Waaraan moet een reis app voldoen volgens jou?
Waaraan moet een reis app voldoen volgens jou?
Waar zou de ideale reisapp aan moeten voldoen?
Re: Café Verweggistan
Informatie op basis van je gps coordinaten
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Wat nog meer? En zijn jullie bereid om je GPS gegevens te delen?Sandervh schreef:Informatie op basis van je gps coordinaten
Erik schreef:Waar zou de ideale reisapp aan moeten voldoen?
ik zou er even een eigen draadje van maken....
het is in ieder geval handig als de app ook offline te gebruiken is
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Re: Waaraan moet een reis app voldoen volgens jou?
Ik heb geen idee hoe die berichten in dat andere topic kwamen (ik lees die namelijk nooit) maar heb er nu even een apart onderwerp van gemaakt. Ik ben erg benieuwd naar jullie input!
Wat moet de app allemaal offline kunnen doen? (Ja ik ben bezig met een ATG app, maar heb er nog niet voldoende inzitten om het ook echt vrij te geven).
Wat moet de app allemaal offline kunnen doen? (Ja ik ben bezig met een ATG app, maar heb er nog niet voldoende inzitten om het ook echt vrij te geven).
Leuk als je met de GPS allemaal info kan krijgen, maar niet iedereen is op vakantie continu online. iets van een kaart is handig (ook zonder google-maps dus) en misschien info over bezienswaardigheden, restaurantjes, bars, pin, currency exchange, noodnummers enz. (dit is allemaal te synchroniseren als je online bent).
Maar stiekem vind ik zelf een boek toch wel fijner dan een app.
Maar stiekem vind ik zelf een boek toch wel fijner dan een app.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Wat me ook wel leuk en 'origineel' lijkt me, is me een app waardat je de minder bekende bezienswaardigheden/restaurants/clubs van een stad kunt ontdekken. Iedereen kan de bekende trekpleister wel rap vinden, maar de verborgen pareltjes al minder, net zoals met interessante restaurantjes/clubs.
-
- Reiziger
- Contacteer:
@ ehouse
zodra deze verborgen plekjes in een app zitten, zijn het geen verbogen pareltjes meer. Dit is een beetje te vergelijken met het Lonely Planet effect. Plaatsen die daarin worden aangemerkt als verborgen parels, zijn binnen een jaar overspoeld met toeristen. Voor verborgen parels moet je bij de "locals" zijn, en deze vooral niet delen op internet...
zodra deze verborgen plekjes in een app zitten, zijn het geen verbogen pareltjes meer. Dit is een beetje te vergelijken met het Lonely Planet effect. Plaatsen die daarin worden aangemerkt als verborgen parels, zijn binnen een jaar overspoeld met toeristen. Voor verborgen parels moet je bij de "locals" zijn, en deze vooral niet delen op internet...
Zou je zelf ook restaurantjes aan anderen doorgeven via een app, of zou je het daarvoor niet gebruiken?
Offline map data: in het hostel/hotel waar je wifi hebt kun je dan een map deel laden, en deze sla je dan tijdelijk op in je telefoon. Handig als je weet dat je de volgende dag naar een nieuwe stad gaat en dan ergens midden in die stad uit komt met de bus en vandaar te voet je weg naar je hostel moet zoeken. je hebt dan geen 3g nodig en je locatie kan toch bepaald worden aan de hand van GPS. En als je klaar bent in een stad, gooi je de data weer weg en laad je de data in voor de volgende stad.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...