Backpacken/interrailen door Italie-Frankrijk-Spanje
Backpacken/interrailen door Italie-Frankrijk-Spanje
Hallo, Ik ben van plan met een vriend 2 weken door zuid Europa te trekken. We vliegen 17 Juli naar Pisa, en we vliegen 1 Augustus van Madrid weer naar Nederland. We hebben best veel steden op onze lijst staan, namelijk:
17 Juli: Pisa -> Einde van de middag naar Rome vertrekken
19 Juli: Rome - Milaan
21 Juli: Milaan Lyon
23 Juli: Lyon - Nimes (blijven 2 dagen bij vrienden)
25 Juli: Nimes - Lloret de Mar (Via Girona) Hier blijven we ook 2 dagen bij vrienden.
28 Juli: Lloret de Mar -> Barcelona
29 Juli: Barcelona -> Valencia
31 Juli: Valencia -> Madrid
1 Aug: Madrid - Nederland.
We hebben alles zo gepland dat we s'ochtends in elke plaats aankomen en de volgende dag 's avonds weer vertrekken. Op de interrail site hebben we treinen bekeken, daar aan te zien leek het ons goed te doen. De trein van Valencia naar Madrid duurt maar 1,5 uur staat er bijvoorbeeld. Is het verstandig om van tevoren alle treinen te reserveren? Of Sommige? En is dit een haalbaar plan? Bij voorbaat dank!
17 Juli: Pisa -> Einde van de middag naar Rome vertrekken
19 Juli: Rome - Milaan
21 Juli: Milaan Lyon
23 Juli: Lyon - Nimes (blijven 2 dagen bij vrienden)
25 Juli: Nimes - Lloret de Mar (Via Girona) Hier blijven we ook 2 dagen bij vrienden.
28 Juli: Lloret de Mar -> Barcelona
29 Juli: Barcelona -> Valencia
31 Juli: Valencia -> Madrid
1 Aug: Madrid - Nederland.
We hebben alles zo gepland dat we s'ochtends in elke plaats aankomen en de volgende dag 's avonds weer vertrekken. Op de interrail site hebben we treinen bekeken, daar aan te zien leek het ons goed te doen. De trein van Valencia naar Madrid duurt maar 1,5 uur staat er bijvoorbeeld. Is het verstandig om van tevoren alle treinen te reserveren? Of Sommige? En is dit een haalbaar plan? Bij voorbaat dank!
Re: Backpacken/interrailen door Italie-Frankrijk-Spanje
Ik denk echt dat je bijna overal tijd te kort gaat komen. Rome heb je eigenlijk wel een dag of 4 voor nodig, Barcelona in 1 dag is ook wel erg weinig. Wil je echt al die steden zien of zijn er plekken die je meer/minder aanspreken. Ik zou proberen nog wat te schrappen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Vakantieganger
Ik sluit me hier volledig bij aan! Ben je niet bang dat je als een dolle heen en weer loopt in een stad als Rome en Barcelona en dan overal komt maar niets ziet? Pak in ieder geval je tijd voor Rome, wat mij betreft één van de mooiste steden ter wereld!Tikva schreef:Ik denk echt dat je bijna overal tijd te kort gaat komen. Rome heb je eigenlijk wel een dag of 4 voor nodig, Barcelona in 1 dag is ook wel erg weinig. Wil je echt al die steden zien of zijn er plekken die je meer/minder aanspreken. Ik zou proberen nog wat te schrappen.
Voor wat betreft de treinen: Ik ga deze zomer ook Interrailen en ben van plan om wanneer ik ergens aankom pas de volgende treinreis te boeken. Ik heb het idee dat jou schema wat krapper is, dus misschien is het in jouw geval net ff anders. Een voordeel is wel dat als je niet alles van tevoren vastlegt je wel de mogelijkheid hebt om toch nog ergens wat langer te blijven.
Leuke route BTW!
Not all those who wander are lost
Bedankt voor jullie reactie!
Het zijn inderdaad wel veel steden, maar we hoeven niet per se overal alle hoeken van de stad te bewonderen. We hebben de vliegtickets Pisa en Madrid vrijwel meteen gekocht omdat ze erg goedkoop waren, en vrijwel alleen op deze data. Lyon is eigenlijk vooral een tussenstation om vanuit daar naar onze vrienden in Nimes te gaan. Dus we hebben besloten om sowieso een dag minder in Lyon te blijven en misschien wel ineen keer door te gaan naar Nimes. Hierdoor hebben we dan sowieso 1,5 dag extra de tijd in Barcelona.
Ik vroeg me eigenlijk vooral af hoe het met de treinen zit. Zijn de treintijden etc. op de interrail site betrouwbaar? en zijn de sneltreinen (Barcelona - Valencia, Valencia - Madrid) Erg snel volgeboekt? Nu hebben we namelijk genoeg tijd om ons te vermaken, maar als die treinen volzitten of we missen ze, dan zal de reis met een andere trein een stuk langer zijn gok ik ofniet? Dit is nu ons schema, wat zouden jullie er aan veranderen?
