wanneer woon je ergens?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

wanneer woon je ergens?

Bericht door bolletjeom »

Heel veel mensen die in het buitenland hebben gezeten zeggen dat ze ergens "gewoond" hebben.
Las net zelfs iemand die zei: Ik heb 3 weken in Mali gewoond en mijn hart verloren aan het land *_*

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Wat is voor jullie het criterium!?
de lengte van de periode? dat je er iets nuttigs hebt gedaan?

ik heb net 5 maanden in Ecuador "gezeten" maar ik zal het geen wonen noemen. Ik heb er spaans gestudeerd, ik heb er gewerkt bij een reisburo en als reisbegeleider en ik heb al die tijd op 1 adres gezeten. Maar omdat ik bij een gastgezin in zat heb ik niet het gevoel dat ik in Ecuador woonde

In zuid-Afrika hebben we een backpackers hostel gerund. Ook 5 maanden. Gek genoeg noem ik dat wel wonen. Daar had ik veel meer contact met de lokale bevolking en in Ecuador veel meer met toeristen. En het werk daar voelde veel meer als een verantwoordelijkheid. En je maakte dat hostel toch een beetje eigen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Re: wanneer woon je ergens?

Bericht door El Niño »

Vooral de lengte vd de periode. Minimaal toch wel 3 maanden. En eigenlijk ook wel met werken of studeren. Dat je je dus eigenlijk geen tourist meer voelt. In Ierland woonde ik 10 maanden. Ik "woonde" op de campus en mijn studentenkamer in NL was opgezegd. Ooit 6 weken in de VS gewerkt (in de buurt van Philladelphia), maar dat kan echt geen wonen noemen. In de weekenden keertje in NY, Philly, Washington kijken, en m'n appartement in NL wachtte alweer op me.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wonen hangt voor mij ook af van de periode dat ik ergens zit, de interactie met de mensen om me heen en hetgeen ik daar doe.