Treinreis Jakarta (Gambir) - Yogjakarta - uitstap mogelijkhe

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Kim_K

Treinreis Jakarta (Gambir) - Yogjakarta - uitstap mogelijkhe

Bericht door Kim_K »

Hallo medereizigers,
Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op de volgende vraag.
Als ik en mijn reisgenoot een treinreis vanaf Jakarta naar Yogjakarta boeken, is het dan mogelijk om tussentijds uit te stappen en op de eerste volgende trein weer in de stappen. Het zou dan wel om luxe ticket gaan.
Ik hoor graag jullie reacties.
Groetjes,
Kim
Indo Expert
Vakantieganger

Re: Treinreis Jakarta (Gambir) - Yogjakarta - uitstap mogeli

Bericht door Indo Expert »

Hallo,
Dat is zeker mogelijk. Je kunt van Jakarta de eerste trein naar bijvoorbeeld Bandung nemen om daar een dagtour te maken en in de avond de nachttrein te nemen naar Yogyakarta. Let wel op dat je treinticket van te voren reserveer.
Mocht je nog vragen hebben stuur me dan een berichtje en ik geef je graag wat meer tips
Groet,
Kim_K

Bericht door Kim_K »

Bedankt voor je snelle reactie!
Dus zolang je op dezelfde dag de trein weer verder pakt kan dat?
En waarom is het verstandig om je ticket van te voren te boeken, vanwege de drukte?
Wij blijven na het vliegen 1 nacht in Jakarta, dus we kunnen ook al 1 dag van te voren op het station kaartjes kopen.
Ik heb al op de website van de indonesische spoorwegen gekeken, maar is het veilig om via die website te boeken of kan dit ook bij een reisorganisatie?

Ik hoop dat je deze antwoorden ook weet!
Indo Expert
Vakantieganger

Hoi Kim,

Geen probleem!

Het is inderdaad mogelijk om een stop te maken in Bandung. de eerste trein van Jakarta naar Bandung vertrekt om 05.55 en komt aan om 09.00, de tweede trein vertrek om 08.25 en komt aan om 11.24. je kunt dan een leuke dagtour maken in Bandung (gids kan jullie afhalen van het treinstation) per prive auto met chauffeur kunnen jullie naar Tangkuban Perahu vulkaan, Ciater hotsprings, strawberry fields en tea plantations, tussendoor even lunchen en weer afgezet worden op het treinstation van Bandung waar jullie de nachttrein kunnen nemen naar Yogyakarta.

optie 1: vertrek Bandung 19.00, aankomst Yogyakarta 02.12
optie 2: vertrek Bandung 20.00, aankomst Yogyakarta 03.41

Het is niet aan te bevelen om de treintickets ter plaatse te kopen. Jullie verblijven maar 1 nacht in Jakarta en de kans is dan heel groot dat de trein volgeboekt is en jullie het reisschema moeten aanpassen en dat kan vervelend zijn.

[verwijderd]

Groet
Ramon.
Laatst gewijzigd door Erik op 02 aug 2012 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame verwijderd
Kim_K

Bericht door Kim_K »

Beste Ramon,

Als het goed is het goed is heb je mail van mij op je profiel.
We hebben ons even verdiept in een dagje met eventuele nacht in Bandung en dat ziet er erg leuk uit.
Waarschijnlijk willen we deze stop in onze reis intergreren. We komen er toch langs haha!

Groetjes, Kim
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

persoonlijk nooit opgelopen tegen problemen bij het kopen van een treinkaartje op het station voor de eerst volgende rit.

Wij hebben 2 nachten 8andung gedaan omdat we een leuke dagtrip hadden geregeld naar een vulkaan waarvan ik nu even de naam kwijt ben. En hotsprings en een angklung muziekschooltje.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Kim_K

Bericht door Kim_K »

Toch willen we verzekerd zijn van de start van onze reis. Dus we denken er sterk over om toch deze treinticktes vooraf te boeken. Het is voor mij ook mijn eerste verre reis met rugzak, dus een goede start is wel fijn. De rest van de reis moeten we ook nog verder uitdiepen. We gaan in ieder geval op 6 oktober heen en op 2 november terug. In deze periode proberen we deze reis te maken: Jakarta > treinreis richting Yogya met tussenstop in Bandung > over land met OV verder naar Surabaya, op deze route alle bezienswaardigheden bezoeken > Via boot naar Bali > Via OV naar Dempasar > vliegen naar Mauere (Flores) > via land naar Labuan Bajo > Via Perama tours (er boor) naar Lombok > paar dagen chillen op de Gili's > eindigen op Bali > uiteindelijk vliegen naar Jakarta om daar weer op et vliegtuig nar Nederland te stappen.

En dat binnen onze te halen! Moet lukken toch?
Indo Expert
Vakantieganger

Hallo Kim,

Ik heb je een mailtje gestuurd betreffende de treinreis.

Groet
Ramon
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

jullie route ziet er prima uit. Het is idd ook wel slim om flores vliegend binnen te komen en met de boot weer te verlaten. Er vallen nog wel eens vluchten uit dus wanneer je dit andersom zou doen en vlak voor je vlucht naar Nederland nog afhankelijk bent van een vlucht om Flores af te komen dan is dat onnodig risico nemen.

geniet van je reis! het gaat ter plaatse allemaal van zelf hoor! het is echt niet moeilijk. ( maar ik snap dat je voor het begin even wat zekerheid wil als het je eerste keer is)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie