Waar in Europa kun je mooi wandelen?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
enkidu
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2010 11:25

lopen van carrer de sant pau naar de mont juic

Bericht door enkidu »

Hoe lang is het lopen van carrer de sant pau naar de mont juic ??
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: lopen

Bericht door ketting »

Dat ligt eraan waar je moet zijn. Bij het kasteel?
enkidu
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2010 11:25

Re: lopen

Bericht door enkidu »

nee bij st. Jordi club op de montjuic. ik heb al gehoord dat het een half uur zou zijn.......
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: lopen van carrer de sant pau naar de mont juic

Bericht door ketting »

Dat klopt. Is ongeveer een half uur.
yantje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2011 19:49

Wandelroute naar Zuid-Frankrijk

Bericht door yantje »

Hoi mensen!

Ik wil van de zomer met een vriendin naar Cannes lopen, of een stad in de buurt.
We zoeken alleen een soort van wandelroute, zodat we niet langs de snelwegen komen te lopen, maar juist langs het mooie Franse platteland.
Heeft iemand daar misschien een suggestie voor?

Groetjes,

Yantje
Hoot
Reiziger
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2010 11:33

Re: Wandelroute naar Zuid-Frankrijk

Bericht door Hoot »

De GR5 natuurlijK! Vanuit Nederland tot Nice te wandelen. Via Luxemburg en het oosten van Frankrijk. Ik heb alleen van het laatste deel in het zuiden van Frankrijk stukken gewandeld (Alpes Maritimes), maar dat was al helemaal geweldig!
Leuk plan trouwens!
Don't dream your life - Live your dream
Gebruikersavatar
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Berichten: 181
Lid geworden op: 18 apr 2010 16:44
Contacteer:

Re: Wandelroute naar Zuid-Frankrijk

Bericht door LovesStedentrips »

Idd een leuk plan! Je zou ook een gedeelte van de Camino de Santiago kunnen lopen, er zijn vele routes namelijk. Je kunt, als je geen pelgrim bent, alleen niet in 'refujios' slapen.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
yantje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2011 19:49

Re: Wandelroute naar Zuid-Frankrijk

Bericht door yantje »

De GR5 ziet er leuk uit! Maar ik zoek wel iets meer in het binnenland, langs Dijon en Lyon bijvoorbeeld..
Hoot
Reiziger
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 jan 2010 11:33

Re: Wandelroute naar Zuid-Frankrijk

Bericht door Hoot »

Dan zou je zelf met Google Maps even moeten zoeken wat in de buurt komt:
Lijst van GR-paden in Frankrijk

Mijn ervaring is dat de GR routes over het algemeen heel goed gemarkeerd zijn en goed onderhouden worden, het loopt prettig. Maar goed, ik heb alleen dagtochten gemaakt, wel in verschillende delen van Frankrijk. Nooit meerdaagse tochten.
Don't dream your life - Live your dream
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Wandelroute naar Zuid-Frankrijk

Bericht door bolletjeom »

internet is heerlijk en dit forum helemaal!!! ^O^
nog nooit gehoord van GR paden. Nu dus even lekker zitten zoeken en spontaan allerlei nieuwe plannen in mijn hoofd voor de toekomst. MERCI!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
XXLaura
Vakantieganger
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 dec 2008 17:20
Contacteer:

Hiken in Ierland

Bericht door XXLaura »

Hallo,
Ik ben van plan om in augustus twee weken in Ierland te hiken. Nu twijfelen we tussen twee routes: de Wicklow Way ten zuiden van Dublin of toch lopen in West-Ierland (Connemara). Heeft iemand ervaringen met deze routes? Welke raad je aan? Wat is het mooist?
Alvast bedankt!
Laura
pindakase
Reiziger
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hiken in Ierland

Bericht door pindakase »

Wij zitten ook te denken om te gaan hiken in Ierland of in Schotland maar dan volgend jaar (voorjaar?). Dus mocht er nog iemand reageren wat is de beste tijd om te gaan?
Jana

Qreply

Bericht door Jana »

Hi there,

Great to hear you are going on holidays to Ireland! Very good question too.

Quite hard to pick a favorite as they are two very different areas in terms of walking routes.

Wicklow way is a linear walk of 127km. Co. Mayo offers a variety of walks both linear and lopped.

Perhaps have a look at these two websites for more in depth information on the routes.

Wicklow: http://goo.gl/iq8DZ
Mayo: http://goo.gl/ALY20

Should you have more questions you can always drop us a line to info@ierland.nl or call 020-5040689.

Jana
Gebruikersavatar
Veuvje
Vakantieganger
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2011 11:19
Locatie: Hilversum

Re: Hiken in Ierland

Bericht door Veuvje »

Hoi,

Ik ben zelf nog niet in de Connemara gebieden geweest, maar wel in op de Wicklow way en dat is fantastisch!! Zo mooi, allemaal mooie natuur en ongelofelijk afwisseld en dan natuurlijk de prachtige meren en Glendalough....o wauw ik zou er zo weer naar toe gaan. Het bos is echt sprookjesachtige en de meren om te huilen zo mooi!! Volgens mij is Connemara iets ruiger dan de Wicklow way maar dat weet ik natuurlijk niet zeker!
Ik was er vorig jaar in augustus en had echt fantastisch weer beter dan in Nederland, dus volgens mij is augustus - september wel de betere maanden als je een beetje weer wilt! Maar het blijft wel Ierland lekker onvoorspelbaar :P
Heel veel plezier met de keuze die je gaat maken en laat maar even weten wat het is geworden! Ik ga over 2 weken er weer heen om te gaan backpacken langs de zuidkust!

Heel veel plezier!!
Gebruikersavatar
El Niño
Reisexpert
Berichten: 3219
Lid geworden op: 12 feb 2007 13:57

Re: Hiken in Ierland

Bericht door El Niño »

Ik denk Connemara, maar ken Wicklow niet. Er zijn in Ierland zoveel mooie gebieden. Al aan Donegal gedacht bv?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten