Je gewicht bepaalt prijs van het vliegticket

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Hier zat ik laatst ook over te denken. Ik mocht maar 10 kilo handbagage meenemen en 15 kilo bagage, maar iemand die 40 kilo zwaarder weegt ook. Op dat moment vond ik dat ik ook recht had op een koffer van 40 kilo. Maar toch laten we dit toch maar niet doen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Tja, ik boek mijn ticket vandaag. Ga over 5 maanden vliegen, oeps blijk net zwanger te zijn en ben stuk zwaarder. En dan? Word ik geweigerd? Andersom, als je bijvoorbeeld aantal kilo afvalt, zullen ze niet zo moeilijk doen... je hebt al betaald.

En ik heb echt geen last van iemand die zwaar is. Behalve als diegene zo zwaar is dat ze eigenlijk de stoel naar achteren moet doen om zelf nog te kunnen zitten/bewegen...waardoor ik ook gestrekt mag omdat ik klem kom te zitten. Maar ja, dat zijn meer uitzonderingen dan regel... En hoe pik je deze van te voren eruit?
ManonH

Qreply

Bericht door ManonH »

Wij als Nederlanders zijn langste mensen ter wereld. Hoe langer hoe zwaarder. Dus niet echt eerlijk + niet gunstig voor ons Hollanders. Aziaten bijvoorbeeld veel goedkoper dan?
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Bizar. Erg onmenselijk als je het mij vraagt.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Elrosso
Reisexpert

Re: Je gewicht bepaalt prijs van het vliegticket

Bericht door Elrosso »

Getraind op vakantie. Zit ook wel wat in. ^O^ *O*
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Gewicht maakt wel aardig wat uit voor brandstof gebruik, maar denk dat dit voor kleinere vliegtuigen zwaarder geld dan voor grotere..Ik denk dat het voor mensen die echt te zwaar zijn zonder dat ze er wat aan kunnen doen, wel erg vervelend is want je wordt in mijn ogen een soort van negatief gediscrimineerd.. vind het een lastig kwestie...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben lang en weeg meer dan iemand die slechts heel klein is. Als ik meer moet betalen, ontvang ik dan ook meer beenruimte?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Kims
Reisexpert

Re: Qreply

Bericht door Kims »

ManonH schreef:Wij als Nederlanders zijn langste mensen ter wereld. Hoe langer hoe zwaarder. Dus niet echt eerlijk + niet gunstig voor ons Hollanders. Aziaten bijvoorbeeld veel goedkoper dan?
Kunnen ze beter op BMI score mensen laten betalen, hoe hoger hoe duurder! _O-
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

BMI zegt ook niet alles. Ik zou overgewicht hebben.... maar als dit wordt vergeleken met vetpercentage e.d. dan blijkt dat het door spieropbouw komt ;)
joske
Reiziger

Bericht door joske »

oh, gaaf. ik moet meer betalen, omdat ik geboren ben met genen om lang te zijn en dan dus bijna automatisch zwaarder ben dan iemand van 1.55m... ik snap waar ze heen willen, maar het slaat nergens op.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Grappig dat iedereen zo tegen is. Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat de formule is. Stel dat ze uitgaan van het gemiddelde gewicht per lengte dan is het dus voordeliger om geen overgewicht te hebben. Uiteraard met marges of in staffels voordat de prijs omhoog gaat?

Wanneer het niet om eigen gewicht maar bagage gewicht gaat is iedereen het er zeker wel mee eens? :) Dat is toch ongeveer hetzelfde?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Bagage gewicht kan je nog directe invloed op uitoefenen. Op eigen gewicht niet. Bovendien veronderstelt het dat je continu zelfde soort gewicht hebt en ook al ga je werken met marges, er zijn altijd gevallen die er tussen in zitten.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat is nu ook? Alleen weet je nu niet wat je extra betaalt voor het gewicht (van een ander).
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Dat is nu ook? Alleen weet je nu niet wat je extra betaalt voor het gewicht (van een ander).
Ik kies er geregeld voor om bij te betalen voor extra beenruimte. Prima concept, ik krijg waarvoor ik betaal. Ik betaal liever dan dat ik met mijn benen in m'n nek zit, terwijl een smurf van 1.50 bij de nooduitgang zit. Maar goed: ik wil er dus wél wat voor terug en niet alleen maar 'meemogen'.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Voor mijn persoonlijke geval zal het waarschijnlijk wel goed uitpakken omdat ik met 71 kg volgens mij best wel onder het gemiddelde zit voor mannen. Het is alleen gewoon totaal onredelijk, omdat er inderdaad niet direct invloed op uitgeoefend kan worden door een individu. En hoe ga je het meten? Laat je mensen bij het inchecken op een weegschaal staan en als ze 5kg boven gemiddeld zijn betalen ze €20 meer? Lijkt mij een beetje ver gaan :P
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie