Hoi allemaal.
ik vertrek 1 januari naar brisbane en 6 febrauri vertrek ik weer vanuit sydney terug naar nederland.
de laatste week/ anderhalve week zal ik in sydney verblijven bij mijn familie (kamperen in de blue mountains en allerlei tripjes daar).
Nu ben ik er zeer bewust van dat ik in australie ben als het regenseizoen in het noorden is.
Zelf wil ik heel graag het GBR zien, maar vanuit waar kan ik die het beste gaan bezichtigen.
verder had ik tot nu toe in de planning Fraser island en de Whitsunday's
Misschien dat jullie ook nog tips hebben wat ik in de omgeving van brisbane kan bezichtigen, en hoeveel dagen ik daar nodig heb?
Groetjes Rene
Reistips Australie januari
Re: Reistips Australie januarie
Voor het noorden zit je in januari inderdaad niet in het beste seizoen. Trips naar het koraalrif gaan echter wel het hele jaar door. Vanuit Cairns kun je veel trips maken, maar daar wil je rond die tijd niet echt zitten.
Je schrijft dat je ook naar de Whitsundays wilt. Daar kun je ook prima snorkelen. Dat zou ik gewoon doen.
In Brisbane stad zou ik zelf niet al te lang blijven. Best aardig, maar niet echt een heel spannende stad. De omgeving is veel mooier! Ten noorden kun je inderdaad goed naar de Whitsundays en Fraser Island. Ten zuiden van Brisbane heb je de omgeving van Dorrigo (mooie regenwouden) en bijvoorbeeld Surfers Paradise en Byron Bay zijn ook populair.
Je schrijft dat je ook naar de Whitsundays wilt. Daar kun je ook prima snorkelen. Dat zou ik gewoon doen.
In Brisbane stad zou ik zelf niet al te lang blijven. Best aardig, maar niet echt een heel spannende stad. De omgeving is veel mooier! Ten noorden kun je inderdaad goed naar de Whitsundays en Fraser Island. Ten zuiden van Brisbane heb je de omgeving van Dorrigo (mooie regenwouden) en bijvoorbeeld Surfers Paradise en Byron Bay zijn ook populair.