Mooi strand in Vietnam na backpacken

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
karlijnn

Mooi strand in Vietnam na backpacken

Bericht door karlijnn »

Hallo Allemaal,

Vraagje: Mijn vriend en ik gaan vanaf 20 juli (2013) 4 weken naar Vietnam met de backpack. Nou willen we aan het eind van onze reis een paar dagen nog vertoeven en ontspannen aan het strand. Zelf ben ik al enige tijd informatie aan het opzoeken op internet. Toch hoop ik van mede reizigers misschien wat tips te kunnen krijgen.....

Phu Quoc leek ons erg mooi alleen vanwege het regenseizoen, tussen juli en september adviseren veel mensen daar niet naar toe te gaan.
Wij hopen op een mooi strand met 1 of 2 palmbomen en een leuk slaaphutje :) Een luxer verblijf staan wij ook voor open maar is geen prioriteit.
Vinden het geen probleem om naar de bestemming toe te vliegen als die mogelijkheid er is.

Voor alle tips of adviezen zullen wij ontzettend blij mee zijn!!!

Heel erg bedankt alvast!
Cheers,
Karel&Karlijn
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Re: Mooi strand in Vietnam na backpacken

Bericht door Ilonka »

Hoi,

Ik vond Halong Bay / Cat Ba Island een schitterend gebied. Ik heb daar zelf niet in een bungalow gezeten, maar die zijn er zeker te vinden. Als je niet van zuiptoertjes houdt zou ik opletten met de package reizen. De meeste aanbieders richten zich namelijk daarop.
Je kunt heel goed op eigen gelegenheid op Cat Ba Island komen.

Groetjes Ilonka
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
jan farang
Reiziger

Bericht door jan farang »

je kan er prima alleen heen reizen geen hulp bij nodig.
tijd van het jaar is ook goed,
Zeker doen,,, aanrader.....
Kokkemee

Bericht door Kokkemee »

Zelf ben ik naar Mui Ne geweest. Een superrelaxed kitesurf strand. Verder zijn daar de witte en rode zandduinen en de fairy stream, heel bijzonder allemaal! Altijd lekker weer vanwege zijn microklimaat. Mijn tip is; ga hierheen!

Johan
floren

Bericht door floren »

Phu quoc is erg mooi. famiana village is een topverblijfplaats!! Scooter huren en op ontdekking over t eiland! Echte aanrader
jolandavandijk62

Bericht door jolandavandijk62 »

Mui Nee is een prima plek, ga vooral de garnalen etern bij Smokey's!
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Mui Ne is een aanrader, al vond ik het strand niet fijn vanwege de harde wind... daarentegen kan je er erg goed hotelcrashen (doen alsof je in een resort verblijft en daar doodleuk aan een zwembad gaan liggen) hehe.

Ik vond de stranden bij Hoi An erg mooi. Half uurtje fietsen vanuit Hoi An!

Genoeg keus dacht ik zo!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
jan farang
Reiziger

Bericht door jan farang »

ken ze beide wel,,, Hoi An, mooi maar voor mij niet echt Vietnam, beetje een toeristentrog.
Strand is idd leuk daar, fietsje huren ben je er zo....
Vlakbij Hoi An ligt Danang,,,, daar is een vliegveld, hoop van die toeristen in Hoi An komen daar aan paar weekjes en hop weg zijn ze weer, hebben Vietnam helaas nooit echt gezien.
Ach Vietnam is tig duizend km kust,,,, nu nog redelijk rustig, maar niet lang meer let op mijn woorden.
Je ziet de grote buitenlandse investeerders al oprukken.
Reden: Die kust natuurlijk, maar ook het lage arbeidsloon, na de zoveelste overstroming in Thailand zijn een hoop naar Vietnam gegaan, mede door die loonkosten zal dat toenemen.
Bovendien ligt de koning van Thailand, al jaren op apegapen, als hij gaat is het moeilijk te voorspellen, maar strijd zal er komen, en een vermoedelijke overname door Thaksin.
Dat jaar kun je Thailand beter mijden, en wat dan de toekomst word is afwachten.
1 ding is zeker, bovengenoemde, zal het toerisme naar Vietnam doen toenemen, Vietnam wordt booming, en of we daar nou zo blij mee moeten zijn? :?
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Mui Ne is leuk voor actief strand vakantie. Echt lekker liggen zou ik ergens anders doen. Al vond ik Mui Ne erg leuk en heb daar 1 van de beste overnachtingen van mijn huidige reis gehad.
Strand van Hoi An is erg relaxt!
Plaats reactie