Reisroute Thailand, Laos, Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Annn

Reisroute Thailand, Laos, Cambodja

Bericht door Annn »

Hoi!
Volgende week vertrek ik voor het eerst naar Azië om te backpacken. Ik heb ruim 6 en een halve week de tijd en ik vlieg op Bangkok.
Ik heb me al ingelezen in de lonely planet en verschillende websites, maar vind het toch lastig om een goede route te bepalen. Ik wil in ieder geval de volgende plaatsen bezoeken:
- Bangkok
- Kanchanaburi
- Ayutthaya
- Sukhothai
- Chiang Mai
- Pai
- Luang Prabang
- Vang Vien
- Vientiane
- Koh Phangan / Koh Tao
- Angkor Wat

Ik wil ongeveer een week op de eilanden verblijven en ook ruim de tijd hebben voor Angkor. Verder laat ik het denk ik afhangen van het weer, de mensen die ik tegen kom en hoe het ter plekke bevalt! Het liefst niet vliegen om de kosten laag te houden. Ik weet niet precies wat nu handig is ook met visums, want als ik Thailand weer in ga vanuit Laos of Cambodja krijg ik 15 dagen, dus dan moet dat wel kunnen met mijn retour ticket. Misschien wil ik wel meer in Cambodja zien, maar ik weet niet precies wat en of ik daar genoeg tijd voor heb.

Hoe zouden jullie deze route aanpakken en is het realistisch om dit in deze tijd te doen?
Verder zijn alle andere tips ook welkom!

Alvast bedankt!
Jenny
Reisexpert

Re: Reisroute Thailand, Laos, Cambodja

Bericht door Jenny »

Heb je alle suggesties voor routes op dit forum ook gelezen? Of in ieder geval een groot deel? Ook de visuminformatie komt hier aan bod.

Wil je veel vliegen of alles over land doen?

Als je niet wilt vliegen zou ik 4 weken voor Laos uit trekken. Als je Angkor Wat uitgebreid wilt doen, dan ben je een week kwijt. Je wilt een week op de eilanden blijven. Dan heb je een halve week over voor de rest. Dat gaat niet lukken.

Wat je visum betreft: als je niet met een vliegticket kan bewijzen dat je Thailand binnen 30 dagen verlaat, dan moet je voor vertrek een visum aanvragen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Annn

Bericht door Annn »

Dankjewel voor je reactie!

Ik heb ook op het forum het een en ander gelezen. Ik heb een visum voor thailand, omdat mijn retour ticket dus niet binnen 30 dagen is, maar dat is single entry dus ik neem aan dat als ik dan naar laos of cambodja ga dat ik dan een 15 dagen verblijf krijg als ik weer in thailand kom.

Jou voorkeur gaat dus uit naar Laos in plaats van Thailand. Wat raad jij dan aan in die vier weken? En is dit goed te doen rond juli en augustus, want met het regenseizoen zal het wel wat lastiger worden daar?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je wilt wel een beetje veel in 6,5 week.. Niet persee alleen die plekken maar hebt natuurlijk ook van alles eromheen.

Het eerste stukje van je route tot vientianne is wel logisch maar kost je al zeker 4 weken. Om daarna door te reizen naar Ankor heb je eigenlijk nog wel 2 weken nodig in Laos en dan nog 1,5 week in cambodja, dan moet je nog naar ko phagnan. Kijk eens of er een ander eiland is dat je ook leuk vind, bijvoorbeeld Ko Chang of een eiland in Cambodja.
Je kunt ook vliegen van Chiang mai naar Hat Yai om na ko phagnan te gaan om tijd te besparen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Annn

Bericht door Annn »

Bedankt voor de tips!
Ik heb besloten om de eilanden over te slaan en te bewaren voor een volgende reis.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Naar mijn idee bezoek je in Laos niet echt het leukste deel. Vietiane zou ik sowieso overslaan bij zo'n strakke planning! Zoals hieral wordt gezegd: neem meer tijd voor Laos.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie