fitri (de vakantie na Ramadan, duurt 3-4 dagen geloof ik). Dan is reizen onmogelijk, werkelijk IEDEREEN reist richting de kust, dit zorgt voor ongelofelijk lange files (het heeft mij vorig jaar zo'n 8uur vertraging opgeleverd met de bus), vliegtickets uitverkocht, trein eveneens. De steden bij de kust zijn vanwege de drukte ook absoluut af te raden..

De hostel prijzen lagen trouwens rond deze periode ook een stuk hoger (200% denk ik), alsnog goed te doen hoor! zeker voor die 4 dagen..

Wellicht is dit wat minder op de wat minder grote eilanden, maar daar kunnen anderen je wss beter over informeren!
Plaats reactie