Ontoeristische/onaantrekkelijke landen.
Ontoeristische/onaantrekkelijke landen.
Hey,
Welke landen zijn volgens jullie de minst populaire/onaantrekkelijke landen om als toerist te bezoeken? Ik zelf denk bijvoobeeld aan Paraguay (ben nog nooit in Zuid-Amerika geweest, maar heb er wel het een en ander over gelezen, maar lees zelden tot nooit iets over Paraguay? Ook over Uruguay lees je zelden iets.
In Afrika heb je zo ook een rits landen. Ik denk aan veel landen in midden Afrika, heeft ook deels te maken met het onstabiele/onveilige klimaat. Maar valt er ook wel iets te zien?
Dan heb je in Azië landen als Tajikistan, Turkmenistan, Pakistan...
In Europa valt het wel mee, al zul je ver moeten gaan zoeken om toeristen te vinden die ooit in Wit-Ruland zijn geweest? En of er nu ook veel te beleven valt daar heb ik ook zo mijn twijfels. Dan heb je nog Kosovo dat ook niet aantrekkelijk lijkt, of Moldavië (alhoewel het wel eens de moeite lijkt, met de Moldavische wijn)
Welke landen zijn volgens jullie de minst populaire/onaantrekkelijke landen om als toerist te bezoeken? Ik zelf denk bijvoobeeld aan Paraguay (ben nog nooit in Zuid-Amerika geweest, maar heb er wel het een en ander over gelezen, maar lees zelden tot nooit iets over Paraguay? Ook over Uruguay lees je zelden iets.
In Afrika heb je zo ook een rits landen. Ik denk aan veel landen in midden Afrika, heeft ook deels te maken met het onstabiele/onveilige klimaat. Maar valt er ook wel iets te zien?
Dan heb je in Azië landen als Tajikistan, Turkmenistan, Pakistan...
In Europa valt het wel mee, al zul je ver moeten gaan zoeken om toeristen te vinden die ooit in Wit-Ruland zijn geweest? En of er nu ook veel te beleven valt daar heb ik ook zo mijn twijfels. Dan heb je nog Kosovo dat ook niet aantrekkelijk lijkt, of Moldavië (alhoewel het wel eens de moeite lijkt, met de Moldavische wijn)
Re: Ontoeristische/onaantrekkelijke landen.
Ik zit nu in Oezbekistan, en dat bevalt me heel goed. Ik ben me dus ook een beetje aan het orienteren op landen in de omgeving. Groot nadeel van Turkmenistan is dat je er niet zonder gids rond kan reizen (behalve als je een 3-dagen transit visum hebt), maar verder lijkt het me een interessant land.
In Tajikstan heb je natuurlijk de Fan Mountains en de Pamir Higheway, afhankelijk van het seizoen lijkt me dat beslist de moeite waard.
Ik ken weinig mensen die in Syrie geweest zijn, maar ik vond Syrie absoluut een topbestemming! Ondanks dat er bijna geen toerisme was. Voor de inwoners van Syrie hoop ik dan ook dat er snel vrede komt in hun land, en dat het toerisme weer wat aantrekt.
In Tajikstan heb je natuurlijk de Fan Mountains en de Pamir Higheway, afhankelijk van het seizoen lijkt me dat beslist de moeite waard.
Ik ken weinig mensen die in Syrie geweest zijn, maar ik vond Syrie absoluut een topbestemming! Ondanks dat er bijna geen toerisme was. Voor de inwoners van Syrie hoop ik dan ook dat er snel vrede komt in hun land, en dat het toerisme weer wat aantrekt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Slovenië, Ethiopië, IJsland? Alleen in het laatste land geweest, en vond het erg de moeite waard.
@jenny
Wat valt er in Oezbekistan te zien? En al andere toeristen tegengekomen?
@erik
Dat zijn toch interessante landen. Slovenië zou ik graag eens bezoeken, Bled, Ljulbljana, grotten van Postojna, Triglav Berg.
Ethiopie zij je toch ook nog heel wat reizen naar toe, plus het heeft een interessante geschiedenis.
@erik
Dat zijn toch interessante landen. Slovenië zou ik graag eens bezoeken, Bled, Ljulbljana, grotten van Postojna, Triglav Berg.
Ethiopie zij je toch ook nog heel wat reizen naar toe, plus het heeft een interessante geschiedenis.
Ethiopië is wel enigszins toeristisch hoor! Niet zoals Thailand maar het is volgens mij een prachtig land met ontzettend veel te doen en te zien van cultuur tot bergen..
Voor mij zijn bijvoorbeeld Central African Republic of Chad totaal niet vaak bezocht.. Maar zou ook niet weten wat daar te zien of te doen is. Alhoewel soms in een land zijn al gewoon een leuke beleving is en hoeven er voor mij niet perse hele bijzondere bezienswaardigheden te zijn.
Voor mij zijn bijvoorbeeld Central African Republic of Chad totaal niet vaak bezocht.. Maar zou ook niet weten wat daar te zien of te doen is. Alhoewel soms in een land zijn al gewoon een leuke beleving is en hoeven er voor mij niet perse hele bijzondere bezienswaardigheden te zijn.
ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
Nog maar een keer een linkje naar mijn verslag (http://www.ikreis.net/main.php?cid=433) en wat foto's (https://www.facebook.com/media/set/?set ... 48387acaa1).ehouse schreef:@jenny
Touristen zijn hier best wel, alleen meer tourgroepen dan onafhankelijke reizigers.
