waar verblijven op langkawi en penang

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Jesss218

waar verblijven op langkawi en penang

Bericht door Jesss218 »

Hallo allen,

Ben me alvast aan het oriënteren op mijn verblijf op het eiland langkawi, en vervolgens penang.

Welk deel van langkawi is het leukste om te verblijven? En op penang?

Eventuele tips voor een accommodatie zijn welkom :-)

Groetjes
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: waar verblijven op langkawi en penang

Bericht door Tikva »

Langkawi is niet echt een backpacker eiland, er zijn wel veel wat luxere hotels. Ik zou eens kijken op sites zoals asiarooms en booking.com je kunt soms last-minute hele mooie hotels krijgen voor een leuke prijs.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Op Penang zoeken de meeste backpackers het in Chulia Street, Georgetown of in Love Lane, Georgetown.
Ik vond het er zelf vreselijk, maar blijkbaar vinden de meeste mensen het daar erg leuk : )
Je kunt ook kijken in de zijstraatjes van Chulia of in Little India, is ook een leuk buurtje.
Er zijn daar wel bijna allemaal dorms, komt uiteindelijk een beetje op hetzelfde neer.
Aan een wat grotere weg, volgens mij de Jalan Penang, zitten wat budget hotels, waar je voor een beetje meer een (extreem sobere) kamer voor jezelf hebt.

Hier vind je vast wat meer info over Penang;

Bescherm je op Penang (heel) goed tegen de muggen.
Ik heb daar acht dagen in het ziekenhuis gelegen met knokkelkoorts en kan je vertellen dat het geen pretje is.
Ik was weliswaar niet gestoken op Penang, maar al die honderden andere mensen op de dengue-afdeling wel...
Pas dus goed op!

Lankawi ben ik niet geweest.
Veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Ik heb in Georgetown verbleven in het Old Penang Guesthouse en ik zou het zeker aanraden. Helaas ben ik nog niet in de gelegenheid geweest een review op ATG te schrijven.

Het is een oud, mooi pand en gunstig gelegen. Je kan gemakkelijk naar het winkelcentrum, de Prangin Mall. Ook Fort Cornwallis en het 'colonial district' liggen op loopafstand. Je hebt er dorms én privékamers. Alles is wel met gedeelde badkamers en toiletten, maar het is allemaal erg schoon. Verder helpt het personeel je graag met allerlei dingen.

Ga zeker naar Kek Lok Si Temple; ik vond het echt de moeite waard.

Verder ben ik op Penang in Batu Ferringhi geweest, waar ik overnacht heb ik het Baba Guesthouse. Ik vond het stadje niet zo veel aan en de stranden vielen mij ook wat tegen. Al was ik wel wat verwend, want ik kwam net van het bounty-eiland Perhentians :)
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
tisa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door tisa »

Wij vonden Langkawi echt leuk en er zijn genoeg betaalbare accomodaties. Leuk ook dat het taxfree is (eindelijk betaalbaar bier!). Wij verbleven bij Beach Garden resort, 30 euro per nacht met een toponbijt inclusief. De bar aan het strand is ook heel leuk.

Op Penang hebben wij ook in Old Penang Guesthouse verbleven. Een echte aanrader! Een beetje verder in de straat heb je Mike's place, heel leuk restaurantje met top eigenaar.
“The traveler sees what he sees, the tourist sees what he has come to see.” ~ G. K. Chesterton
Niellles
Reiziger

Bericht door Niellles »

Als je in George Town wilt verblijven zul je de meeste backpackers inderdaad op Chulia Street vinden. Zelf heb ik een aantal nachten doorgebracht in het Chrystal Guesthouse; simpel, schoon, gedeelde douch en toilet (warm water!) en bovenal zeer betaalbaar.

Ook in Batu Ferringi zijn er goede accommodaties van waar je het "National Park" (was het een National Park? Ben de naam even kwijt...) uitstekend kunt bereiken met de bus.
tisa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door tisa »

Dat park is inderdaad de moeite, heet trouwens ook Taman Negara volgens mij, net zoals het grote park op het schiereiland. Perfect te doen ook met een motorfiets vanuit Georgetown! Draag wel goeie schoenen want het pad tot aan Monkey Beach lag er niet altijd even makkelijk bij.
“The traveler sees what he sees, the tourist sees what he has come to see.” ~ G. K. Chesterton
tonverbruggen

Bericht door tonverbruggen »

Malibest op Langkawi is erg leuk. Je woont meteen aan het strand en kunt er op verschillende plaatsen in de directe omgeving en ook aan het strand heel lekker eten. [verwijderd]
Laatst gewijzigd door Kims op 30 mar 2013 08:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Emailadres verwijderd i.v.m. reclame
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Je goedkoopste optie op Langkawi zal waarschijnlijk Rumours GH zijn (rest is behoorlijk duur). Kamers of dorms van 4. Gezellig, rustig, maar toch vlakbij de mainbeach.

Gegevens : Jalan pantai cenang, tel +6049552632, awieahmad@yahoo.com
Plaats reactie