ipad of laptop

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
NilsOz

ipad of laptop

Bericht door NilsOz »

Hoi iedereen,

Voor onze reis van 10 maand naar Australie vragen we ons af of beter een laptop of een ipad kunnen meenemen?7

Het toestel zal gebruikt worden om:

- Foto's op te slaan
- Te communiceren via skype (of dergelijke) met thuis
- Werk te zoeken ginds
- Op te zoeken over de streek waar we zitten.
- Hostels te boeken
- ...

Wat denken jullie? Wat is jullie ervaring?

Met vriendelijke groeten,
Nils
ubiytsa
Reisexpert

Re: ipad of laptop

Bericht door ubiytsa »

iPad. En koop dan meteen een toetsenbordje, zodat je op de momenten dat je moet typen gewoon wat meer snelheid hebt.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik dacht dat ik gisteren al gereageerd had, maar mijn reactie is verdwenen?

als je ook foto's op wilt slaan, zou ik absoluut niet voor een iPad gaan. het omzetten van foto's gaat langzaam. als je foto's in een groot formaat schiet is de opslagcapaciteit voor een iPad ook aan de lage kant. ik schiet in RAW, en afgelopen 6 weken heb ik ongeveer 42 (!) GB aan foto's gemaakt.

maak je minder foto's, of neem je een externe harde schijf mee, dan is een iPad wel een mogelijkheid.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Neem ook een extra harde schijf of een USB-stick met flink wat capaciteit mee om je foto's dubbel op te slaan. Heel vervelend als bijvoorbeeld je laptop/notebook/ipad wordt gestolen en al je foto's staan daar op!
Zou inderdaad kiezen voor het snelste apparaat én het kleinste/lichtste (je zult hem namelijk vaak mee nemen, ook als je hem niet direct nodig hebt).
Aussie
Vakantieganger

Bericht door Aussie »

Ik ga zes maanden stage lopen in Australië en daarna nog 2,5 maand backpacken. Ik wil via internet shared accomodations vinden via bijv. Gumtree.com.au. Nu neem ik mijn smartphone mee (Galaxy S2), waarop je redelijk kan internetten (mits wifi sterk genoeg) op bijv. Gumtree. Ik heb ook een laptop, maar deze is 15,6 inch en redelijk zwaar (2,7 kg), dus die neem ik niet mee. Nu zit ik erover na te denken om een tablet aan te schaffen (7 inch á 170-200 euro).

Wat is jullie ervaringen met het meenemen van tablets en is dit nodig of zijn er genoeg internetcafes? Of kan ik beter in Sydney een tablet winkel inlopen omdat ze daar wellicht goedkoper zijn?
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik weet niet waar je een tussenstop hebt, maar wanneer dit in HongKong, of Kuala Lumpur is zou ik daar wat halen.
Een tablet of een smartphone met groot scherm, Jiayu G4 advanced bijvoorbeeld (4,7 inch, 290 USD).
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

ubiytsa schreef:iPad. En koop dan meteen een toetsenbordje, zodat je op de momenten dat je moet typen gewoon wat meer snelheid hebt.
Dan kun je toch ook net zo goed een laptop meenemen? Daarnaast heb je dan nog veel meer mogelijkheden :)
Over het algemeen heeft een laptop meer opslag ruimte, kunnen meer programma's op, is sneller, en je kunt er op werken / typen / etc zonder allerlei randapparatuur. Een ding dat je opbergt en vrijwel net zo snel kunt gebruiken.

Wat gewicht betreft kun je dan ook naar ultrabooks kijken die bijna even groot zijn, maar waar je veel meer mee kunt.
Aussie
Vakantieganger

Bericht door Aussie »

ketting schreef:Ik weet niet waar je een tussenstop hebt, maar wanneer dit in HongKong, of Kuala Lumpur is zou ik daar wat halen.
Een tablet of een smartphone met groot scherm, Jiayu G4 advanced bijvoorbeeld (4,7 inch, 290 USD).
In Hong Kong van maar 2,3 uur, dus dat gaat hem helaas niet worden. Ik vind 2,7kg eigenlijk te zwaar om mee te nemen, maar aan de andere kant wil ik ook gewoon internetten, skypen, foto's opslaan e.d. als ik gestationeerd ben ergens. Lastige is dat ik na zes maanden stage nog 2,5 maand ga rondreizen. Dan is zo'n laptop kwetsbaar en onnodig zwaar.

Misschien vraag ik het stagebedrijf of zij mijn laptop voor die 2,5 maand in bewaring willen nemen.
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

10 inch laptopje. Niet echt zwaarder dan een Ipad en heeft meer mogelijkheden. Bevalt mij voorlopig prima!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Tijdens mijn stage en rondreizen in Australië had ik een 10 inch netbook mee. Hier kon ik gewoon mijn studie werk en verslagen op maken en ook makkelijk foto's opslaan, filmpje kijken etc.. zo'n klein laptopje is makkelijk mee te nemen!

In Australië denk ik dat de meeste electronica duurder is.. voor laptops niet gekeken maar mijn camera ging kapot en die heb ik uiteindelijk in Hong Kong besteld en naar Australië laten sturen!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ook hier een voorstander van een notebookje. Heb net zelf een nieuwe, een Asus Vivobook, 11,6". Net iets groter dus dan een netbook, maar wel een stuk dunner (2,2 cm) en een stuk krachtiger (i3). En met touchscreen, wat ook op een laptop toch verrassend handig werkt.

Ik blijf nog altijd wat sceptisch over tablets, ze zijn handig om een beetje te surfen of een filmpje te kijken, maar bij wat serieuzer gebruik (al is het maar even een berichtje tikken) komen de beperkingen al snel naar voren. Ten opzichte van een smartphone zie ik voor op reis de toegevoegde waarde dan ook niet echt.
Plaats reactie