Vragen over rondreis Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1505
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya »

Ik bedoelde inderdaad die "5-daagse bootreis", eentje met mogelijkheden tot snorkelen e.d. (ik zou het kunnen opzoeken maar ben een beetje aan de luie kant deze week).

En nog iemand tips voor een goedkope vlucht op Jakarta of Denpasar?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

ik ben vandaag ook een beetje lui dus knip en plak ik even info van mijn eigen site ( verhaal "draak")
Komodo is alleen te bereiken met een toer. Vanuit Lombok of vanuit labuan bajo/Flores. Rinca eiland valt ook onder het NP en het toegangs bewijs is drie dagen geldig. Bewaren dus!(20.000)
Cameratoeslag: 25.000 ( oftewel 8 cola’s)
Video toeslag: 100.000 ( oftewel 12 nasi goring)

Tip
Komodotoer
Perama is ietsje duurder dan sommige aanbieder maar staat bekend als heel betrouwbaar en goede service.
3 dagen+ 2 nachten (deck klasse), lombok, komodo, flores: 750.000 rph ( 68 euro)
5 dagen +4 nachten (deckklasse) terug via Rinca naar lombok: 1.250.000 rph.

deck klasse is dus echt letterlijk op het achterdek slapen op een matje. Soms is dat beter dan in een klein benauwd hutje. zeker als er wat golven staanis het fijn om in de opnelucht te zitten en wakker liggen onder een adembenemende sterrenhemel of wakker worden met een prachtige zonsopgang is ook wat voor te zeggen
er is overigens geen douche aan boord ofzo maar er word iedere dag gezwommen en er is gewoon water aan boord dus neem een washandje mee.
In het midden ben je een ruime middag aan land in Labuanbajo op Flores en kan je bij een guesthouse vast wel even een douchedeal sluiten.

wij vlogen vanaf Singapore met een nieuwe budgetvervoerder valueair.
Was erg goed en goedkoop

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Kevin en Inge
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2007 23:21
Locatie: Kerkrade

Bericht door Kevin en Inge »

Hee mensen,

We hebben geboekt!!!!!!!!!!!!!
We hebben een retourtje Dusseldorf (Dui) Jakarta voor 850 euro per man All in. We hebben ook de treinreis naar het vliegveld en terug bij de prijs inbegrepen. Das wel lekker. Verder maken we een tussen stop in Dubai en hebben we hier de mogelijkheid om hier 1 of 2 nachten te blijven en dan verde rte vliegen naar Jakarta. Is Dubai een aanrader of een afrader? Iemand alles daar geweest?

Als we gewoon in een keer naar jakarta vliegen zijn we om 20.30 plaatselijke tijd in Jakarta. Is het lestig om dan nog vervoer en een slaapplaats te regelen? Zelf denk ik wel dat dat moet lukken. Helaas kunnen we niet van bali terug vliegen we jammer maar dan werd de prijs van het ticket echt te duur. We willen nu ter plekken een snelboot van Lombok naar Jakarta regelen.

Oja we vliegen met Emigrats.


Zo nu kan het echte werk beginnen, Inenten, visum noem maar op...

Nou ik hou jullie op de hoogte

En nog bedankt voor de hulp (tot nu toe al ;))

Kevin en Inge
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

goeie prijs!!!

Dubai...nou, we zijn er helaas maar een half uurtje geweest. Het zag er bizar en bijzonder uit. Ik zou er zeker een paar dagen uitstappen!!! wanneer kom je daar nu nog eens?
Wij zouden er 5 dagen blijven maar er was wat mis gegaan met de boeking. Dat vonden wij flink balen

Persoonlijk zou ik de eerste nacht in Jakarta gewoon wel boeken! stel dat je vertraging hebt enzo.

ik weet niet zo goed wat voor boot je in gedachte hebt van lombok naar Java....maar het hele gedoe met Pelni boten is echt super onoverzichtelijk.

hoeveel tijd hebben jullie?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Kevin en Inge
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2007 23:21
Locatie: Kerkrade

Bericht door Kevin en Inge »

We vertrekken 11 juli en komen 23 augustus terug. Dit zijn dus precies 6 weken en 1 dag. Hoezo denk je dat dit te kort is??
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

nee hoor!

ik dacht even dat jullie 3 a 4 weken hadden....maar ik verwar jullie dan misschien met anderen
sorry :oops:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Kevin en Inge
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2007 23:21
Locatie: Kerkrade

