3,5 maand reizen Z-O Azië: tijdsplanning?
3,5 maand reizen Z-O Azië: tijdsplanning?
BInnenkort ga ik tezamen met mijn vriendin op reis in Z-O Azië. We beginnen in Kuala Lumpur, vanwaaruit we o.a. Singapore en Borneo gaan bekijken. Later trekken we door naar Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja om vervolgens vanuit Bangkok weer naar Nederland terug te keren.
Onze tijdsplanning ziet er ongeveer zo uit:
Maleisië, Singapore & Borneo: 3 weken
Thailand: 4 weken
Laos: 2 weken
Vietnam: 3 weken
Cambodja: 2 weken
Ik ben een beetje bang dat we op deze manier een nogal gehaast reisschema gaan krijgen, en hier en daar dingen moeten overslaan die we eigenlijk niet willen overslaan. Zeker omdat het idee er nog is om een uitstapje naar Bali te maken vanaf Kuala Lumpur (nu Airasia zo aan het stunten is zijn die tickets erg goedkoop).
Ik vroeg me af of een meer ervaren reiziger zijn mening zou kunnen geven over dit reisschema, en of we dus niet teveel van het spreekwoordelijke hooi op onze vork nemen.
Wat onze reisstijl betreft zijn we niet uit op comfort: we willen graag zoveel mogelijk van landen zien en zullen besparen op eten en onderkomen om zoveel mogelijk culturele tripjes te kunnen maken: je zult ons niet gauw zien luieren aan de bounty stranden. Verder willen we alles graag over land en water bereizen: geen interne vluchten dus!
Iemand die ons hier van advies kan voorzien?
Onze tijdsplanning ziet er ongeveer zo uit:
Maleisië, Singapore & Borneo: 3 weken
Thailand: 4 weken
Laos: 2 weken
Vietnam: 3 weken
Cambodja: 2 weken
Ik ben een beetje bang dat we op deze manier een nogal gehaast reisschema gaan krijgen, en hier en daar dingen moeten overslaan die we eigenlijk niet willen overslaan. Zeker omdat het idee er nog is om een uitstapje naar Bali te maken vanaf Kuala Lumpur (nu Airasia zo aan het stunten is zijn die tickets erg goedkoop).
Ik vroeg me af of een meer ervaren reiziger zijn mening zou kunnen geven over dit reisschema, en of we dus niet teveel van het spreekwoordelijke hooi op onze vork nemen.
Wat onze reisstijl betreft zijn we niet uit op comfort: we willen graag zoveel mogelijk van landen zien en zullen besparen op eten en onderkomen om zoveel mogelijk culturele tripjes te kunnen maken: je zult ons niet gauw zien luieren aan de bounty stranden. Verder willen we alles graag over land en water bereizen: geen interne vluchten dus!
Iemand die ons hier van advies kan voorzien?
Re: 3,5 maand reizen Z-O Azië: tijdsplanning?
Zou niet ook nog naar bali gaan. Drie weken incl borneo is krap. Voor Laos kan je ook 2 weken extra gebruiken en voor vietnam 1 week extra. Als je niet echt aan het strand wilt hangen zou je de 4 weken voor thailand in kunnen korten.
Ik zou me niet te druk maken hoor, opzich heb je een redelijk tijd hoeveelheid en je hebt geen dingen vast staan dus je bent flexibelen. Kies er eerder voor bepaalde regio's te laten zitten in plaats van heel gehaast te gaan reizen. Zuid-Laos is heel mooi maar met twee weken kan je ook alleen een stukje noord-Laos doen en dan wel gewoon relaxt reizen. Bekijke samen welke dingen je echt persee vaak is dan toch maar een handje vol en maak daar tijd voor.
Ik zou me niet te druk maken hoor, opzich heb je een redelijk tijd hoeveelheid en je hebt geen dingen vast staan dus je bent flexibelen. Kies er eerder voor bepaalde regio's te laten zitten in plaats van heel gehaast te gaan reizen. Zuid-Laos is heel mooi maar met twee weken kan je ook alleen een stukje noord-Laos doen en dan wel gewoon relaxt reizen. Bekijke samen welke dingen je echt persee vaak is dan toch maar een handje vol en maak daar tijd voor.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Maleisië, Singapore & Borneo: 3 weken Te kort. Wil je heel borneo doen of alleen 1 gedeelte? Ik heb alleen een paar plaatsen in sabah gedaan en daar was ik al 2,5 week zoet mee.
Thailand: 4 weken Kan prima als je niet aan strand wilt hangen. Van bangkok omhoog naar de grens met laos kan je in 3 weken doen.
Laos: 2 weken, vind ik veel te kort voor heel laos (Zelf 5 weken gehad en nog dingen moeten schrappen) maar maak inderdaad bijv de keuze om alleen het noorden te pakken. 1 tip: Sla vientiane over. als je zo kort de tijd hebt voegt deze plaats echt geen waarde toe)
Vietnam: 3 weken, ik zou er een weekje bij pakken.
Cambodja: 2 weken; prima, maar dan zie je wel gewoon alleen de highlights.
Thailand: 4 weken Kan prima als je niet aan strand wilt hangen. Van bangkok omhoog naar de grens met laos kan je in 3 weken doen.
Laos: 2 weken, vind ik veel te kort voor heel laos (Zelf 5 weken gehad en nog dingen moeten schrappen) maar maak inderdaad bijv de keuze om alleen het noorden te pakken. 1 tip: Sla vientiane over. als je zo kort de tijd hebt voegt deze plaats echt geen waarde toe)
Vietnam: 3 weken, ik zou er een weekje bij pakken.
Cambodja: 2 weken; prima, maar dan zie je wel gewoon alleen de highlights.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
2 weken Laos is echt kort… wij zijn zelf 3 weken geweest en heb niet alles kunnen zien wat we wilden… denk dat 5 weken een mooie tijd is.. of je moet voor een bepaald gebied kiezen.