Auto huren in Marokko
4x4 verhuur in Marokko incl. offroad rijden?
Van 27 maart tot 12 april gaan we met z'n tweetjes naar Marokko.
De vlucht is reeds geboekt met Transavia naar Marrakech.
Ook de eerste 2 hotelovernachtingen zijn reeds vastgelegd en ook de laatste.
Nu willen we in de tussenliggende periode een rondrit gaan maken in een 4x4 terreinwagen. Dus zo'n 13 dagen autohuur.Zo kunnen we dan ook de moeilijkere bereikbare plekjes bekijken en bergpistes berijden. Helaas moet ik bijna overal in de voorwaarden van de verhuurmaatschappijen lezen dat offroad rijden verboden is. Ik heb er al een aangeschreven en verteld dat ik dat vreemd vind voor een 4x4 wagen waarvoor ik 1500 euro betaal. Ik kan dan beter een Ford Ka huren of zo voor de prijs van 350 euro.
Laplazacar.com heeft wel de mogelijkheid om offroad te gaan echter is er geen afkoop mogelijk van het eigenrisico. Ik snap dat natuurlijk wel: ze willen geen risico lopen dat de wagens helemaal afgeragt worden. Maar vanuit mijn oogpunt moet het toch mogelijk zijn om offroad te kunnen rijden onder goede condities.
Heeft iemand een idee waar ik wel goed terecht kan?
De vlucht is reeds geboekt met Transavia naar Marrakech.
Ook de eerste 2 hotelovernachtingen zijn reeds vastgelegd en ook de laatste.
Nu willen we in de tussenliggende periode een rondrit gaan maken in een 4x4 terreinwagen. Dus zo'n 13 dagen autohuur.Zo kunnen we dan ook de moeilijkere bereikbare plekjes bekijken en bergpistes berijden. Helaas moet ik bijna overal in de voorwaarden van de verhuurmaatschappijen lezen dat offroad rijden verboden is. Ik heb er al een aangeschreven en verteld dat ik dat vreemd vind voor een 4x4 wagen waarvoor ik 1500 euro betaal. Ik kan dan beter een Ford Ka huren of zo voor de prijs van 350 euro.
Laplazacar.com heeft wel de mogelijkheid om offroad te gaan echter is er geen afkoop mogelijk van het eigenrisico. Ik snap dat natuurlijk wel: ze willen geen risico lopen dat de wagens helemaal afgeragt worden. Maar vanuit mijn oogpunt moet het toch mogelijk zijn om offroad te kunnen rijden onder goede condities.
Heeft iemand een idee waar ik wel goed terecht kan?
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: 4x4 verhuur in Marokko incl. offroad rijden?
ik heb (nog) geen idee
Maar ik ben zelf nu ook opzoek naar een huur auto voor ongeveer dezelfde periode. ( 14 maart- 3 april)
Ik zal mijn ogen ook eens openhouden voor 4x4
Als iemand ook nog tips heeft voor goedkope autoverhuur...dan is dat ook welkom
Maar ik ben zelf nu ook opzoek naar een huur auto voor ongeveer dezelfde periode. ( 14 maart- 3 april)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Wat volgens mij de beste manier is, is via holiday cars. Daar heb je de mogelijkheid tot het afsluiten van een extra verzekering via Unigarant in Nederland voor de afkoop eigen risico. Dan zijn ook je banden, onderkant, dak en tevens de ruiten, verzekerd tegen alles. Die verzekering is niet duur en is een toevoeging van 12rent op het verhuurcontract van de oorspronkelijke verhuurder. 12Rent is namelijk alleen een tussenpersoon. Toch is via 12rent goedkoper huren dan rechtstreeks.bolletjeom schreef:ik heb (nog) geen idee
Waarom ikzelf hier nog niet huur, is het feit dat de verhuurder niet toestaat dat ik off-road mag rijden. Dat staat namelijk meestal in de kleine lettertjes van de verhuurdersvoorwaarden.
Je moet trouwens wel een creditcard hebben om te kunnen huren. Daar zit ik zelf ook nog op te wachten, die komt hopelijk vandaag met de post.
edit: Ik heb vanmiddag de creditcard ontvangen en 12rent belde mij om te verzoeken eerst de boeking te verrichten, zodat ze daarmee de verhuurder konden benaderen of ik offroad mocht rijden met de te huren wagen.
Ik heb wel de mogelijkheid kosteloos te annuleren indien de verhuurder het niet toestaat.
Ik ben dus heel benieuwd hoe het gaat aflopen. De verhuurperiode heb ik iets langer gemaakt: 14 dagen.
Wij hebben onze auto gehuurt via First Car Rentals (te boeken via http://www.rentalcargroup.com) het was een Kia Pikanto dus totaal het tegenover gestelde van een 4x4, maar misschien is het een handige tip voor anderen.
Wat ons betreft is First Car Rentals goed bevallen, wij hebben ook de schade afgekocht, aangezien je redelijk eenvoudig schade rijdt. Ook steentjes die rondvliegen kunnen een probleem zijn, maar bij de controle van de auto was deze al zo erg beschadigd dat onze deukjes niet op vielen.... behalve die hele grote in de deur dan... maar die hadden we afgekocht
Lees ook even de informatie over auto verhuur in marokko met algemene informatie, wie weet heb je er wat aan.
Wat ons betreft is First Car Rentals goed bevallen, wij hebben ook de schade afgekocht, aangezien je redelijk eenvoudig schade rijdt. Ook steentjes die rondvliegen kunnen een probleem zijn, maar bij de controle van de auto was deze al zo erg beschadigd dat onze deukjes niet op vielen.... behalve die hele grote in de deur dan... maar die hadden we afgekocht
Lees ook even de informatie over auto verhuur in marokko met algemene informatie, wie weet heb je er wat aan.
Dat is dus het verhuurbedrijf waarmee 12rent in zee gaat en waar ik dus ook mijn huurauto wil huren. Maar via 12rent is het goedkoper dan rechtstreeks. Dat is in ieder geval zo bij de huur van een 4x4. Dat scheelt dan ongeveer 500 euro!evanerp schreef:Wij hebben onze auto gehuurt via First Car Rentals (te boeken via http://www.rentalcargroup.com) het was een Kia Pikanto dus totaal het tegenover gestelde van een 4x4, maar misschien is het een handige tip voor anderen.
- bolletjeom
- Reisexpert
Bedankt voor de tip Tenrec
het scheelt idd heb ze even met elkaar vergeleken en direct boeken is 3 a 5 euro per dag duurder
een suzuki alto (rijden we thuis ook. lekker vertrouwd...hahaha) voor maar €26 per dag en de fiat picanto €29
het scheelt idd heb ze even met elkaar vergeleken en direct boeken is 3 a 5 euro per dag duurder
een suzuki alto (rijden we thuis ook. lekker vertrouwd...hahaha) voor maar €26 per dag en de fiat picanto €29
Dat is ook wat minder duur dan de 4x4 Die is 110 euro per dag, als je langer dan 7 dagen huurt.bolletjeom schreef:Bedankt voor de tip Tenrec
Ik zit de hele avond foto's te kijken. Wat is het toch mooi daar!
http://www.panoramio.com/map/#lt=31.646 ... &a=1&tab=1
Ik kan gewoon niet wachten met daarheen te gaan!
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb gister iemand gesproken op de vakantiebeurs van het bedrijf via wie evanerp vorig jaar een auto gehuurd heeft bij First Car Rentals
Hij vertelde dat ze er niet meer me samen werken omdat er teveel klachten waren.
Zeker in het hoogseizoen konden ze vaak de beloofde auto niet leveren en het vervangende exemplaar had vaak geen airco maar wat veel kwalijker was waren de hoeveelheid mensen die een auto hadden mee gekregen waarvan de banden zodanig slecht waren dat ze onderweg (op kosten van de toerist) vervangen moesten worden ivm lekrijden en spontane scheuren.
Kijk!! en dat zijn kosten waar ik geen zin in heb. Ga niet een setje nieuwe banden betalen voor een verhuurbedrijf
dan maar 3 euro per dag meer betalen.
Hij vertelde dat ze er niet meer me samen werken omdat er teveel klachten waren.
Zeker in het hoogseizoen konden ze vaak de beloofde auto niet leveren en het vervangende exemplaar had vaak geen airco maar wat veel kwalijker was waren de hoeveelheid mensen die een auto hadden mee gekregen waarvan de banden zodanig slecht waren dat ze onderweg (op kosten van de toerist) vervangen moesten worden ivm lekrijden en spontane scheuren.
Kijk!! en dat zijn kosten waar ik geen zin in heb. Ga niet een setje nieuwe banden betalen voor een verhuurbedrijf
Via 12 rent heb je de mogelijkheid tot een verzekering van Unigarant, die dus alles dekt, ook de banden, ruiten, onderkant etc. Geen eigen risico. En toch goedkoper dan bij de plaatselijke verhuurder.
Bij de meeste bedrijven is dat niet eens af te kopen. Dus ik vind dit toch de veiligste manier.
Lees goed de kleine lettertjes van het contract!
Bij de meeste bedrijven is dat niet eens af te kopen. Dus ik vind dit toch de veiligste manier.
Lees goed de kleine lettertjes van het contract!
En dan heb je het nog niet eens over gevaar....een klapband, en dan een ravijn inrijden is ook geen pretjebolletjeom schreef:ik heb gister iemand gesproken op de vakantiebeurs van het bedrijf via wie evanerp vorig jaar een auto gehuurd heeft bij First Car Rentals
Het lijkt mij normaal dat je een auto controleert voordat je hem accepteert. Je bent er toch zelf bij als je de auto krijgt?ErikB schreef:En dan heb je het nog niet eens over gevaar....een klapband, en dan een ravijn inrijden is ook geen pretjebolletjeom schreef:ik heb gister iemand gesproken op de vakantiebeurs van het bedrijf via wie evanerp vorig jaar een auto gehuurd heeft bij First Car Rentals
Wie accepteert nou een auto met slechte banden?
Dus ook nooit tekenen voordat je de auto geinspecteerd hebt op zichtbare problemen. Laat mankementen noteren op het contract en maak een foto van de auto aan alle zijden. Als je het niet vertrouwd moet je contact opnemen met 12rent in Nederland, dus vóórdat je de auto accepteert. Dan nemen ze contact op met de verhuurder en dan moet de verhuurder een andere auto verstrekken.
Verder loop je helemaal geen risico wat betreft het gedeelte eigen risicio. Dat neemt 12rent voor zijn rekening.
Lees eens de voorwaarden door op de site, dan zie je dat het helemaal nog zo slecht niet is, zoals 12rent werkt.
Dit kwam ik net tegen op internet mbt 12rent:
12Rent.com, beste online autohuur bedrijf
Wij van Travelinside vonden het hoog tijd voor een onafhankelijk onderzoek naar reisbedrijven in Nederland en Europa. Dit jaar hebben wij als eerste een groot aantal autoverhuur bedrijven getest. Bij de geselecteerde bedrijven werd gekeken naar prijs, website, aantal bestemmingen, aftersales en het geleverde product.
De volgende bedrijven zijn getest:
* SunnyCars
* E-sixt
* Easycar
* 12Rent.com
* Auto Europe
12Rent.com scoort op alle vijf de punten zeer hoog en komt gemiddeld genomen als beste uit het onderzoek. Uit ons onderzoek blijkt dat 12Rent.com nummer 1 is op het gebied van all inclusief pakket aanbieder. Dit houdt in dat de consument niet voor dure verrassingen komt te staan bij het afhalen van de auto. 12Rent.com staat ook op de eerste plaats als het gaat om de goedkoopste autohuuraanbieding. De statistieken geven aan dat de consument bij 12Rent.com 73% kans heeft op de goedkoopste huurprijs en slechts 1% op de hoogste. De details van het onderzoek zullen binnenkort op deze website in de vorm van een PDF gepubliceerd worden.
http://www.travelinside.nl/onderzoek/aw ... r-bedrijf/
- bolletjeom
- Reisexpert
ik geloof best dat 12rent een prima bedrijf is....maar ze zijn niet meer dan een tussenpersoon. dus je moet ook letten op het bedrijf waar je uiteindelijk je auto van krijgt.
tuurlijk weet ik ook wel waar ik op moet letten bij een auto maar van dingen als banden heb ik niet zo veel verstand. Zou niet weten of iets oud is totdat het heeeeel oud is
tuurlijk weet ik ook wel waar ik op moet letten bij een auto maar van dingen als banden heb ik niet zo veel verstand. Zou niet weten of iets oud is totdat het heeeeel oud is
Je zou kunnen kijken of er sneeën in de banden zitten en of dat er voldoende profiel op zit. Wat is voldoende profiel? Als het lijkt op een GoCart is het niet voldoende en als het lijkt op diepe groeven zoals dat bij een tracktor dan zit je zeker goed Maar je kunt redelijk goed zien of een band geleden heeft aan het profiel. Het moet wettelijk in Nederland 1,6 mm zijn volgens mij, maar hoe meer profiel hoe beter.
Dat één bedrijf zegt dat er veel klachten mee zijn wil ook niet altijd wat zeggen, net als dat ik zeg dat onze ervaringen er goed mee zijn. Dus ik ben benieuwd naar andere ervaringen over FirstCar, want ben wel benieuwd of we dit bedrijf dan wel of niet op de site moeten laten staan. (bij alles over)
Dat één bedrijf zegt dat er veel klachten mee zijn wil ook niet altijd wat zeggen, net als dat ik zeg dat onze ervaringen er goed mee zijn. Dus ik ben benieuwd naar andere ervaringen over FirstCar, want ben wel benieuwd of we dit bedrijf dan wel of niet op de site moeten laten staan. (bij alles over)
- bolletjeom
- Reisexpert
@tenrec
ik wil je toch nog even bedanken voor die tip van 12rent
na vergelijken ed gaan we toch voor deze maatschappij. vooral ook omdat de verzekering dus expleciet de banden wel dekt!
En hij is ruim €100 goedkoper voor 10 dagen dan dat je direct bij de zelfde maatschappij kwijt bent! Dat is toch weer een tank
ik wil je toch nog even bedanken voor die tip van 12rent
na vergelijken ed gaan we toch voor deze maatschappij. vooral ook omdat de verzekering dus expleciet de banden wel dekt!
En hij is ruim €100 goedkoper voor 10 dagen dan dat je direct bij de zelfde maatschappij kwijt bent! Dat is toch weer een tank
- bolletjeom
- Reisexpert
rijden en tanken in Marokko
Omdat ik Tenrec's oorspronkelijke vraag over 4x4 huur al heb vervuilt door ook mijn vraag voor een gewone auto daar te stellen vond ik het nu tijd voor een eigen topic zodat Tenrecs vraag niet verwijnt onder mijn berg vragen
Ok, we gaan dus een auto huren in Marokko
Zijn er nog dingen waar we op moeten letten en rekening mee moeten houden. Moeten we bijv van te voren toch ook maar een wegenkaart halen of is de bewegwijzering wel ok en komt er een kaart mee met de auto?
Tanken, om de 20 kilometer een pomp of goed plannen?!?!? Betalen bij de pomp. Cash of kan een CC ook?
alle tips zijn welkom. ook rare verkeersregels enzo
Ok, we gaan dus een auto huren in Marokko
Zijn er nog dingen waar we op moeten letten en rekening mee moeten houden. Moeten we bijv van te voren toch ook maar een wegenkaart halen of is de bewegwijzering wel ok en komt er een kaart mee met de auto?
Tanken, om de 20 kilometer een pomp of goed plannen?!?!? Betalen bij de pomp. Cash of kan een CC ook?
alle tips zijn welkom. ook rare verkeersregels enzo