- - In hoeverre heb je een creditcard nodig in Australië? (voornamelijk Sydney, maar hierna ga ik nog reizen).
- Is het nog steeds zo dat je bij (goedkopere) vliegtuigmaatschappijen alleen met Creditcard kan betalen?
- In hoeverre kom je met een Australische rekening en bankpas ten opzichte van een Creditcard? (huren van een auto, of het afnemen van een dienst o.i.d.)
- Bestaat er een gunstige mogelijkheid om een Creditcard aan te vragen in Australië zonder dat je de koersopslag moet betalen.
- Bij de ING kan ik een Studenten Creditcard aanvragen, maar deze heeft 'maar' een bestedingslimiet van 1000 euro per maand. Is dit handig? Met 1000 euro kan je niet eens een vliegticket bestellen. Wellicht dus ook geen auto huren of borg ervoor betalen?
Credit card in Australië
Credit card in Australië
Ik heb al een aantal topics bekeken, maar de meeste zijn mogelijk wat verouderd. Ik heb dus nog een aantal vragen met betrekking tot het hebben of niet hebben van een Creditcard.
- Kims
- Reisexpert
Re: Credit card in Aussie
Hi,
Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
Een goed alternatief hier in Australie is een debit card, werkt zoals een credit card voor online aankopen/tickets etc. Maar je kunt alleen uitgeven wat je in je rekening staat, dus kan niet in de min. Ideaal voor reizigers die geen aanspraak kunnen maken op een creditcard. Ik weet alleen niet of het werkt voor het huren van een auto.
Kijk anders ook op de websites van de banken, daar staat veel info op. De grootste banken zijn: Westpac, NAB, ANZ en de Commonwealth Bank.
Succes ermee!
Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
In principe heb je voor het dagelijks leven geen creditcard nodig. Het wordt wel gevraagd voor het huren van een auto.Aussie schreef:- In hoeverre heb je een creditcard nodig in Australië? (voornamelijk Sydney, maar hierna ga ik nog reizen).
De goedkoopste maatschappijen zoals Jetstar verkopen alleen tickets online, dus dan heb je inderdaad een creditcard nodig.Aussie schreef:Is het nog steeds zo dat je bij (goedkopere) vliegtuigmaatschappijen alleen met Creditcard kan betalen?
Een creditcard wordt alleen afgegeven (voor zover ik weet) als je een "resident" bent in Australie en je bewijs van inkomen kunt aantonen. Het verschilt iets per bank, maar dit geldt over het algemeen voor de grootste banken.Aussie schreef:In hoeverre kom je met een Australische rekening en bankpas ten opzichte van een Creditcard? (huren van een auto, of het afnemen van een dienst o.i.d.)
Bedoel je rente? Wij hebben via de Westpac een creditcard waarbij je 55 dagen geen rente betaald, maar die hebben we gekregen omdat we al lang bij deze bank zijn en de nodige spaarcenten en inkomen hebben. De rente ligt aanzienlijk hoger in Australie, dus ook op creditcards. Ik zou erg voorzichtig zijn met het aanvragen van creditcards.Aussie schreef:- Bestaat er een gunstige mogelijkheid om een Creditcard aan te vragen in Australië zonder dat je de koersopslag moet betalen.
Een goed alternatief hier in Australie is een debit card, werkt zoals een credit card voor online aankopen/tickets etc. Maar je kunt alleen uitgeven wat je in je rekening staat, dus kan niet in de min. Ideaal voor reizigers die geen aanspraak kunnen maken op een creditcard. Ik weet alleen niet of het werkt voor het huren van een auto.
Kijk anders ook op de websites van de banken, daar staat veel info op. De grootste banken zijn: Westpac, NAB, ANZ en de Commonwealth Bank.
Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Re: Credit card in Aussie
Informeer even of je er ook geld op kunt zetten. Als je zelf bijvoorbeeld 1500 euro op je cc kunt storten, heb je een totaal limiet van 2500 euro. 1500 euro eigen geld, en daarnaast kun je nog 1000 euro 'lenen'.Aussie schreef:- Bij de ING kan ik een Studenten Creditcard aanvragen, maar deze heeft 'maar' een bestedingslimiet van 1000 euro per maand. Is dit handig? Met 1000 euro kan je niet eens een vliegticket bestellen. Wellicht dus ook geen auto huren of borg ervoor betalen?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Re: Credit card in Australië
Ik heb dus een pre paid credit card gekocht bij neteller.
Kost 10 euro.
En daar zet je eerst zelf geld op, erna kun je dat erzo afhalen met boekingen etc.
Inloggen via de website van ze, betalen met ideal. Kost niks, je kunt niet rood staan dus betaald geen rente!
Kost 10 euro.
En daar zet je eerst zelf geld op, erna kun je dat erzo afhalen met boekingen etc.
Inloggen via de website van ze, betalen met ideal. Kost niks, je kunt niet rood staan dus betaald geen rente!
Re: Credit card in Australië
Ik gebruik mijn creditcard vooral om tours te boeken.. maar dat is dan meer omdat ik geen zin heb om met mijn ozzie bankpas te betalen, omdat ik elke keer 500 dollar van mijn nederlandse rekening naar mijn oz rekening overmaak. Anders blijf ik bezig!