Annapurna Circuit

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Annapurna Circuit

Bericht door Globeskater »

Aangezien mijn droomreis naar de Olympische Spelen in Vancouver niet door lijkt te gaan ben ik een beetje aan het kijken wat ik dan wil gaan doen..

en droom van mij is nog altijd eens het Annapurna Circuit te lopen. Ik zou dit dan graag ter plekke willen regelen en eventueel daarna van Nepal naar Tibet te reizen..

Nu was mijn vraag of iemand goede ervaringen heeft met een reis organisatie ter plekke waar je een gids en dragers kunt inhuren? Als jullie dit gedaan hebben, waar hebben jullie dit geregeld? en hoeveel hebben jullie betaald?

daarnaast vraag ik mij ook af of het mogelijk is iets langer over de Annapurna te doen dan sommige reisorganisaties die volgens mij er een redelijk hoog tempo in hebben..

ik denk wel dat ik wat zou moeten trainen voor ik de annapurna kan lopen ook al ben ik aardig sportief..

algemene tips zijn ook zeer welkom!
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Annapurna Circuit

Bericht door Tikva »

Heb je hier al gekeken

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ne ... si550.html
Wij hebben het ter plekke geregeld en zijn genoeg bureautjes, prijs viel ons toen wel tegen. Volgens mij 635 US dollar voor 18 dagen. (uiteindelijk hebben we 16 gedaan, maar je krijgt geen geld terug) voor 2 personen. Dat was voor 1 gids, 1 drager alle accomodatie, eten en drankjes bij eten en pauze.
Maar uiteindelijk koop je zelf toch best nog wel meer snacks en drankjes.
Als je wil kan ik je het email adres van onze gids geven en de naam van het bureautje.

Tempo mochten we gewoon zelf bepalen, we hadden ook 18 dagen gedaan om iets meer rustdagen te kunnen nemen wanneer. Maar uiteindelijk hadden we het niet nodig en had mijn vriend aan het eind last van zijn knie bij dalen dat we niet meer via poon hill zijn gegaan.

Echter als ik het zelf opnieuw zou doen dan zou ik proberen een gids en drager zelf te vinden. Die een vast bedrag per dag te betalen en zelf als je accomodatie, eten enzo. Dan bent je echt goedkoper uit en een voordeel je bepaald je gewoon helemaal zelf als je een keer duurder wil slapen of eten.

Ter plekke even rondvragen bij mensen die terug komen van een trekking.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Re: Annapurna Circuit

Bericht door tom »

ik heb hem helaas niet gelopen. was er volop in het regenzeisoen, veel modder, wolken en dus geen mooie uitzichten. ipv daarvan dus maar in een yoga-retreat gezeten net buiten pokhara (ook aanrader!).

wat ik heb gezien is wat tikva ook al zegt. meer dan genoeg opties om het daar ter plekke te regelen.

wat betreft je conditie; het is natuurlijk altijd aan te raden voor te bereiden en lekker fit te zijn. ik kwam echter ook de klassieke stonede backpackers tegen die koppig sjokkend door de modder het circuit hadden gelopen. voor jou prima haalbaar dus lijkt me ;) (ter geruststelling: annapurna circuit is beter bekend als de applepie trail)
amassakoul
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Annapurna Circuit

Bericht door Tikva »

Ooh je hoeft echt niet te trainen hoor, ik ben ook niet getraind en heb het toch gelopen. Beetje conditie is natuurlijk wel handig.

Leuk verhaal: Er was ook een hele vette amerikaan (rond de 150 kilo) , die zijn eigen rugzak droeg. Hij was met een groepje van 3 maar liep na een half uur alleen. Hij vertrok in de ochtend eerder, dus dan haalde je hem in. Elke avond als wij met ons clubje om 14:00 al binnen waren (snelle lui om 12:00), kwam om 18:00 de amerikaan eindelijk aan na zijn dag etappe. Maar wel constant aanmoediging natuurlijk van iedereen.

