Vliegervaringen Aeroflot

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Vliegervaringen Aeroflot

Bericht door eefje »

Ik ben vanuit Amsterdam naar Nairobi gevlogen met een ticket van Aeroflot. Het ticket was spotgoedkoop en dus verwachtte ik er niet veel van. Uiteindelijk kwam ik in een super luxe vliegtuig van Turkisch Airlines terecht (voldoende beenruimte, lekker eten, eigen entertainment systeem, veel drankjes enz.). Zou zeker opnieuw een Aeroflot ticket boeken!
Will
Reisexpert

Re: Vliegervaringen Aeroflot

Bericht door Will »

eefje schreef:Ik ben vanuit Amsterdam naar Nairobi gevlogen met een ticket van Aeroflot. Het ticket was spotgoedkoop en dus verwachtte ik er niet veel van. Uiteindelijk kwam ik in een super luxe vliegtuig van Turkisch Airlines terecht (voldoende beenruimte, lekker eten, eigen entertainment systeem, veel drankjes enz.).
Hoe kwam dit?
Ananass
Reiziger

Vliegervaringen Aeroflot

Bericht door Ananass »

Afgelopen november van Amsterdam via Moskou naar Bangkok gevlogen (en terug) met Aeroflot. Het ticket was ruim 100 euro goedkoper dan andere aanbieders, slechts 520 euro en had relatief korte overstaptijden (1u50min en 2u40min).
Ik was initieel wat huiverig, maar naar het lezen van enkele goede recensies de gok genomen.
En eigenlijk alleen maar positieve ervaringen, duidelijke website voor inchecken, op vliegvelden prima geholpen, geen vertraging, best lekker en voldoende eten en drinken in de vliegtuigen en eigen TV tot beschikking. Okee, het was wel een beetje Russisch; personeel was wat nors en iedere maaltijd had wel een vreemd en vies ondefineerbaar stuk eten erbij zitten.
Maar voor deze prijs 100% zeker een aanrader. Het stuk Amsterdam-Moskou werd zelfs door KLM verzorgd :)
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vliegervaringen Aeroflot

Bericht door WizardOfOss »

Net een paar dagen terug van een trip naar Japan, retourvlucht naar Tokyo met AeroFlot via Moskou. Vooral gekozen vanwege de lage prijs in combinatie met praktische vluchttijden, het retourtje kostte me slechts €440, oftewel zo'n driehonderd euro minder dan de alternatieven. De werkelijke ticketprijs was zelfs maar €100, de rest was luchthaventax. Opmerkelijk daarbij was dat wijzigen eventueel zelfs nog mogelijk was, uiteraard worden hier wel kosten voor gerekend (€75 plus eventueel verschil in ticketprijs), maar bij de meeste airlines zijn de goedkoopste tarieven zo flexibel als een eikenhouten deur. Heb daar dan uiteindelijk ook geen gebruik van gemaakt, maar goed ook aangezien ik me voor de aanleiding van de beoogde wijziging een maandje verkeken had op de kalender 8)7

Over de airline zelf: dat is me prima bevallen. Moderne vliegtuigen met alle voorzieningen die je daarvan mag verwachten: fatsoenlijke stoelen, topklasse entertainmentsysteem, USB-aansluiting en tegen betaling ook internet. De service liet ook weinig te wensen over, hooguit kwam een deel van het personeel door gebrekkig Engels een tikje nors over. En wat me vooral meeviel (en waar ik vooraf ook juist het minst van had verwacht): de meeste maaltijden behoorden tot de besten die ik ooit in een vliegtuig gehad heb.

Bijkomstigheid van vliegen met Aeroflot is uiteraard een transfer in Moskou (Sheremetyevo), daar had ik wel een wat dubbel gevoel bij. Op de heenreis had ik een kleine twee uur, moest van het ene uiteinde van de (oude) F-terminal naar de andere uithoek van de (veel modernere) D-terminal, en was het sowieso ontiegelijk druk. Een fors eind lopen, waarbij je je in de oude terminals echt door een mensenmassa moet wurmen, in combinatie met de bijkomende controles heb je dan die tijd echt nodig om bij de gate te komen. Ook niet prettig daarbij is de minimale informatievoorziening, direct bij de aankomstgate stond een bord met informatie over de vluchten van alle terminals, maar daarna kom je nog slechts een handvol borden met zeer summiere informatie tegen, als er dan onafgebroken praktisch onverstaanbare berichten over gate-wijzigingen voorbij komen is dat toch niet prettig. Kortom, geen beste indruk.

Op de terugreis was de ervaring echter een stuk positiever. Toen had ik sowieso ruim een uur meer de tijd, leek het een stuk minder druk, en toen kwam ik ook juist aan op de ruime, moderne D-terminal. Weliswaar blijft het dan een fors stuk lopen en blijft de informatievoorziening ondermaats, maar nu had ik rustig de tijd bij de vele leuke souvenirwinkeltjes te kijken, nog lekker wat te eten, en dan eindigde ik in de chaotische maar daardoor wel gezellige F-terminal. En dan ervaar je zo'n transfer toch totaal anders.
Plaats reactie