Rabiës / hondsdolheid vaccinatie Z-O Azië
Rabiës / hondsdolheid vaccinatie Z-O Azië
Hoi!
Binnenkort ga ik 4,5 maand op reis en bezoek ik o.a. Nieuw Zeeland, Maleisië, Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Aangezien bij Meditel een Rabiësvaccin niet specifiek werd voorgeschreven ben ik wel benieuwd naar de mening van medereizigers. Het vaccin is namelijk zeer prijzig maar biedt wel iets meer tijd in het geval van een beet/lik van een besmet dier.
Aangezien er vooral in Thailand, Laos en Vietnam nogal wat straathonden rondzwerven ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Bedankt, groet,
Rutger
Binnenkort ga ik 4,5 maand op reis en bezoek ik o.a. Nieuw Zeeland, Maleisië, Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Aangezien bij Meditel een Rabiësvaccin niet specifiek werd voorgeschreven ben ik wel benieuwd naar de mening van medereizigers. Het vaccin is namelijk zeer prijzig maar biedt wel iets meer tijd in het geval van een beet/lik van een besmet dier.
Aangezien er vooral in Thailand, Laos en Vietnam nogal wat straathonden rondzwerven ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Bedankt, groet,
Rutger
Re: Rabiës / hondsdolheid vaccinatie Z-O Azië
Even de zoekfunctie gebruiken en je vindt je antwoord.
Ik heb besloten me niet te laten vaccineren tegen rabiës.
Ik heb besloten me niet te laten vaccineren tegen rabiës.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik heb inmiddels al veel meer informatie kunnen vinden onder 'Reizen algemeen', bedankt voor je berichtje.
Hier mag dus een slotje op , sorry!
Hier mag dus een slotje op , sorry!
-
- Reisexpert
Ik ga lang op reis en heb besloten me wel te laten vaccineren tegen Rabiës.Rutger88 schreef:Hoi!
Bedankt, groet,
Rutger
Bij de Travel Clinic kun je je goedkoper laten vaccineren (intradermaal) dan bij de GGD (intramusculair) (de GGD zal je waarschijnlijk ook doorverwijzen).
De reden dat ik op de valreep heb besloten om het wel te doen is niet zozeer vanwege de honden of de katten, maar vooral vanwege de apen.
Op Bali heb ik in de zogeheten "Monkey Temples" aan den lijve ondervonden hoe agressief de guitige Makaken kunnen worden.
Als je maar kort op reis gaat, zoals in jouw geval, zou ik het niet doen.
Het blijft een giftig goedje.
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl