reisverzekering

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
JWO

reisverzekering

Bericht door JWO »

Hoi!

Over 5 maandjes gaan we beginnen aan onze reis door ZO Azie en Australie voor 8 maandjes.

Wij zijn nu in dubio 8)7 waar we onze reisverzekering moeten afsluiten. De aankomende 8mndn gaan we reizen en niet werken.
We zitten te twijfelen tussen Ohra en Isis Extra. De kosten tussen de twee verzekeringen is vrij groot.
Het punt is ook dat we bij overlijden van een familielid terug willen naar NL en daarna terug keren na de reisbestemming.
Wie o wie kan ons een beetje helpen met de keuze? Hier op de forum lees ik dat de meesten toch voor Ohra kiezen... graag horen we jullie meningen....
Thanks!
JWO
bolletjeom
Reisexpert

Re: reisverzekering

Bericht door bolletjeom »

OHRA *O*

ergens op deze site ( wie weet kom je er met de zoekfunctie) heb ik eens melding gemaakt van wat een OHRA medewerker me vertelde.
Bij overlijden keer je terug naar huis. Je partner ook mits die geregistreerd is als partner. Verder zijn de regels gelijk aan die van andere maatschappijen. ( wie is familie en wie niet meer).
En als je terug wilt keren naar je reisbestemming dan kan dat. Zoals de ohra dame zei: het is niet aanons om te beoordelen of u nog vakantiedagen heeft. als u dat heeft dan mag u terug. Je mag overigens alleen terug naar de plek waar je vandaan kwam en niet naar de plek waar je geweest zou zijn volgens je planning. Maar dat is volgens mij bij isis net zo.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dee

Bericht door Dee »

Wij hebben afgelopen week een permanente reisverzekering afgesloten bij Ohra voor onze wereldreis.
Om een en ander uit te zoeken hebben we gebeld en gemaild met verschillende verzekeringsmaatschappijen.
Ohra kwam bij ons als beste en voordeligste uit de bus (wij gaan onderweg ook niet werken).

Omdat we niet samenwonen wisten we niet goed wat allemaal verzekerd was voor ons beide in geval van overlijden van een van onze familieleden. We kregen het volgende antwoord van Ohra:
U dient beide een eigen permanente reisverzekering af te sluiten, daar uniet samenwonend bent en op verschillende adressenwoonachtig bent.Indien u samen op de boekingsnota staat, kunt u beide aanspraak doen op de annuleringsverzekering als er iets zou gebeurenmet 1e of 2e graads familie van beide personen.
Daarnaast hebben we telefonisch contact gehad met een van de medewerkers van Ohra. Die gaf aan dat we als we tijdelijk terug moeten naar Nederland voor een begrafenis/crematie we wel terug mogen naar de plaats waar we anders geweest zouden zijn. Dus als we bijvoorbeeld vanaf Miami terugvliegen naar Nederland en anderhalve week later in Toronto zouden zijn, dan mogen we terugvliegen naar Toronto. Dit staat beschreven in de Polisvoorwaarden van de permanente reisverzekering van Ohra (pagina 8, arikel 4.6).
bolletjeom
Reisexpert

dat laatste is deels waar. (wat ik me heb laten vertellen)
Je moet kunnen aantonen waar je dan geweest zou zijn door middel van een (verlopen) vliegticket of hotelreserveringen.

Stel je vliegt naar Azië en je bent in Thailand als je terug moet. je was van plan om een ticket bij airasia te boeken omdat je naar Indonesië wil maar dit heb je nog niet gedaan. En dan wordt je terug geroepen en wil je na een week of 2 weer verder met je reis. De verzekering zal je een ticket naar de goedkoopste bestemming van de twee vergoeden. in dit geval Bangkok
JWO

Bericht door JWO »

Dank voor de info!
Het is nu duidelijk dat we de verzekering ook bij ohra gaan afsluiten!
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Wellicht is Centraal Beheer ook een goede optie (verzekering is geldig voor een aaneengesloten periode van 1 jaar). Ik meen dat de totale kosten voor 2 personen iets onder de €100 waren (inclusief 100% medische kosten en gevaarlijke sporten) Als je terug moet keren naar NL wordt dit ook vergoedt, evenals de terugkeer naar het land van je reis. Voordeel van CB is €0 eigen risico. Helaas moesten we ook echt iets claimen, een kapotte fotocamera, en de kosten werden zonder moeilijke vragen of bonnen opsturen vergoed.
MdeKraker
Wereldreiziger

reisverzekering

Bericht door MdeKraker »

Hallo Hallo :D

Ik heb een vraag over reisverzekeringen. Uiteraard heb ik het onderwerp goed nagezocht in het ATG forum, maar niet precies gevonden wat ik zoek.
Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis. Deze verzekering zegt dat ze 100% van de Nederlandse behandelkosten in ziekenhuis, dokter, tandarts etc. vergoeden stel er gebeurd wat in het buitenland.
Maar, nu maakte mijn moeder heel terecht de opmerking "wat als de behandelkosten in de landen waarheen jij reist veel hoger zijn?"
Dus hier mijn vraag aan alle mensen die ervaring hebben met Aziatische landen en de zorg daar!
Hoe ligt de prijsverhouding ten opzichte van de Nederlandse kosten. (En dan kijk ik bijvoorbeeld naar: gebroken botten, gaatjes in kiezen, gekneusde ledematen etc. Geen plastische chirurgie)
Heb ik nog een extra verzekering nodig die meer dan die 100% vergoed,... of kom ik hiermee uit stel er gebeurd wat?
De landen waarheen ik reis zijn: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Maleisië, Indonesie (Bali), Japan en China.

Alvast bedankt _O_

Groetjes,
Maaike
-- You only live once. You better enjoy it --
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Medische kosten worden deels bepaald door het land waarin je bent, en deels ook door het ziekenhuis zelf. Kies je voor een privekliniek (voor zover je wat te kiezen hebt) dan ben je meer geld kwijt dan wanneer je je in een lokaal ziekenhuis laat behandelen.

Bepaalde behandeling zou ik echter liever in een privekliniek laten doen, en dan misschien niet eens op de plek waar ik dan ben, maar in een 'veilig' land als Singapore.

De meeste landen en de meeste behandelingen in Azie zijn (veel) goedkoper dan hier. Japan en Singapore zouden hier uitzonderingen op kunnen zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
MdeKraker
Wereldreiziger

Bericht door MdeKraker »

Bedankt Jenny voor de snelle reactie :)
Ik ga er uiteraard van uit dat er niks gebeurd in die 7 maanden dat ik weg ben, maar je weet natuurlijk maar nooit.
Prive kliniek zal inderdaad duurder zijn, dus als ik keuze heb dan wordt het inderdaad een gewoon ziekenhuis.
Bedankt :)
-- You only live once. You better enjoy it --
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

MdeKraker schreef:....dus als ik keuze heb dan wordt het inderdaad een gewoon ziekenhuis.
Kijk niet alleen naar geld. Sommige lokale ziekenhuizen zijn echt heel basic en soms (zeker niet altijd!) ook minder goed. Aparatuur is niet altijd voorhanden. Ik moet er niet aan denken dat ik ergens een beenbreuk oploop die verkeerd gezet wordt, dat is iets waar je je latere leven last van kan houden.

Tuurlijk, het is ook een kwestie van gevoel. Vorig jaar was ik een aantal dagen ziek, en toen had ik met mijn reisgenoot afgesproken dat ik als het de dag erna niet stukken beter zou zijn, ik naar Bali zou vliegen en me daar zou laten opnemen. Ik moest er niet aan denken om in een ziekenhuis in Sumatra te belanden. (Gelukkig was het niet nodig.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Een reisverzekering doet meer dan alleen de ziektekosten vergoeden maar laat je bijvoorbeeld ook naar huis vliegen als je opa en oma dood zou gaan en geven je geld terug als je camera gejat wordt. Je hebt dus toch een reisverzekering nodig en de meeste vergoeden ook extra ziektekosten die niet door je normale ziektekostenverzekering vergoed worden. Meestal zit dit erbij in soms is het een aparte clausule.

Dus met je ziektekosten verzekering en een reisverzekering ernaast ben je klaar. Je hoeft dan niet nog weer een extra verzekering erbij (tenzij je gaat werken of naar landen zoals USA).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

gaatjes in tanden is vaak een ander verhaal. Dit valt onder je tandarts pakket en die hebben zelden dekking buiten nederland.

Hoge behandelingskosten zitten vaak in het onverwachte. Een mriscan is in nl vrij normaal maar kan in het buitenland wel eens veel kostbaarder zijn.
Een reisverzekering kan dan zeker fijn zijn. Ook voor vervoer. Kennis van mij ligt nu zeer ongelukkig met een gebroken rug in zuid europa in het ziekenhuis en moet liggend naar huis vervoert worden. Geen verzekering dus dat kost heel veel geld!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Tikva schreef:
Dus met je ziektekosten verzekering en een reisverzekering ernaast ben je klaar. Je hoeft dan niet nog weer een extra verzekering erbij (tenzij je gaat werken of naar landen zoals USA).
T.a.v. USA ligt ook maar niet aan je verzekering. Ik heb laatst de mijne gebeld met de vraag hoe het zit met USA..en omdat ik doorlopende reisverzekering heb en bij hen ook aanvullend ben verzekerd voor zorgverzekering, vergoeden zij alles bij ziekenhuisopname. Anders gold een maxiumbedrag van 20.000 euro dacht ik.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Je ziektekostenverzekering dekt tot maximaal dezelfde kostn als in Nederland, je reisverzekering dekt wat niet op je ziektekostenverzekering is gedekt en de kosten die hoger zijn dan ze in Nederland zouden zijn.

Dat is het principe op het moment met deze verzekeringen.

Vrijwel overal, zelfs in de duurste prive ziekenhuizen in Thailand, zijn de kosten lager dan ze in Nederland zouden zijn.
Lodder
Reiziger

Reisverzekering

Bericht door Lodder »

Hallo allemaal,

Ik ga met mijn vriendin eind dit jaar voor een half jaar naar Latijns-Amerika, waarbij we uiteraard een goede reisverzekering willen. We zullen allebei een nieuwe moeten, want de huidige denkt niet tot 180 dagen.

Ik heb aardig wat rond zitten kijken en ik vroeg mij af of iemand mij duidelijk kan uitleggen wat het verschil is tussen het volgende:

Als ik bij Allianz de doorlopende reisverzekering bereken, met de 180 dagen uitbreiding, bijzondere sporten enz. kom ik uit op 17,56 per maand. Dat zou per jaar dus 210,72 zijn.
Bekijk ik de Allianz globetrotter, kom ik uit op 440,60, waarbij deze alleen dus deze reis dekt.

Wat is nu precies het verschil hierin? Betaalt de globetrotter meer uit? of word je bij deze eigenlijk gewoon afgezet?

Als vast bedankt!
Rogier
Plaats reactie