Bericht door Kevin en Inge »

Geen probleem hoor,

Nog een vraagje. Dubai is erg duur neem ik aan. Wilde jullie hier ook gaan backpacken? zijn hier ook hostels? kan het me bijna niet voorstellen
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

ik pak er even mijn Dubai LP bij die we toen snel in thailand hadden gekocht
dun dingetje overigens ;-)

er staat dat je moet rekenen op zo'n 60 euro pp als je budget reist in Dubai

dubai heeft een youth hostel met dormbedden voor 40 dirham ..dat is geloof ik zo'n 13 euro.

je moet maar even googelen want ze hebben niet echt een site maar staan wel in een aantal databases omschreven.

ben je lid van de bibliotheek? die hebben vaak ook alle LP staan. kan je gaan kijken welke boeiend is, ze tijdelijk lenen, en eventueel besluiten welke je wel of niet wilt kopen.
Wij schrijven vaak even een paar adressen op als we alleen maar een paar dagen in 1 stad van een land zijn.

gr rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Kevin en Inge
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2007 23:21
Locatie: Kerkrade

Bericht door Kevin en Inge »

Heb net gekeken de prijs zat zo rond de 40 a 50 dollar per nacht per persoon. Dat word dus een paar dagen Dubai dit jaar!!

Bedankt!

Kevin en Inge
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

ik was wat verbaasd over de prijs die je noemde. dus ben ik nog even gaan kijken op de volgende site :
http://dwc.hct.ac.ae/expatinfo/youthhostels.htm

Daar staat dat een dormbed in youth hostel dubai 65 dirham kost.
En volgens de omreken tabel van www.xe.com is dat 13,65 euro
pp (10dirham =2.10 euro)

veel plezier daar! ik ben een beetje jaloers, ik hoop dat we ooit weer eens tegen een ticket oplopen dat toevallig daar een stopover heeft
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Kevin en Inge
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2007 23:21
Locatie: Kerkrade

Bericht door Kevin en Inge »

Ik denk dat ik verkeerd gekeken ehb en gedacht heb dat ut dollars waren!!

Bedankt

Kevin en Inge
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1505
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya »

Gisteren een optie genomen voor een vlucht naar Jakarta op 12/7 (misschien was ik diegene die slechts 3 weekjes ging).
Straks betalen en het eitje is gebakken.
Ook met Emirates en we komen ook om 20h30 aan, vanuit Dusseldorf via Dubai (waar we trouwens gewoon op de luchthaven blijven).
Prijs: 630 ticket + 137 tax + 40 verzekering= 807€

Nu nog een vlucht boeken met Airasia naar (of van) Bali, en het plannen kan ook voor ons beginnen.

See you there :wink:
Kevin en Inge
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2007 23:21
Locatie: Kerkrade

Bericht door Kevin en Inge »

Super! Het ticket dat jij hebt geboekt konden wij ook boeken maar dit ticket is maar een maand geldig dus dat ging niet. Wij hebben nu eentje dat 6 maanden geldig is.

Veel plezier en we hopen dat we nog horen hoe je vakantie was,

Kevin en Inge
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

dag noppie


wij zijn eind 2005 zo'n 6 weken door indonesie getrokken.
ik heb even wat reisbudget info van onze eigen site geknipt en geplakt ( www.bolletjeom.nl)
Dit is dus voor 2 mensen die toch wel behoorlijk budget hebben gereisd. Bepaalde kantenklaar vervoer niet genomen omdat we het zelf goedkoper konden regelen enzo. Meestal de allergoedkoopste accomodatie en eten en af en toe eens ietsje luxer anders word je gek

ok, prijs per dag in Euro voor 2 personen
Indonesie ( 46.5 dagen)
Vervoer 4.03
slapen 3.77
eten 7.52
visa 35 pp ( totaal)
div 3.85
entree/trips 6.50
DAGGEMIDDELDE 27.17

reis je alleen, halveer dan de kosten voor vervoer en eten en haal een kwart van het slapen af.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1505
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Bericht door kohraya »

11/9 - 30/9 (of 1/10) kost je 727€ met Emirates als je vliegt vanaf Dusseldorf.

Zelf zit ik echter met een probleempje: ze hebben de verkeerde vlucht voor me geboekt en nu zit ik 24 uur vast in Dubai. Wie weet krijg ik wel een gratis overnachting daar ter compensatie :D
Wordt vervolgd ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten