Laos vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
MdeKraker
Wereldreiziger

Laos vragen

Bericht door MdeKraker »

Hallo,

Ik ben hard bezig mijn Laos route uit te stippelen en dacht, ik roep de hulp in van de globetrotters op dit forum.

Ik heb besloten van Vientiane naar Vang Vieng te reizen, daaruit door naar Luang Prabang en van daaruit naar Nam Tha. Ik heb het nagezocht, maar deze routes zijn allemaal mogelijk met de bus, minivan of zelfs met een binnenlandse vlucht. Maar heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Is het echt te doen al die verbindingen? En welke vond jij persoonlijk het fijnst?

In Luang Namtha wil ik graag een tour doen. Het liefst 2 dagen en 1 nacht, en echt in de natuur/wildernis. (Ik heb een slaapzak, warme kleding en zaklamp. Goede schoenen en bloedzuigersokken bij me :P Niks is me te gek!) Nu kwam ik via google uit op http://greendiscoverylaos.com/ecotours/nt.html. (ja, de eerste link als je "Luang Namtha tour" intikt :P ) Zij bieden verschillende tochten aan, en die zien er stuk voor stuk prachtig uit.
Maar nergens kan ik prijzen en recensies vinden en twijfel ik toch welke tour ik het leukst zou vinden.

Persoonlijk zijn de tours die mij trekken:
- Nam Ha Multi-sport 2
(2 days trekking and kayaking)
- Nam Ha Multi-sport 1
(1 day trekking, ½ day kayaking, ½ mountain biking)

Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand een tour bij een andere organisatie gedaan die goed bevallen is? Ik ben een echte noob op dit gebied en zou graag waar voor mijn geld krijgen. Het is een (misschien) wel eenmalige ervaring en die wil ik optimaal beleven.

Kunnen jullie mij verder helpen?

Bedankt _O_
-- You only live once. You better enjoy it --
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

Re: Laos vragen

Bericht door greatwallnepal »

Hoi,

het busvervoer in Laos is prima te doen. Je hebt als reiziger vaak de keuze uit diverse soorten bussen, dus afhankelijk van je budget kun je het een bus nemen. Het goedkoopst zijn de lokale bussen, dit is vaak erg gezellig (karaoke en allerlei type locals). Ga je voor iets meer luxe, dan kun je een VIP bus nemen. Op de nog langere trajecten kun je vaak ook nog een slaap bus nemen. Dit is een bus waarin ze een soort van bedden hebben gemaakt.

Ik raad je aan ter plekke pas een tocht te boeken, je ontmoet vaak onderweg andere reizigers, die waardevolle ervaringen hebben. Misschien ontmoet je ook nog wel mensen die samen met jou op een tocht willen.

Heel veel plezier in het mooi Laos!

Rudy
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ondanks de reputatie een low budget bestemming te zijn, heeft Laos wonderbaarlijk genoeg een erg goed busnetwerk.
Geen zorgen om maken dus.
Trips en treks inderdaad ginds pas boeken nadat je een paar reisbureautjes hebt vergeleken.
Medereizigers of de betere reisgidsen kunnen je hierbij van dienst zijn. Het moet ook niet duur zijn om goed te zijn.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Inderdaad tour pas boeken als je er bent. Ik heb zelf een dag kajakken gedaan vanaf Luang Namtha. Een tip neem een warme trui mee, in de ochtend is het echt heel erg koud op het water pas later warmt het lekker op.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
MdeKraker
Wereldreiziger

Bericht door MdeKraker »

Heel erg bedankt voor de feedback :)
-- You only live once. You better enjoy it --
Plaats reactie