reizen in colombia

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
elizabetje

reizen in colombia

Bericht door elizabetje »

Hallo,
wie kan mij informatie geven over het reizen in en door Colombia??
Prijzen, mooie plaatsen, accomodaties enz.

Bedankt,
elizabetje
loeperlive
Vakantieganger
Contacteer:

Re: reizen in colombia

Bericht door loeperlive »

Ik!

San Gil is fantastisch voor activiteiten, zoals raften, para-gliden, abseilen langs een waterval (rapelling), ...

Het is ook gewoon een heel leuk dorpje waar locals en buitenlanders hand in hand gaan, vooral rond het dorpsplein waar alle winkeltjes gewoon alcohol verkopen hihi.

Rond Bogota is een zoutkathedraal, als je daairn geinteresseerd bent.

In het noorden vind je Santa Marta, waarvanuit je Lost City tracks kunt regelen of naar het Tayrona national park kunt gaan. Of je kunt het ook als basis gebruiken om naar het kleine dorpje Minca te gaan: midden in de natuur, je moet er met een motortaxi naar toe. Ik heb toen mijn grote rugtas bij het hostel gelaten.

Cartegena vinden veel mensen ook erg leuk, maar ik denk dat ik in het verkeerde gebied zat, want ik vond er niet zo veel aan + iemand probeerde daar mijn zakken te rollen (maar ik voelde het, wat een amateur, haha).

Hoop dat je er iets aan hebt!
elizabetje

Hallo!

bedankt voor je reactie!
Nog wat vragen:
Cartagena is toch daar bovenin, aan de kust?
En is het een duur/goedkoop land om door heen te reizen?
Hoe ben jij er naar toe gevlogen, welke maatschappij en vanaf waar??

Weet je toevallig ook waar je goed kunt duiken?

Is het veilig?

O.K.,
bedankt!
Elizabetje.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Elizabetje: ik zou zeggen: begin met het kopen van een atlas :-). Verder.....er staat al een behoorlijk aantal topics over Colombia op het forum! We gaan niet steeds dezelfde vragen beantwoorden...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb even de zoekopdracht ingevuld en hier heb je een mooi overzicht dat een heel aantal van je vragen beantwoord.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Hoi Elizabetje,

Colombia is een fantastisch mooi land om doorheen te reizen. Er zijn verschillende gebieden die onveilig zijn (buitenwijken in de steden, bepaalde delen van de jungle etc.) maar door de bank genomen zijn de gebieden waar je als toerist komt net zo veilig als in elk ander land. Het reizen over land is ten opzichte van landen als Ecuador relatief duur, maar daar staat tegenover dat het ook comfortabel reizen is. Nachtbussen zijn handig omdat ze een nacht uitsparen, en met name de duurdere nachtbussen zijn zeker zo comfortabel als een simpel hotel :)

Ik heb van Cartagena naar het zuiden gereist. De dorpjes rond Medellin, zoals La Ceja, waren in mijn ogen spectaculair. Mooie wandelingen en archeologische dingen kun je goed combineren in San Augustin en Tierra Dentro. Cartagena en Popayan zijn erg mooie steden. De Tatacoa woestijn bij Neiva is als je er de tijd nog voor hebt een bijzonder spectaculair fenomeen.

Genoeg dingen om te bezoeken :) en de mensen zijn super vriendelijk, zeker in de wat minder toeristische delen.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik ben er nog niet geweest. Maar ga met een maand naar Colombia voor 5 weken. Dus over 2,5 maand heb ik nog een boel extra info voor je. Maar voor mij zelf had ik al info achterhaald.

Voor duiken kun je dit doen in Taganga, das in de buurt van Santa Marta. Vanuit daaruit kun je ook naar Tayrona national park of de lost city trek regelen. Het duiken is ook mogelijk op San Andres eiland. Maar dat ligt nogal ver. Salento is ook tip die ik van meerdere mensen kreeg om daar een paar dagen te blijven en zelf wil ik ook nog naar Mompox. Dat is een rivierstad waar de tijd nog is stil blijven staan.

Voor je vraag hoe er naar toe te vliegen, neem ik aan dat je bedoeld van Europa naar Colombia. Ik zelf vlieg met Lufthansa vanaf Dusseldorf. Heb een aanbieding en i.v.m. de juiste alliantie was dit een zeer goed offer :-) Maar iberia i.c.m. Iberia hebben ook vaak wel redelijke prijzen. Anders wordt het al vaak een vlucht met een overstap in de V.S. en dan gaan de prijzen wel omhoog.
elizabetje

O.K. graag!!!!!!!!
Elizabetje
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

elizabetje schreef:O.K. graag!!!!!!!!
Elizabetje
Geef vanaf 21 mei maar een gil voor tips!
elizabetje

hildo schreef:
elizabetje schreef:O.K. graag!!!!!!!!
Elizabetje
Geef vanaf 21 mei maar een gil voor tips!
Heel fijn, zal ik doen, welke reisgids heb jij?
elizabetje
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik heb de footprint omdat de nieuwe LP pas deze zomer komt en de huidige al van 2009 is. Ik was al van plan om een footprint aan te schaffen omdat de nieuwe opzet van de nieuwere LP naar mening tegenvalt. Maar hoewel de kwaliteit van de info uitstekend is, valt de opzet van de footprint t.o.v. de oude LP toch negatief uit.
elizabetje

hildo schreef:Ik heb de footprint omdat de nieuwe LP pas deze zomer komt en de huidige al van 2009 is. Ik was al van plan om een footprint aan te schaffen omdat de nieuwe opzet van de nieuwere LP naar mening tegenvalt. Maar hoewel de kwaliteit van de info uitstekend is, valt de opzet van de footprint t.o.v. de oude LP toch negatief uit.
o, o.k. en is er iets nederlandstalig??
dat vind ik net wat fijner,
groet,
Ellen.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

elizabetje schreef:
hildo schreef:Ik heb de footprint omdat de nieuwe LP pas deze zomer komt en de huidige al van 2009 is. Ik was al van plan om een footprint aan te schaffen omdat de nieuwe opzet van de nieuwere LP naar mening tegenvalt. Maar hoewel de kwaliteit van de info uitstekend is, valt de opzet van de footprint t.o.v. de oude LP toch negatief uit.
o, o.k. en is er iets nederlandstalig??
dat vind ik net wat fijner,
groet,
Ellen.
Je hebt weinig kans dat er een nederlandstalige reisgids is. Het is land wat al wat minder toeristen trek, dus als er een nederlandstalige reisgids is voor 'zelfstandige' reizigers heb je grote kans dat ie vanwege de kleinere doelgroep voor langere tijd niet geüpdatet is.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Is er ook geen gids van de ANWB?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Niet spammen graag Erik :-). Lijkt me sterk, en als je het wilt weten kijk je toch zelf ff O-) .
Plaats reactie