Overstap Luchthaven
Overstap Luchthaven
Hoi,
in oktober reis ik naar Zuid Oost Azie en ik zou m'n ticket goed op tijd willen boeken (prijzen nog rond de 550 - 600 euro).
Ik twijfel tussen 2 goedkope vluchten omdat ik niet goed weet hoe een overstap in z'n werk gaat.
De eerste vlucht heeft een overstap in Zurich van slechts 1u05 minuten.
is dit te weinig tijd om over te stappen? De weg wordt verder gezet met dezelfde luchtvaartmaatschappij, maar wat moet je allemaal doen op dat uur? opnieuw inchecken/bagage halen of gaat dit automatisch?
Een ander goedkoop ticket heeft een overstap van 14uur in Moskou. mag je de luchthaven verlaten bij een lange overstap? Moskou is op een half uurtje rijden.
Wat denken jullie? is 1 u overstap voldoende en kan ik op 14u in Bangkok staan of toch op veilig spelen en voor de lange overstap gaan met eventueel een dagje Moskou?
groeten!
in oktober reis ik naar Zuid Oost Azie en ik zou m'n ticket goed op tijd willen boeken (prijzen nog rond de 550 - 600 euro).
Ik twijfel tussen 2 goedkope vluchten omdat ik niet goed weet hoe een overstap in z'n werk gaat.
De eerste vlucht heeft een overstap in Zurich van slechts 1u05 minuten.
is dit te weinig tijd om over te stappen? De weg wordt verder gezet met dezelfde luchtvaartmaatschappij, maar wat moet je allemaal doen op dat uur? opnieuw inchecken/bagage halen of gaat dit automatisch?
Een ander goedkoop ticket heeft een overstap van 14uur in Moskou. mag je de luchthaven verlaten bij een lange overstap? Moskou is op een half uurtje rijden.
Wat denken jullie? is 1 u overstap voldoende en kan ik op 14u in Bangkok staan of toch op veilig spelen en voor de lange overstap gaan met eventueel een dagje Moskou?
groeten!
Re: Overstap Luchthaven
Ten aanzien van je vraag over Moskou, raad ik je aan hier te kijken: post96570.html#p96570
Daar stelde iemand de vraag of een visum nodig is voor paar uurtjes en staat een linkje naar website van de ambassade waar info staat.
Over Zurich:
Als je met zelfde vliegmaatschappij gaat, labelen ze je bagage door en heb je daar geen omkijken naar en kan je achter de douane blijven
1 uur overstap kán voldoende zijn, maar ik ken het vliegveld van Zurich niet en ik neem zelf liever ruimer overstaptijd omdat er altijd wat kan gebeuren natuurlijk. Heb ook wel eens een uur gehad in berlijn, toen nkregen we vertraging en was het een heel geren om op tijd te zijn...
Daar stelde iemand de vraag of een visum nodig is voor paar uurtjes en staat een linkje naar website van de ambassade waar info staat.
Over Zurich:
Als je met zelfde vliegmaatschappij gaat, labelen ze je bagage door en heb je daar geen omkijken naar en kan je achter de douane blijven

Aan een visum had ik zelfs nog niet gedacht. Er is er inderdaad een nodig voor Moskou. Zo wordt die vlucht toch weer iets duurder en ook een stuk vermoeiender.
Ik heb me even geïnformeerd en de luchthaven van Zurich zou niet al te groot en heel overzichtelijk zijn.
Als het inderdaad is met doorlabelen van bagage zodat je daar geen tijd voor verliest ga ik me toch die korte overstap riskeren. Bedankt voor je reactie alvast!
Ik heb me even geïnformeerd en de luchthaven van Zurich zou niet al te groot en heel overzichtelijk zijn.
Als het inderdaad is met doorlabelen van bagage zodat je daar geen tijd voor verliest ga ik me toch die korte overstap riskeren. Bedankt voor je reactie alvast!
Ik begreep vandaag dat automatisch doorlabellen niet hoeft te betekenen dat je je bagage niet hoeft op te halen.Vanuit NL naar Noorwegen moest dat wel (werd ook expliciet omgeroepen) en moesten mensen toch nog hun bagage ophalen en opnieuw inchecken. Noorwegen is ook geen EU land dus msis dat voor Zwitserland hetzelfde geldt?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Nee, wordt allemaal gedaan. En als je dat als 1 ticket koopt, dan zorgt de luchtvaartmaatschappij er voor dat je je aansluiting haalt, en mocht het toch mis gaan dat je op de eerstvolgende vlucht komt.menasil schreef:Ik begreep vandaag dat automatisch doorlabellen niet hoeft te betekenen dat je je bagage niet hoeft op te halen.Vanuit NL naar Noorwegen moest dat wel (werd ook expliciet omgeroepen) en moesten mensen toch nog hun bagage ophalen en opnieuw inchecken. Noorwegen is ook geen EU land dus msis dat voor Zwitserland hetzelfde geldt?
Geldt niet overal dus, waarom zou men het anders expliciet omroepen in het vliegtuig?stevenl schreef:Nee, wordt allemaal gedaan. En als je dat als 1 ticket koopt, dan zorgt de luchtvaartmaatschappij er voor dat je je aansluiting haalt, en mocht het toch mis gaan dat je op de eerstvolgende vlucht komt.menasil schreef:Ik begreep vandaag dat automatisch doorlabellen niet hoeft te betekenen dat je je bagage niet hoeft op te halen.Vanuit NL naar Noorwegen moest dat wel (werd ook expliciet omgeroepen) en moesten mensen toch nog hun bagage ophalen en opnieuw inchecken. Noorwegen is ook geen EU land dus msis dat voor Zwitserland hetzelfde geldt?

Kan kloppen, soms op bepaalde bestemmingen wordt je bagage wel doorgelabeld maar moet je je koffer ophalen en er mee door de douane gaan. Is niet vaak het geval maar het kan indd wel!
Voor rusland heb je een visum nodig zoals hierboven al vermeld.
Een uur overstap is opzich wel mogelijk, maar als je een beetje vertraging hebt loop je je vlucht al mis. Zolang je 1 ticket boekt dan behoort de maatschappij je om te boeken naar de eerst volgende beschikbare vlucht (indien het missen van je vlucht natuurlijk niet je eigen schuld is).
Maar ik denk dat je voor die prijs ook wel een normale vlucht hebt hoor, met goeie overstap, misschien zelfs een rechtstreekse vlucht met de klm?
Voor rusland heb je een visum nodig zoals hierboven al vermeld.
Een uur overstap is opzich wel mogelijk, maar als je een beetje vertraging hebt loop je je vlucht al mis. Zolang je 1 ticket boekt dan behoort de maatschappij je om te boeken naar de eerst volgende beschikbare vlucht (indien het missen van je vlucht natuurlijk niet je eigen schuld is).
Maar ik denk dat je voor die prijs ook wel een normale vlucht hebt hoor, met goeie overstap, misschien zelfs een rechtstreekse vlucht met de klm?
Bedankt voor de antwoorden alvast!
Ter info antwoordje van Swiss i.v.m. doorlabelen:
los van mogelijke vertraging goed nieuws dus
Dear Ms,
Thank you for writing to us.
When you check your baggage in Brussels it will be checked all the way to Bangkok. Upon arrival in Zurich you only need to change boarding gates and make your connecting flight. The minimum connecting in Zurich is 45 minutes and forms part of our daily schedule.
We hope this information is helpful and looking forward to welcoming you on board Swiss soon.
Sincerely yours
Mario Januarie
SWISS E-Mail Service Center-Team R1C
Ter info antwoordje van Swiss i.v.m. doorlabelen:
los van mogelijke vertraging goed nieuws dus

Dear Ms,
Thank you for writing to us.
When you check your baggage in Brussels it will be checked all the way to Bangkok. Upon arrival in Zurich you only need to change boarding gates and make your connecting flight. The minimum connecting in Zurich is 45 minutes and forms part of our daily schedule.
We hope this information is helpful and looking forward to welcoming you on board Swiss soon.
Sincerely yours
Mario Januarie
SWISS E-Mail Service Center-Team R1C
Qreply
Ik heb een vraag als je een tussen stop heb in istanbul 1 uur wachttijd maar je vlieg met de zelfde vliegmaatschappij [Pegasus] door naar Amsterdam moet ik dan op nieuw inchecken en mijn koffer ophalen . Of wordt deze automatich op de vervolg vlucht gezet ,blijf ik achter de douane en ga ik dan door naar de volgende gate. Elke info welkom.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo Gommy,
Waarschijnlijk krijg je bij het inchecken twee boardingtickets voor beide vluchten. In het systeem zal bekend zijn dat je naar Amsterdam doorvliegt en met die informatie wordt ook je bagage gelabeld. Deze gaat dus rechtstreeks van je vertrekplaats door naar A'dam.
Jij zult achter de douane blijven. Bij het uitstappen volg je de bordjes 'transfer' en zul je via de informatieborden zien naar welke gate je toe moet (soms staat dit al op je ticket) voor je aansluitende vlucht.
Waarschijnlijk krijg je bij het inchecken twee boardingtickets voor beide vluchten. In het systeem zal bekend zijn dat je naar Amsterdam doorvliegt en met die informatie wordt ook je bagage gelabeld. Deze gaat dus rechtstreeks van je vertrekplaats door naar A'dam.
Jij zult achter de douane blijven. Bij het uitstappen volg je de bordjes 'transfer' en zul je via de informatieborden zien naar welke gate je toe moet (soms staat dit al op je ticket) voor je aansluitende vlucht.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Bedankt voor deze info . Kreeg het een beetje benauwd dat ik moest gaan rennen om de aansluiting te halen.