Gefascineerd door chaos, overbevolking en sloppenwijken

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Bjorn123
Reisexpert

Gefascineerd door chaos, overbevolking en sloppenwijken

Bericht door Bjorn123 »

Het hoort er bij, tijdens het reizen word je vaak geconfronteerd met barre omstandigheden. Duizenden mensen op kluitjes op elkaar in de slums, chaos en getoeter op straat, en letterlijk OVERAL mensen. Voor veel mensen (voor zover ik meestal hoor) zijn dit de grootste drawbacks tijdens het reizen. Voor mij echter is dit alles een reisdoel op zich, ik vind het helemaal geweldig! Alhoewel dat voor de slums een beetje raar klinkt, en ik het gelijkertijd vreselijk vind hoe veel mensen daar moeten leven. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar het heeft gewoon een enorme aantrekkingskracht op mij. Ook de chaos in het verkeer in steden zoals Delhi en Mumbai vind ik ronduit prachtig, terwijl de meeste mensen gillend zouden wegrennen uit zo'n situatie. Mede om deze redenen zou ik ook graag eens naar Dhaka, Bangladesh en Lagos in Nigeria willen reizen.

Zijn er meer mensen hier zo gefascineerd door of heb ik gewoon een twisted mind? 8)7
ketting
Reisexpert

Re: Gefascineerd door chaos, overbevolking en sloppenwijken

Bericht door ketting »

Ik heb juist precies het tegenovergestelde. Ik ben graag in de bergen, woestijn, jungle of op het water. Het liefst zo ver mogelijk van de bewoonde wereld. Natuur, stilte, rust en 's nachts de Melkweg zien. De chaos die jij beschrijft vind ik ook wel leuk maar niet voor langer dan een paar dagen.
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Ook daar ben ik het mee eens, ik hoef idd niet mn hele vakantie in zulke drukke gebieden te verblijven, maar ik denk wel langer dan de meeste mensen. Zo ben ik 8 dagen in Mumbai gebleven terwijl de meeste andere mensen er een dag of 3/4 verbleven. Maar ik heb ook langere tijd op onbewoonde plekker gekampeerd, heerlijk maar idd totaal het tegenovergestelde. Maar er zijn genoeg mensen die zo snel mogenlijk weg willen uit zulke plekken en het alleen maar vreselijk vinden (de drukte)
Ingee

Bericht door Ingee »

Ik kan me er wel een beetje in vinden.
Mss heb ik de echt drukke steden zoals mumbai oid nog niet meegemaakt, maar ik weet wel dat ik de drukte erg fijn vind. Zoveel mensen, zoveek leven op straat, super om te zien. ik vind het tot nu toe altijd erg prettig om van de stille plekjes in de massa drukte te komen.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Zeker mee eens. Hoewel ik het meest kan genieten van de schoonheid van de natuur, komt de cultuur op een dikke tweede plaats. Ik ben erg geïnteresseerd in verschillende religies en alles wat daarbij komt kijken, in veel landen heeft dit veel effect op het dagelijks leven als onderliggende factor. Het dagelijks leven an sich vind ik fascinerend om mee te maken. Om eens een kijkje te hebben in hoe het in Nederland ook anders zou kunnen, of juist niet natuurlijk. Denk aan de chaos in het verkeer, armoede, spelletjes die gespeeld worden, eten, architectuur, etc.

Ik moet me er alleen wel echt op instellen. In Nederland zelf hou ik niet van drukte en grotere steden, op reis kan ik me er alleen maar mee vermaken.

Ik ben wel iemand die erg nadenkt over een bepaalde toepassing uit het land waar ik ben voor in Nederland. Hoe zou het hier zijn als 'dingen' hier zo gingen als daar? Wat kunnen we hier van op steken? Etc. In Japan werden mijn ogen bijvoorbeeld geopend door de gecontroleerde chaos en de punctualiteit. In India hoe mensen gelukkig kunnen zijn tussen de vuilnis en in krottenwijken.

Vond je Mumbai trouwens echt zo chaotisch? Het was druk, maar ik ervaarde het als zeer gecontroleerde files. In Old Delhi, daarentegen, was het extreme chaos en moest je maar hopen dat je niet overreden werd :P
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Ja vergeleken met Delhi is het niks idd, maar in de buitenwijken kon het er ook zeer heftig aan toe gaan zeg maar :Y

In Delhi moest ik voor het eerst een Indiase weg oversteken, dood eng. Daarna word het er alleen maar leuker op. Vooral het oversteken van een druk kruispunt vond ik geweldig. Lekker rustig tussen het toeterende verkeer door lopen. Het is bijna een spelletje :9
Plaats reactie