Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Eloyvanrijn

Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door Eloyvanrijn »

Jieha vandaag eindelijk mijn reis geboekt naar Australië! Heb alleen 1 vraagje nog! ik ga een jaar naar Australië en wil hierna nog iets van nieuw-zeeland zien. Weet iemand hoelang je hier voor nodig hebt?

Groetjes,
Eloy
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Café Verweggistan

Bericht door Travelator »

Als je in het vliegtuig blijft zitten, één dag denk ik. Vanuit de lucht kun je heel Nieuw Zeeland overzien.
Daarna meteen weer terug... Ik zou zeggen neem het ruim en reken 1,5 dag.

: )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Eloyvanrijn

Re: Café Verweggistan

Bericht door Eloyvanrijn »

Oftewel niet echt de moeite om heen te gaan zegmaar?
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door Erik »

Je hebt minimaal 4-5 weken nodig om beide eilanden redelijk te kunnen zien.
Eloyvanrijn

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door Eloyvanrijn »

Dankuwel, Het is de eerste keer dat ik die kant op ga! en wil dan onder het mom nu ik toch in de buurt ben, Nieuw Zeeland ook in om daar cultuur te snuiven!
Reismeis
Reisexpert
Berichten: 2851
Lid geworden op: 10 jul 2011 23:31

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door Reismeis »

Je hebt groot gelijk dat je NZ ook meepakt! Ik ben er 'maar' 14 dagen geweest tijdens mijn verblijf in Australië, maar ik denk inderdaad dat je met 4-5 weken best een eind komt.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door Ron »

heb je de tijd, neem dan ook de tijd, heb er zo'n 3 maand rond gereisd, en dan kun je echt heel veel zien.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
zaratoestra
Reisexpert
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2010 12:15

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door zaratoestra »

Als je dan toch de tijd hebt zou ik zeggen dat je er zeker 2,5 maand moet blijven.
Wij waren er 7 weken en dat vonden wij een stuk te kort.
Met 4 a 5 weken kan je echter wel een goeie indruk opdoen en een goede tijd beleven
Tinkerbella
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2013 00:52

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door Tinkerbella »

Ik ben vorig jaar 4 weken in nieuw zeeland geweest. 2 weken op beide eilanden. Dat vond ik een beetje aan de korte kant. Achteraf had ik een weekje langer per eiland wel leuk gevonden :-)
Succes! Nieuw Zeeland vond ik een geweldig land!
bayofislandscampers
Reiziger
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 apr 2010 04:29

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door bayofislandscampers »

Leuk om alle reacties te lezen met uiteraard allemaal verschillende adviezen.
Kort gezegd is 4 weken toch wel het minimale. Ik woon er nu 7 jaar en heb een camperverhuur bedrijf en heb nog niet alles gezien! 8 keer zo groot als Nederland dus maak je borst(en) maar nat. Hoe ga je het land verkennen? Per auto, camper, fiets?

Het belangrijkste is bepalen wat wil je gaan zien, kortom prioriteiten stellen! 2 weken...te kort...4 weken...kan maar wil je genieten van het land of alleen maar zoveel mogelijk zien en vele kilometers rijden iedere dag? Voor iedereen is dit anders.

Wij hadden dit jaar een ouder echtpaar uit Nederland die 3 weken beide eilanden zou doen en dat vanuit en retour brengen in Auckland. gekkenwerk!

Advies gegeven om echt een keus te maken, ze wilden graag lekkere wandeling maken en ook ergens een dag of twee te verblijven. Mijn advies was: doe aleen het Noord eiland. Na 1 week al een email.... het beste advies ik ooit had gegeven. Ze genoten volop en doen over een jaar of twee 3 weken het zuid eiland.

Succes met je planning en beslissingen

Groet, rob
Marij
Wereldreiziger
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 mar 2007 16:51
Locatie: Utrecht

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door Marij »

Ik zit ook een beetje te dubben hoe lang ik naar Nieuw Zeeland zal gaan. Ik lees hier op dit topic en op het forum uiteenlopende meningen. De één vind 5 weken prima, de ander heeft het over 3 maanden.

Ik ga in februari een maand samen met een vriend per auto of camper Noord en Zuid eiland verkennen. Dit vind ik te kort, dus ik wil graag 1 of 2 maanden langer blijven. Voor het boeken van mijn vliegticket zit ik met het volgende 'dilemma'. Wat raden jullie aan?:

* Samen in Auckland beginnen, vervolgens 'afzakken' naar Christchurch waar hij op t vliegtuig stapt en ik nog een maand op het zuidereiland blijven?

*Of juist andersom? Op zuidereiland beginnen in Christchurch en eindigen in Noord in maart of april (waar het weer dan wat milder is dan in zuid)?

* Andere optie is om vanuit Auckland naar Christchurch te gaan en vervolgens weer met een 'lus' omhoog naar Auckland. Vice versa is hierbij dan natuurlijk ook weer een optie.

Die maand (of langer) in mijn eentje wil ik met de bus gaan doen. En daarna nog een eiland in de pacifics aandoen.

Iemand advies, tips of trucs?
Metor
Wereldreiziger
Berichten: 188
Lid geworden op: 05 sep 2011 22:48

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door Metor »

Ik zou samen het noorder eiland doen en dan zelf afzakken. ik vond het zuider eiland mooier wat hij zal missen, alleen voor jou de reis weer leuker maakt.
colonel
Vakantieganger
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 apr 2012 18:32
Contacteer:

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door colonel »

Ik ben vier weken naar Nieuw Zeeland geweest en dat vond ik al gekkenwerk. In vier weken van Auckland beide eilanden rond gereisd terug naar Auckland. Ik zou adviseren 1,5 tot 2 maand minimaal!
daretodream
Reiziger
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 mei 2012 20:43

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door daretodream »

Ik heb 6/7 weken in Nieuw Zeeland gezeten waarvan 1 week bij vriendinnen in Auckland en de rest rondreizen. Ik de onderste helft van het Noorder Eiland gedaan, het Zuider Eiland en Stewart Island. Ik vond het zelf veel te kort en wil ook zeker terug. Nieuw Zeeland is een prachtig land en zeker het zuider eiland is fantastisch! Qua steden viel het in verhouding met Australië wel tegen, maar het landschap maakte het meer dan goed! :)
marjoleinkoper
Vakantieganger
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 feb 2014 17:14

Re: Hoe veel tijd nodig voor Nieuw Zeeland

Bericht door marjoleinkoper »

Ik zit ook heel erg te twijfelen over hoe lang ik naar Nieuw-Zeeland zal gaan. Ik ben van plan om met Stray te gaan. Ik wil dan de Max buspas kopen, die doet er minimaal 23 dagen over en raden 26 dagen aan. Ik neem aan dat die 3 extra dagen voornamelijk te maken met het vele reizen en niet zo zeer met wat er allemaal te zien valt.

Zijn er hier mensen die met de bus zijn gegaan? Hoe lang zou je daarmee aanraden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast