pinnen in Indonesie is een probleem
- bolletjeom
- Reisexpert
pinnen in Indonesie is een probleem
Onderstaand bericht is afkomstig van de website van de Rabobank:
Klanten van Europese banken met een betaalpas met het Maestro-logo of een creditcard met het Mastercard-logo kunnen tijdelijk geen geld opnemen bij geldautomaten in Indonesië.
Oorzaak is dat aanbieders van geldautomaten in Indonesië hebben besloten om vanaf 9 juli extra maatregelen te nemen tegen eventuele frauduleuze transacties. Er is nu nog geen inschatting te geven hoe lang het zal duren voordat deze beperkingen zullen zijn opgeheven.
In Indonesië zijn geldopnames bij geldautomaten (ATM's) helaas niet mogelijk. Betalingen bij een betaalautomaat met een Maestro-betaalpas of -creditcard blijven wel gewoon mogelijk. Ook is het mogelijk om bij bankkantoren met een baliefunctie geld op te nemen.
Mastercard is bezig met de onderhandeling met banken en autoriteiten in Indonesië om acceptatie van Maestro en Mastercard zo snel mogelijk te hervatten. Tijdslijnen zijn echter nog niet afgegeven.
De volgende alternatieven zijn beschikbaar voor klanten die tegen de tijdelijke beperkingen aanlopen:
Klanten kunnen in de bankkantoren aan de balie nog wel geld opnemen met hun creditcard of bankpas. Kaarthouders moeten er rekening mee houden dat veel banken in Indonesië 's middags na 14:00 uur zijn gesloten;
Met de betaalpas en creditcard kan wel betaald worden in winkels, restaurants e.d. die Maestro of Mastercard accepteren (let daarbij op het Maestro- en/of Mastercard-logo op de deur van de winkelier);
(Bron: Website Rabobank)
Tot slot is het mogelijk om bij wisselkantoren euro's om te wisselen.
Klanten van Europese banken met een betaalpas met het Maestro-logo of een creditcard met het Mastercard-logo kunnen tijdelijk geen geld opnemen bij geldautomaten in Indonesië.
Oorzaak is dat aanbieders van geldautomaten in Indonesië hebben besloten om vanaf 9 juli extra maatregelen te nemen tegen eventuele frauduleuze transacties. Er is nu nog geen inschatting te geven hoe lang het zal duren voordat deze beperkingen zullen zijn opgeheven.
In Indonesië zijn geldopnames bij geldautomaten (ATM's) helaas niet mogelijk. Betalingen bij een betaalautomaat met een Maestro-betaalpas of -creditcard blijven wel gewoon mogelijk. Ook is het mogelijk om bij bankkantoren met een baliefunctie geld op te nemen.
Mastercard is bezig met de onderhandeling met banken en autoriteiten in Indonesië om acceptatie van Maestro en Mastercard zo snel mogelijk te hervatten. Tijdslijnen zijn echter nog niet afgegeven.
De volgende alternatieven zijn beschikbaar voor klanten die tegen de tijdelijke beperkingen aanlopen:
Klanten kunnen in de bankkantoren aan de balie nog wel geld opnemen met hun creditcard of bankpas. Kaarthouders moeten er rekening mee houden dat veel banken in Indonesië 's middags na 14:00 uur zijn gesloten;
Met de betaalpas en creditcard kan wel betaald worden in winkels, restaurants e.d. die Maestro of Mastercard accepteren (let daarbij op het Maestro- en/of Mastercard-logo op de deur van de winkelier);
Tot slot is het mogelijk om bij wisselkantoren euro's om te wisselen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: pinnen in Indonesie is een probleem
Bovenstaand bericht van de Rabobank klopt niet helemaal, het probleem met de geldopnames betreft enkel de ATM’s van de BCA bank. Het is nog steeds mogelijk om met je Europese bankpas geld op te nemen bij de ATM’s van BNI en Mandiri.
Wat ik wel vreemd vind is dat de Rabobank (of iedere andere bank wat dat betreft) nu pas reageert, want het probleem van geen geld kunnen opnemen bij de banken van BCA speelt nu al een week of 3 en niet pas vanaf 9 juli.
Wat ik wel vreemd vind is dat de Rabobank (of iedere andere bank wat dat betreft) nu pas reageert, want het probleem van geen geld kunnen opnemen bij de banken van BCA speelt nu al een week of 3 en niet pas vanaf 9 juli.
Biarkan Anjing Menggonggong Kafilah Berlalu
Qreply
Met Visa vandaag op Bali bij Mandiri ATM geld proberen op te nemen. Helaas geen succes!
Raar dat de banken en credit card maatschappijen er geen ruchtbaarheid aan geven. Er zijn genoeg toeristen die in Indonesië via ATM's geld willen opnemen. Hele slechte service! Volgende keer maar weer ouderwets geld in een oude sok meenemen.
Raar dat de banken en credit card maatschappijen er geen ruchtbaarheid aan geven. Er zijn genoeg toeristen die in Indonesië via ATM's geld willen opnemen. Hele slechte service! Volgende keer maar weer ouderwets geld in een oude sok meenemen.
Ik ben nu in indonesie en het is inderdaad huilen met de pet op. Ik kom van maleisie en ook daar nul.succes...zelfs niet met mastercard. Ik.heb nu een keer wel kunnen pinnen met creditcard maar vraag me af hoe vaak dat nog lukt. Een vriend van mij heeft op.java wekenlang wel gewoon kunnen pinnen maar ondervind nu ineens ook problemen. Ik heb zelf alleen maestro en mastercard...dus ik.maak me wel wat zorgen. De ing heeft geen informatie hierover afgegeven.dus ik heb geen alternatieven kunnen regelen en weet er pas van.sinds ik op reis ben en 15 atms heb geprobeerd. Heel erg slecht dit en zeker niet iets waar je mee bezig wilt zijn tijdens backpacken...........
Update,bolletjeom schreef:Onderstaand bericht is afkomstig van de website van de Rabobank:
.
Gisteren tevergeefs geld proberen te pinnen bij BNI, BRI en BCA maar zonder resultaat, alleen bij de Mandiri bank is het mogelijk om nog geld te pinnen. Vandaag een bezoekje gebracht aan zowel het hoofdkantoor van BNI en BCA in Yogya om geld te krijgen aan de balie maar dat lukt ook niet. Het bericht hierboven van Rabobank stelt dus ook niet veel voor. Ik vrees dat veel mensen, als ze geen alternatieve geldbronnen in de vorm van cash, creditkaart, cheques bij hebben of in bezit zijn van een Indonesische bankrekening, geen leuke vakantietijd tegemoet gaan hier in Indonesië.
Biarkan Anjing Menggonggong Kafilah Berlalu
Wordt er ook behoorlijk gek van, antwoord van mijn bank: opnieuw proberen. Lekker dan, en maar toeslagen van de CC betalen 

-
- Reisexpert
Twee weken geleden op de luchthaven nog gepind bij BNI, maar dat lukt nu niet meer.
Eergisteren gepind bij CIMB in Makassar en dat ging wel. Kon hier trouwens ook veel meer opnemen dan bij andere banken.
Bij een paar andere banken, waarvan ik de namen niet meer weet, tot nu toe geen succes.
Eergisteren gepind bij CIMB in Makassar en dat ging wel. Kon hier trouwens ook veel meer opnemen dan bij andere banken.
Bij een paar andere banken, waarvan ik de namen niet meer weet, tot nu toe geen succes.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Qreply
Na een maand Indonesië en problemen met pinnen, is dit wat ons verteld werd: Maestro werkt sinds kort niet meer in Indonesië. Voor elke pintransactie ontving de Nederlandse bank een leuk bedrag per transactie, en de Indonesische bank 'slechts' een paar cent, terwijl zij het werk eraan hebben met het bijvullen van de pin-automaten. De Indonesische banken wilden meer geld ontvangen per transactie, maar kregen dit niet voor elkaar, waardoor de samenwerking met Maestro per direct is stopgezet. Pinnen in winkels gaat daardoor ook niet meer. Alleen bij de pinautomaten van Mandiri ATM kan je wel terecht. Mandiri geeft bij het pinnen van te voren aan dat zij een bedrag van 2,25 euro per transactie zullen inhouden. Als je daarmee toestemt, kan je geld opnemen bij deze pinautomaten.
Oef, ik vlieg morgen. Euro's meenemen om daar te wisselen? Betere koers dan op schiphol..
Mailtje wat ik kreeg van Visa nadat ik meerdere keren geen geld kon opnemen en toen een pissig mailtje stuurde;
Dank voor uw e-mail. Het spijt ons te horen dat u geen gebruik heeft kunnen maken van uw Card.
We kunnen bevestigen dat er op dit moment problemen zijn met pintransacties in Indonesië. Dit geldt voor Visa, MasterCard en betaalpassen van verschillende banken.
Dit probleem is bekend en in behandeling bij Visa International en MasterCard Worldwide. Wanneer er ontwikkelingen zijn zullen we deze via onze website kenbaar maken. We bieden u onze excuses aan voor het ontstane ongemak hierdoor.
We vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
A. Andrews | Servicedesk
Postbus 23225, 1100 DS Diemen
KvK 33.200.596
En dan met het bovenstaand bericht vraag ik me af waarom de financiële instellingen hier geen ruchtbaarheid aan geven...?
Dank voor uw e-mail. Het spijt ons te horen dat u geen gebruik heeft kunnen maken van uw Card.
We kunnen bevestigen dat er op dit moment problemen zijn met pintransacties in Indonesië. Dit geldt voor Visa, MasterCard en betaalpassen van verschillende banken.
Dit probleem is bekend en in behandeling bij Visa International en MasterCard Worldwide. Wanneer er ontwikkelingen zijn zullen we deze via onze website kenbaar maken. We bieden u onze excuses aan voor het ontstane ongemak hierdoor.
We vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
A. Andrews | Servicedesk
Postbus 23225, 1100 DS Diemen
KvK 33.200.596
En dan met het bovenstaand bericht vraag ik me af waarom de financiële instellingen hier geen ruchtbaarheid aan geven...?
Qreply
Er is dus WEL een probleem met Maestro op het moment in heel Indonesië.
Mijn partner is daar nu al een week en kan op geen enkel plaats geld afhalen of betalen in winkels daar met zijn Maestro kaart...
De enigste oplossing zodat hij geld kan krijgen is via Western Union...
Mijn partner is daar nu al een week en kan op geen enkel plaats geld afhalen of betalen in winkels daar met zijn Maestro kaart...
De enigste oplossing zodat hij geld kan krijgen is via Western Union...
Op t vliegveld (Jakarta) was pinnen ook problematisch, bij de bagage band staan veel pinautomaten bij elkaar, mijn ABN pas werkte bij geen een, m'n vriendin r ING pas bij eentje. Ik heb ( gelukkig) euro's gepint in Nederland en daar gewisseld bij een wisselkantoor op t vliegveld ( koers van 13.200, best aardig volgens mij?)
Even off topic: ben nu bij gg house in bogor, iemand tips in de omgeving? ( slaap hier morgen weer).. Iemand toevallig ervaring met de sawah kampoeng tour van gg Zelf?
Even off topic: ben nu bij gg house in bogor, iemand tips in de omgeving? ( slaap hier morgen weer).. Iemand toevallig ervaring met de sawah kampoeng tour van gg Zelf?
-
Ik ben op dit moment in Kuala Lumpur. Heb hier vandaag met mijn Rabobank pas bij de HSBC bank kunnen pinnen, verder nergens...
Met mijn SNS pas kon ik geheel nergens pinnen....
Ik ban van plan de 17e naar Bali te gaan
weet iemand waar ik daar kan pinnen met Rabobank, SNS of ING pas???
henk_de_tank schreef:Ik ben op dit moment in Kuala Lumpur. Heb hier vandaag met mijn Rabobank pas bij de HSBC bank kunnen pinnen, verder nergens...
Zoals te lezen is in mijn bericht met de mail van Visa, gaat dat een probleem worden..
Cash meenemen en ter plekke wisselen dus.
Succes ermee!
Of een MasterCard credit card! Maestro werkt momenteel echt nergens meer! Ga ergens in de komende dagen ABN nog maar eens bellen. Is echt een drama..