Vietnam Visum on arrival
Vietnam Visum on arrival
Ik ga ik aug naar Vietnam en heb daar een visum voor nodig
Heeft iemand ervaring met het regelen van een visum on arrival, is dit makkelijk en veilig om te doen?
Dank
Heeft iemand ervaring met het regelen van een visum on arrival, is dit makkelijk en veilig om te doen?
Dank
Re: Visum on arrival
Oke, dit heb ik gevonden:
Een "visa on arrival" is alleen verkrijgbaar op de luchthavens van Hanoi en Ho Chi Minh City. Als u dus overland (per boot, bus of trein) Vietnam binnenkomt kunt u niet van deze mogelijkheid gebruik maken.
Je kan in Nederland een Visum aanvragen en die meenemen naar Vietnam (http://www.vietnamembassy.nl/en/nr070521170031/)
Of je kan in Thailand (als je daar toevallig heen reist voor Vietnam) bij bepaalde hostels/hotels een visum laten regelen.
Ik weet zeker dat je hier wat aan gaat hebben!: brotherlouis . nl/reistips-backpacken/vietnam/visum-informatie-grensovergangen
Succes
Een "visa on arrival" is alleen verkrijgbaar op de luchthavens van Hanoi en Ho Chi Minh City. Als u dus overland (per boot, bus of trein) Vietnam binnenkomt kunt u niet van deze mogelijkheid gebruik maken.
Je kan in Nederland een Visum aanvragen en die meenemen naar Vietnam (http://www.vietnamembassy.nl/en/nr070521170031/)
Of je kan in Thailand (als je daar toevallig heen reist voor Vietnam) bij bepaalde hostels/hotels een visum laten regelen.
Ik weet zeker dat je hier wat aan gaat hebben!: brotherlouis . nl/reistips-backpacken/vietnam/visum-informatie-grensovergangen
Succes

-- You only live once. You better enjoy it --
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik heb van verscheidene mensen gehoord dat de online mogelijkheid erg goed werkt. Je krijgt een bevestiging per email, en bij aankomst op het vliegveld zijn er geen problemen.
Ik ga volgende week naar Vietnam met 3 vrienden. Ik heb het geregeld via visumvietnam . nl/ . Gewoon ff de gegevens invullen, online betalen en binnen een paar dagen krijg je de visumautorisatiebrief thuis gestuurd. Dan vul je nog even het aanvraagformulier in. De visumautorisatiebrief, aanvraagformulier en een pasfoto neem je mee in het vliegtuig naar Vietnam (Hanoi of Ho Chi Mihn) en op het vliegveld daar kun je dan je visum afhalen. Hier betaal je nog een keer $25,-.
Heb er goede verhalen over gehoord dus dat zal volgende week wel allemaal goed gaan. Enige is dat je misschien wat langer moet wachten aan de balie op het vliegveld.
Heb er goede verhalen over gehoord dus dat zal volgende week wel allemaal goed gaan. Enige is dat je misschien wat langer moet wachten aan de balie op het vliegveld.
-
Visum zonder vertrek datum
Ik wil door zuid-oost azie gaan reizen en beginnen in Bangkok. Maar ik weet niet precies wanneer ik Thailand wil gaan verlaten om verder te reizen. Kan ik dan een visum aanvragen, of moet ik een vertrek datum hebben en ticket hebben?
Bedankt voor uw antwoord
Groeten
Suzanne Wiese
Bedankt voor uw antwoord
Groeten
Suzanne Wiese
Re: Visum zonder vertrek datum
Deze vraag wordt regelmatig gesteld. Lees even de reisinfo visum thailand of de andere onderwerpen over deze vraag. Je oplossing is een goedkoop (air asia) ticket het land uit boeken wat je ter plekke besluit wel/niet te gebruiken als je gebruikt maakt van de visum vrije entree.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik heb een visum on arrival besteld via http://www.cheapvietnamvisa.net en dat kostte 7 USD. Op de luchthaven betaal je dan alleen nog de USD 25. Visa on arival is dan alleen te gebruiken als je vliegt op Hochiminh, Da Nang of Hanoi. (dus ook op da Nang, daar vloog ik op nl.) Je krijgt dan een lijst met allemaal namen en bijbehorende paspoortnummers er op, en daar staat jouw naam en paspoortnummer dan ook op. Ging prima op de luchthaven daar. Is volgens mij (een van) de goedkoopste. Ook was er snel en persoonlijk e mail contact toen ik een vraag had. Prima!
Oh dit is goed om te lezen. Ik vond het namelijk zo raar dat toen ik vanochtend de autorisatiebrief in m'n email vond, er ook nog 19 namen van andere mensen bijstonden. Maar blijkbaar is dat normaal
Cool! Heb er zin an.
Cool! Heb er zin an.