Slovenië is (nog) niet heel erg toeristisch (
) en wordt eigenlijk alleen bezocht op doorreis naar bijvoorbeeld Kroatië. In Bled komen wel veel toeristen, en langs de kust is het wel druk (hier komen vooral veel Italianen). Maar onaantrekkelijk is het absoluut niet! Ethiopië, daar waren de deelnemers van de Pelgrimscode. Ben er natuurlijk niet in persoon geweest, maar op tv zag dat er heel mooi uit!
Ik denk dat ieder land en elk stadje zijn eigen charmes heeft, het een trekt mij meer dan het ander. Ik denk eigenlijk nooit: 'Goh, dat lijkt mij een onaantrekkelijk land.' Wel zijn er veel landen die in mijn beleving ontoeristisch zijn. Maar dat heeft dan meer te maken met het feit dat het moeilijk is, of lijkt, om er naar toe te gaan (door bijvoorbeeld onrust), of omdat het behoorlijk prijzig is. Denk ik. Zoals Noord Korea of Irak. In het algemeen denk ik ook dat grote delen van Oost Europa niet erg toeristisch zijn zoals Roemenië, Wit Rusland, Oekraïne. Grote delen van Afrika: Niger, Somalië, Rwanda enz. Verder nog Groenland en Antarctica, en veel eilanden(groepen): Christmas Island, Paaseiland, Kaapverdië, Galapagos eilanden, enz.

Ik denk dat ieder land en elk stadje zijn eigen charmes heeft, het een trekt mij meer dan het ander. Ik denk eigenlijk nooit: 'Goh, dat lijkt mij een onaantrekkelijk land.' Wel zijn er veel landen die in mijn beleving ontoeristisch zijn. Maar dat heeft dan meer te maken met het feit dat het moeilijk is, of lijkt, om er naar toe te gaan (door bijvoorbeeld onrust), of omdat het behoorlijk prijzig is. Denk ik. Zoals Noord Korea of Irak. In het algemeen denk ik ook dat grote delen van Oost Europa niet erg toeristisch zijn zoals Roemenië, Wit Rusland, Oekraïne. Grote delen van Afrika: Niger, Somalië, Rwanda enz. Verder nog Groenland en Antarctica, en veel eilanden(groepen): Christmas Island, Paaseiland, Kaapverdië, Galapagos eilanden, enz.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Interessant om te lezen!Jenny schreef:Nog maar een keer een linkje naar mijn verslag (http://www.ikreis.net/main.php?cid=433) en wat foto's (https://www.facebook.com/media/set/?set ... 48387acaa1).ehouse schreef:@jenny
Touristen zijn hier best wel, alleen meer tourgroepen dan onafhankelijke reizigers.
Gaaf Jenny, ik ga meteen even op je blog kijken naar verhalen. Oezbekistan lijkt me absoluut bijzonder, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik dat in mijn eentje zou aandurven. (ja, ook al ben ik altijd vol van soloreizen).Jenny schreef:Ik zit nu in Oezbekistan, en dat bevalt me heel goed. Ik ben me dus ook een beetje aan het orienteren op landen in de omgeving. Groot nadeel van Turkmenistan is dat je er niet zonder gids rond kan reizen (behalve als je een 3-dagen transit visum hebt), maar verder lijkt het me een interessant land.
Fem op reis - http://www.femeggers.nl
Na het lezen van reisfolders en informatie op internet kreeg ik steeds meer interesse in Namibië. Na wikken en wegen ben ik er vorig jaar geweest. Prachtige natuur, aardige mensen, veilig en tamelijk welvarend. Echt een aanrader.
- bolletjeom
- Reisexpert
Namibië is prachtig! !!!
Paraguay heb ik net bezocht. Heel kort maar de moeite waard.
Tadzjikistan zijn net twee collega's van terug en staat heel hoog op de wensen lijst
Paraguay heb ik net bezocht. Heel kort maar de moeite waard.
Tadzjikistan zijn net twee collega's van terug en staat heel hoog op de wensen lijst
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik ga volgend jaar naar Macedonie. Weinig over te vinden. Nooit gedacht dat dat ook niet populair zou zijn???
Ik zie langs de weg regelmatig aanbiedingsborden van reizen naar Macedonië, over het algemeen het meer van Ohrid, maar ik heb nog niemand in mijn kennissenkring gehoord die hier naar toe gaat. Er worden wel heel veel (goedkope) pakketreizen aangeboden, Macedonië is een land wat onderaan in de lift zit denk ik.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Nou aangezien Wizzair en sinds eind vorig jaar op vliegt denk ik dat het wel snel meer backpackers zal krijgen. Heb er zelf ook serieus naar zitten kijken maar is toch tailinn geworden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Corendon biedt inderdaad (pakket)reizen aan die die kant op gaan. Zelf vlieg ik met Croatian Airlines o.i.d. Ik wil beslist naar Ohrid, maar zeker niet alleen maar naar Ohrid.
De LP van de westelijke Balkan is online niet zo makkelijk te krijgen en (dus) duur, dus ik wacht nog even met het kopen van een reisgids. Ik ga geen US$ 200 neertellen bij Amazone
De LP van de westelijke Balkan is online niet zo makkelijk te krijgen en (dus) duur, dus ik wacht nog even met het kopen van een reisgids. Ik ga geen US$ 200 neertellen bij Amazone