Een extra vraagje: 23:38 dep - 08:40 arr geldt dit met je interrail kaart als 1 of 2 reisdagen? aangezien het wel over 2 dagen verspreid is.
Schema nu
17 Juli : 10:50 aankomst Pisa 17:00 trein naar Rome aankomst 19:50 (hostel)
18 Juli Rome (hostel)
19 Juli Rome 12:00 - 15:00 Milaan (hostel)
20 Juli Milaan (hostel)
21 Juli Milaan 15:00 - 21:25 Lyon (hostel)
22 Juli Lyon 21:36 - 23:00 Nimes (bij vrienden)
23 Juli Nimes (bij vrienden)
24 Juli Nimes 12:21 - Lloret de Mar (Aankomst 25e 06:00 (slapen in trein)
25 Juli Lloret de Mar (bij vrienden)
26 Juli Lloret de Mar (bij vrienden)
27 Juli Lloret de Mar 13:32 - 14:46 Barcelona (hostel)
28 Juli Barcelona (hostel)
29 Juli Barcelona 18:00 - 20:55 Valencia (hostel)
30 Juli Valencia (hostel)
31 Juli Valencia 10:05 - 11:55 Madrid (hostel)
1 Aug Madrid 20:10 - 22:50 Huis
Het zijn inderdaad wel veel steden, maar we hoeven niet per se overal alle hoeken van de stad te bewonderen. We hebben de vliegtickets Pisa en Madrid vrijwel meteen gekocht omdat ze erg goedkoop waren, en vrijwel alleen op deze data. Lyon is eigenlijk vooral een tussenstation om vanuit daar naar onze vrienden in Nimes te gaan. Dus we hebben besloten om sowieso een dag minder in Lyon te blijven en misschien wel ineen keer door te gaan naar Nimes. Hierdoor hebben we dan sowieso 1,5 dag extra de tijd in Barcelona.
Ik vroeg me eigenlijk vooral af hoe het met de treinen zit. Zijn de treintijden etc. op de interrail site betrouwbaar? en zijn de sneltreinen (Barcelona - Valencia, Valencia - Madrid) Erg snel volgeboekt? Nu hebben we namelijk genoeg tijd om ons te vermaken, maar als die treinen volzitten of we missen ze, dan zal de reis met een andere trein een stuk langer zijn gok ik ofniet? Dit is nu ons schema, wat zouden jullie er aan veranderen?
Een extra vraagje: 23:38 dep - 08:40 arr geldt dit met je interrail kaart als 1 of 2 reisdagen? aangezien het wel over 2 dagen verspreid is.
Schema nu
17 Juli : 10:50 aankomst Pisa 17:00 trein naar Rome aankomst 19:50 (hostel)
18 Juli Rome (hostel)
19 Juli Rome 12:00 - 15:00 Milaan (hostel)
20 Juli Milaan (hostel)
21 Juli Milaan 15:00 - 21:25 Lyon (hostel)
22 Juli Lyon 21:36 - 23:00 Nimes (bij vrienden)
23 Juli Nimes (bij vrienden)
24 Juli Nimes 12:21 - Lloret de Mar (Aankomst 25e 06:00 (slapen in trein)
25 Juli Lloret de Mar (bij vrienden)
26 Juli Lloret de Mar (bij vrienden)
27 Juli Lloret de Mar 13:32 - 14:46 Barcelona (hostel)
28 Juli Barcelona (hostel)
29 Juli Barcelona 18:00 - 20:55 Valencia (hostel)
30 Juli Valencia (hostel)
31 Juli Valencia 10:05 - 11:55 Madrid (hostel)
1 Aug Madrid 20:10 - 22:50 Huis
-
- Vakantieganger
Schema is krap, maar als je zelf al aangeeft niet overal lang te blijven hangen moet het volgens mij allemaal te doen zijn hoor! Ik gebruik voor de treinreizen liever de site van de Deutsche Bahn (http://www.bahn.de).Lukas schreef:Bedankt voor jullie reactie!
Ik vroeg me eigenlijk vooral af hoe het met de treinen zit. Zijn de treintijden etc. op de interrail site betrouwbaar?
Interrail kent de 7 p.m.-regel. Voor een reis die na 19:00 vertrekt en na 04:00 aankomt hoef je maar één reisdag te rekenen (http://nederlands.interrailnet.com/ennl ... travel-day). Valt weer mee, toch?
Not all those who wander are lost
Oke cool, thanks!
We hebben een fantastische reis gehad! Uiteindelijk zijn het 21 dagen geworden, maar dat maakte niet uit met onze 10 dagen binnen 22 dagen interrail. We hebben overal meer dan genoeg tijd gehad, en we hebben zelfs nog Parijs er bij aan geplakt! De treinreizen op onze route waren bijna allemaal slechts 3/4 uur, en met het uitzicht was het zeker geen straf om in de trein te zitten. Zeker een aanrader!