Ervaringen met AIESEC

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Niellles
Reiziger
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 okt 2011 22:08

Ervaringen met AIESEC

Bericht door Niellles »

Geachte heren, dames en anderen,

Van de week liep ik richting de bushalte en werd ik plots aangesproken: "Wil je gratis naar het buitenland?" Ik kreeg een flyer in mijn hand gedrukt en ontving verder weinig informatie. Ik was wel geïnteresseerd en keek thuis even op de website die op de flyer stond.

Het ging om de organisatie AIESEC. Ze hebben een ambassadeursprogramma voor 1e en 2e jaar studenten waarmee ze allerlei projecten in allerlei landen doen. De selectieprocedure lijkt me vrij uitgebreid.

Heeft iemand ervaring met deze organisatie?

Groet,

Niels
Gebruikersavatar
zomersproetjes
Reiziger
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jun 2010 11:38

Re: Ervaringen met AIESEC

Bericht door zomersproetjes »

AIESEC is een internationale studentenorganisatie die oa studenten aan buitenlandse stageplekken helpt. Het ambassadeursprogramma is erg tof, ga vooral naar een infomiddag dan word je vanzelf alles uitgelegd ;) Selectie is idd vrij streng overigens, in mijn jaar waren er veel gegadigden (en kwam ik er helaas niet door..).
Irisdb
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 apr 2013 14:47

Re: Ervaringen met AIESEC

Bericht door Irisdb »

Het is inderdaad vrij streng, maar naast stages zijn er ook vrijwilligersprogramma's voor in de zomer dacht ik. Dat leek mij dan weer super leuk, en dan is de selectie wat minder streng omdat je dan minder met geldkwesties zit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten