5 weken India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Xaipt
Vakantieganger

5 weken India

Bericht door Xaipt »

Hallo,

Ik wil vanaf 9 juli tot 13 augustus gaan backpacken in India (voor 5 weken), maar nu ik m’n route een beetje probeer te bepalen, zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik hoop in Delhi te beginnen. Vrienden raden me aan naar Goa en de Himalaya te gaan, maar dan wordt het een race tegen de tijd.

Ik wil zo’n 3 weken uit trekken voor Noord-India, en de overige 2 weken zou ik graag óf naar de Himalaya gaan, óf Goa bezoeken en in Mumbai of Chennai eindigen. Is dat reëel, en wat raden jullie (met het oog op het seizoen e.d.) aan?

De highlights in Noord-India heb ik dankzij de zoekfunctie al gevonden. :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 5 weken India

Bericht door Tikva »

Ik denk dat je er erg verstandig aan doet om te kiezen voor of goa of de himalaya en niet beide.

Vanaf welke plaats vlieg je terug, als dat ook weer Delhi is dan hoef je nu nog niet te beslissen. Heb je het op dat moment helemaal gehad met India en wil je wat relaxter en ontspanning dan ga je naar Goa... Wil je nog lekker verder reizen en actief bezig zijn dan naar de Himalaya
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Xaipt
Vakantieganger

Bericht door Xaipt »

Tikva schreef:Ik denk dat je er erg verstandig aan doet om te kiezen voor of goa of de himalaya en niet beide.
Dat sowieso ja. :)
Vanaf welke plaats vlieg je terug, als dat ook weer Delhi is dan hoef je nu nog niet te beslissen. Heb je het op dat moment helemaal gehad met India en wil je wat relaxter en ontspanning dan ga je naar Goa... Wil je nog lekker verder reizen en actief bezig zijn dan naar de Himalaya
Ik heb m'n ticket nog niet geboekt. Goa lijkt me erg relaxt, maar misschien ook wel érg warm. Is de Himalaya in het regenseizoen ook de moeite waard, i.v.m. bewolking enzo?
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

het zal best warm zijn in goa ja, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het daar warmer is dan in rajasthan/uttar pradesh (ik neem aan dat je dat bedoelt met noord-india?)

Ik zou zelf niet zo snel naar goa gaan (klinkt zo afgezaagd, maar dat is gewoon een vooroordeel van mij)

ladakh heb ik wel hele goeie verhalen over gehoord. is iig minder warm. kasmir moet ook prachtig zijn maar dat is altijd maar afwachten of de situatie op het moment veilig genoeg voor jou is.
wat betreft bewolking...ik was in juli in nepal en heb daar in 4 weken 1(!) keer de himalayas gezien :N
ik weet niet of dit in het indiase gedeelte hetzelfde is.

3 weken voor noord-india is te doen, je kan de hoogtepunten zeker zien in die tijd....maar houd er ook rekening mee dat je misschien langer blijft hangen, er is echt heeel veeel te zien.
amassakoul
Xaipt
Vakantieganger

Bericht door Xaipt »

tom schreef:het zal best warm zijn in goa ja, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het daar warmer is dan in rajasthan/uttar pradesh (ik neem aan dat je dat bedoelt met noord-india?)
Hm, dat is zo. :)
Ik zou zelf niet zo snel naar goa gaan (klinkt zo afgezaagd, maar dat is gewoon een vooroordeel van mij)
Een vriend van me is er tamelijk enthousiast over. En dan zou ik puur voor het strand gaan.
ladakh heb ik wel hele goeie verhalen over gehoord. is iig minder warm. kasmir moet ook prachtig zijn maar dat is altijd maar afwachten of de situatie op het moment veilig genoeg voor jou is.
Dat ziet er schit-te-rend uit inderdaad. :) Zou dat gedeelte een goed alternatief kunnen zijn voor die 2 weken? :)
wat betreft bewolking...ik was in juli in nepal en heb daar in 4 weken 1(!) keer de himalayas gezien :N
ik weet niet of dit in het indiase gedeelte hetzelfde is.
Ah, daar was ik al bang voor. En ik vrees, voor wat ik van die en gene gehoord heb, dat je er inderdaad geld op kunt inzetten dat je de Himalaya niet ziet. Jammer. Maar goed, omdat Darjeeling, en de plaatsen verder naar het noorden toch al relatief moeilijk te bereiken zijn (voor wat ik uit de Lonely Planet gids begrijp dan), is het dan wellicht niet de moeite waard. :)
3 weken voor noord-india is te doen, je kan de hoogtepunten zeker zien in die tijd....maar houd er ook rekening mee dat je misschien langer blijft hangen, er is echt heeel veeel te zien.
Ja, áls dat het geval is: prima, want in dat geval voel ik me daar ook wellicht relaxt bij. :) Ik maak in ieder geval een globale planning, zodat daar altijd vanaf geweken kan worden. Sterker nog: áls ik daar vanaf wijk, geeft dat wel aan dat ik het naar m'n zin zal hebben. *)
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ik keek net even en het schijnt dat juli/augustus de beste tijd is om in ladakh te reizen, 25-30 graden! hogerop wel kouder natuurlijk.
komt nog bij dat dit vanuit rajasthan dichtbij is, relatief gezien natuurlijk :P

Met vijf weken zou ik er denk ik wel voor kiezen om er een mooie trekking in ladakh tegenaan te gooien! ook weer heel andere cultuur enzo...
amassakoul
Xaipt
Vakantieganger

Bericht door Xaipt »

tom schreef:ik keek net even en het schijnt dat juli/augustus de beste tijd is om in ladakh te reizen, 25-30 graden! hogerop wel kouder natuurlijk.
komt nog bij dat dit vanuit rajasthan dichtbij is, relatief gezien natuurlijk :P

Met vijf weken zou ik er denk ik wel voor kiezen om er een mooie trekking in ladakh tegenaan te gooien! ook weer heel andere cultuur enzo...
Ladakh en Kashmir lijken me werkelijk fantastisch inderdaad. _O_

Leh bijvoorbeeld is alleen weer vrij moeilijk te bereiken (2 dagen met de auto) en het wordt een dure trip. Voor een taxi/bus betaal je al snel zo'n 100 euro, voor een vliegticket Delhi - Leh net iets meer. Jammer.
Xaipt
Vakantieganger

Bericht door Xaipt »

M'n ticket is geboekt. :D *O* *O* *O* 342 euro voor een retour Londen Heathrow - Delhi. :)
Ijsvogel

Bericht door Ijsvogel »

Dat is niet veel! Hoe heb je die vlucht gevonden, welke website? *O*
Xaipt
Vakantieganger

Bericht door Xaipt »

Ijsvogel schreef:Dat is niet veel! Hoe heb je die vlucht gevonden, welke website? *O*
Ik vlieg met Gulf Air, geboekt via Terminala. :D
Xaipt
Vakantieganger

Bericht door Xaipt »

De tijden van m'n ticket zijn wel bijzonder raar:
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Inderdaad vage tijden, maar je hebt best wel way stopovertijd in Bahrein. Ik vond bahrein persoonlijk echt wel leuk, zeker beter dan Dubai. Dus als je van het vliegvels kan dan zou ik het doen.

Vliegveld is ook echt vlakbij (in) de stad, taxi's zijn alleen duur maar auto huur niet.. Anyway zie
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Xaipt
Vakantieganger

Bericht door Xaipt »

Een late reactie, maar vooruit: India was fan-tás-tisch! _O_ O+ _O_
Plaats reactie