Maar hij was na 2,5 week wel bijna 15kilo kwijt!, en daar was het hem ook om te doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Re: Annapurna Circuit

Bericht door Globeskater »

tikva, ik heb je verhaal gelezen, echt gaaf! Ik had al gelezen dat je eigenlijk en soort van drager moet hebben die ook wat over gebied kan vertellen zodat je geen gids nodig hebt..

als je zonder van te voren te boeken gaat is het dan wel makkelijk om accomodatie te vinden? of moet je soms verder door lopen om toch nog een bed te vinden?
Gebruikersavatar
kohraya
Reisexpert
Berichten: 1505
Lid geworden op: 01 dec 2006 12:16
Locatie: België

Re: Annapurna Circuit

Bericht door kohraya »

Om de weg te vinden heb je geen gids nodig. Je volgt gewoon de massa ...
Als je even geen massa ziet, vraag je aan een plaatselijke bewoner waar het eerstvolgende frietkot staat, en zij wijzen de richting aan die je moet lopen. Je kan ook vragen waar Timboektoe ligt. Ze zullen opnieuw dezelfde richting aanwijzen.
Er zijn ook reisgidsen waar de route in staat uitgestippeld. Werkt ook prima. En daarin vind je ook info over de streek. Veel valt daar trouwens niet over te vertellen. Enkel de namen van de bergen die je ziet. Wel handig is dat er staat vermeldt hoe lang het duurt tot het volgende dorp. Zo kan je plannen of je doorloopt of stopt op die dag.
Ik heb ter plekke zo'n 2e hands reisgids gekocht die door tig wandelaars was gebruikt, voorzien van de nodige randinformatie en groetjes.

Een drager is een persoonlijke keus. Ik had er geen. Maar ter plekke in Pokhara kan je er vinden. Ook op het startpunt van het traject. En zelfs na een dag of 2 à 3. Er zijn altijd van die mensen die het zonder drager proberen, maar dan toch beslissen er eentje te nemen. En die kerels weten dat. Maar dan vragen ze natuurlijk meer.
Ik ken de prijs van een drager niet meer. Het is trouwens geleden van 2003. Maar ik dacht dat het zo'n 7€/dag was. Aangezien ik geen drager had, kwam ik toe met 10€ per dag. Ik deed het niet om het geld, maar om de uitdaging.
Weet dat het geld voor een drager goed besteed is, want zijn hele gezin zal er wel bij varen.

Slaapplekken bij de massa. Logisch ... er is ook een massa volk. Goedkoopste sliep ik voor 0,5€. Duurste?
2,5€ of zoiets? Om de 2 uur kom je een dorpje tegen waar slaapplaatsen zijn. Prijzen van luxeprodukten stijgen ook naarmate jij stijgt. Op een gegeven moment stop je vanzelf met het drinken van cola :P
Water kost niets. Het is overal te vinden in de beekjes. Gewoon wat druppeltjes chloor er in en na een 1/2 uur heb je een heerlijke coctail. Je kan alvast wennen in je plaatselijke zwembad. Ik dronk er zo'n 5l per dag van!

Het hebben van een goede conditie is nooit verkeerd. Drie keer per week een half uurtje joggen, en dit 4 maanden op voorhand, help je om je conditie op peil te brengen. Ook handig zijn wandelstokken. Niet om tegen stenen te slaan, maar om je gewicht op te verdelen en om voor een gedeelte op je armkracht te wandelen. Ook voor je evenwicht tijdens afdalingen. Als je een drager hebt, zie ik hier echter de noodzaak niet van in.

Ik zou niet meer twijfelen over deze reis. Het is één van de mooiere bestemmingen op onze aardbol :Y
Laatst gewijzigd door kohraya op 03 apr 2009 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Annapurna Circuit

Bericht door Tikva »

Er zijn de laatste jaren wel heel veel aardverschuivingen geweest (o.a. door de chinese buldozers op een stuk van het pad) en route wijzigingen. Wij hadden wel een boekje mee (uit 2005) maar daar klopte het 2e deel van het pad niet meer zoveel van. Daarom is een gids of drager wel handig. Want ik spreek geen Nepalees en als je dan gewoon het pad volgt loop je dood. Maar goed we zijn ook een aantal keer mensen tegen gekomen zonder een gids die ons dan de weg vroegen.

Water met druppels ben ik niet weg van. Er zijn na een paar dagen drinkwater stations, waar door middel van zonnepanelen het water gfilterd is en veilig om te drinken. Je kunt daar je flessen laten vullen. Uiteraard kost het wel wat, maar voor de lokale mensen is het ook goed dat ze hier veilig water kunnen krijgen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast