Hop on hop off bus

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
rianneeh
Reiziger
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 aug 2008 19:49

Iemand ervaring met de magicbus pas?

Bericht door rianneeh »

Haloo!
Ik ga begin 2009 naar nieuwzeeland en ben nu bezig met het uitzoeken van de beste/geodkoopste buspas, nu ken ik de kiwiexperience wel maar deze kwam ik ook tegen op het internet. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze pas? Is dit een goede pas, het is natuurlijk tricky als je iets via het internet besteld van een ander land en dit dus niet makkelijk doet via een bureau in nederland, maar deze is wel geodkoper!

http://www.magicbus.co.nz/main/faqs_dutch/

Ben benieuwd! xxx
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Iemand ervaring met de magicbus pas?

Bericht door bolletjeom »

ik heb er geen ervaring mee maar wel van gehoord
ik zou me niet druk maken om het "risico" van boeken via internet hoor.
Het is in iedergeval een bestaand bedrijf. maar je zou ook kunnen kijken of je het gewoon pas kan aanschaffen als je daar bent. Volgens mij kan dat ook.
of zeggen ze dat je weken van te voren moet reserveren???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Margot Bendijk

Hop on hop off bus

Bericht door Margot Bendijk »

Hallo,

heeft iemand van jullie ervaring met het hop on hop off bus systeem in Nieuw Zeeland?
Ik ben in januari 2010 voor 3 weken in dit land en wil een gedeelte van alle mooie plekjes gaan bekijken.
Nu kwam ik uit bij de website van Stray Travel, ziet er leuk uit, maar wat duur! (buspassen rond de 500 euro)

Ben benieuwd naar jullie advies over:
* Welke busmaatschappij is aan te raden? (heb alles over al gelezen, maar ben benieuwd naar jullie eigen ervaring)
* Kun je de standaard trajecten ook makkelijk zelf met het openbaar vervoer doen om kosten te sparen?