Backpackspots Thailand
Backpackspots Thailand
Hallo reizigers!
Volgende week vertrek ik naar Thailand. Ik ben 20 jaar, student en ga 6 weken backpacken. Nu is mijn vraag wat goede plekken zijn in Thailand om medebackpackers te ontmoeten? Dan bedoel ik met name; welke plaatsen? Ik hou van feesten en sporten, kan ik dan beter naar het noorden of zuiden gaan? En waar? Ik wil naar de full moon party van 4 juli, waar is deze volgens jullie het leukst en heb je de grootste kans om leuke medepartyers te vinden?
Ik zal jullie mening op prijs stellen. Alvast bedankt!
Guido
Volgende week vertrek ik naar Thailand. Ik ben 20 jaar, student en ga 6 weken backpacken. Nu is mijn vraag wat goede plekken zijn in Thailand om medebackpackers te ontmoeten? Dan bedoel ik met name; welke plaatsen? Ik hou van feesten en sporten, kan ik dan beter naar het noorden of zuiden gaan? En waar? Ik wil naar de full moon party van 4 juli, waar is deze volgens jullie het leukst en heb je de grootste kans om leuke medepartyers te vinden?
Guido
Re: Backpackspots Thailand
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/thailand/
en de ik-weet-niet-hoeveel threads op dit forum?
Maar kort antwoord: overal
en de ik-weet-niet-hoeveel threads op dit forum?
Maar kort antwoord: overal
Er is maar een echte fullmoon party namelijk op ko phagnan zie: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... i9397.html
Sluit me ook aan bij Marshall, als je concrete vragen hebt dan horen we het graag.
Sluit me ook aan bij Marshall, als je concrete vragen hebt dan horen we het graag.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
Ik sluit me hier niet bij aan. Als je even zoekt, zijn er genoeg plekken in Thailand waar je maar weinig backpackers tegenkomt.marshall schreef: Maar kort antwoord: overal
Maar als je gewoon de Lonely Planet volgt, zul je overal waar je gaat mede-reizigers vinden (en dan met name de plaatsen waar bij staat dat er weinig toeristen komen hahaha!). En dat geldt ook voor feestjes.
Uiterst goede plekken om te feesten zijn: Koh Phuket, Koh PhiPhi, Koh Samui, Ko Phangan (fullmoon party) en Koh Tao (die laatste 3 liggen naast elkaar). Vooral de eilanden, dus. Op het vasteland kan ik zo gauw even niks bedenken. Wellicht in het noorden nog wat? Ben ik nog niet geweest.
Mocht je naar de fullmoon party willen op Koh Phangan, kun je volgens mij beter van tevoren je accommodatie boeken. Spreek niet uit ervaring, maar heb het van horen zeggen.
Veel plezier!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Als je mensen wilt tegenkomen in Thailand dan is dat makkelijk, wil je mensen ontlopen dan gaat dat ook makkelijk.
In het noorden zijn geen grote feesten (voor zover ik weet), maar wel gezellige kroegjes en terrasjes. In Chieng Mai kan je makkelijk mensen ontmoeten bij een kookcursus, of een trekking, of op de nachtmarkt. Dat geldt ook voor andere steden in het noorden. Ook in bussen en treinen ontmoet je medereizigers.
Mijn persoonlijke ervaring is dat je juist bij kleinschalige dingen makkelijker mensen ontmoet. Als het te druk is verdwijn je juist snel in de massa... Ik althans.
In het noorden zijn geen grote feesten (voor zover ik weet), maar wel gezellige kroegjes en terrasjes. In Chieng Mai kan je makkelijk mensen ontmoeten bij een kookcursus, of een trekking, of op de nachtmarkt. Dat geldt ook voor andere steden in het noorden. Ook in bussen en treinen ontmoet je medereizigers.
Mijn persoonlijke ervaring is dat je juist bij kleinschalige dingen makkelijker mensen ontmoet. Als het te druk is verdwijn je juist snel in de massa... Ik althans.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Hé Guido,GRPouw schreef:Hallo reizigers!
Guido
Veel is hierboven al gezegd, maar waar kun je geen mensen ontmoeten is het meer denk ik!!
Of je nu op KhaoSan Road de buren aan je tafeltje aanschiet met een drankje in de hand, of dat je tijdens je vervoer per trein of bus mensen ontmoet of dat dit gebeurd tijdens een jungletrekking of andere groepsactiviteit, overal kun je gemakkelijk aan de praat raken en mensen ontmoeten.
En het klopt inderdaad, boek je accomodatie van tevoren voor de FMP of ga op een van de buureilanden Koh Samui of Koh Tao zitten en boek daar een bootticket die savonds afzet op Koh Phangan en je vervolgens snachts ergens weer ophaalt.
Zelf is mijn ervaring dat je in Chiang Mai en het vervoer van en naar Chiang Mai de meeste pure backpackers ontmoet, dit omdat hier geen stranden of koraalriffen zijn waar juist veel zontoeristen op afkomen, er heerst een echt backpackersfeertje in mijn optiek,
Hoop dat je er iets mee kan en als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
Pai vond ik een echt backpackers dorpje. Eigenlijk alleen maar backpackers 

Voor de "echte" feesten kan je beter naar ibiza gaan. Het enige ECHTE feest in thailand is in April en dan wel het vieren van het Thais nieuwjaar. Drie of vier dagen feest. Wij hebben het in 2011 en 2012 meegemaakt in Chiang Mai en het was helemaal fantastisch. (2013 gaan we zeer zeker weer|) Geslapen in het Bleu House, mooie en zeer schone kamers voor weinig geld en waar kan je drankjes nog in een boekje schrijven en aan het einde afrekenen ???? Het guesthouse ligt net buiten de drukte maar alles is op loopafstand. De full moon heeft zijn beste tijd wel gehad....je hebt al half moon.....kwart moon. Wij vonden er niet zoveel aan. De leukste momenten vonden wij gewoon s'avonds in de kroeg of in de strandbar met live muziek.
Net als in een andere thread ben ik het niet met je eens.... De FMP is wereldwijd zoveel bekender dan Songkran... FMP is toch écht wel een behoorlijk feest, ondanks dat het in jouw ogen misschien niet meer is geweest wat het geweest is... Ik moet nog maar een feest op Ibiza vinden wat hieraan kan tippen... Los daarvan zijn er daar ook goede feesten, daar niet van...doggie schreef:Voor de "echte" feesten kan je beter naar ibiza gaan. Het enige ECHTE feest in thailand is in April en dan wel het vieren van het Thais nieuwjaar. Drie of vier dagen feest. Wij hebben het in 2011 en 2012 meegemaakt in Chiang Mai en het was helemaal fantastisch. (2013 gaan we zeer zeker weer|) Geslapen in het Bleu House, mooie en zeer schone kamers voor weinig geld en waar kan je drankjes nog in een boekje schrijven en aan het einde afrekenen ???? Het guesthouse ligt net buiten de drukte maar alles is op loopafstand. De full moon heeft zijn beste tijd wel gehad....je hebt al half moon.....kwart moon. Wij vonden er niet zoveel aan. De leukste momenten vonden wij gewoon s'avonds in de kroeg of in de strandbar met live muziek.