Rara, waar is dit??? (deel 3)
- bolletjeom
- Reisexpert
Rara, waar is dit??? (deel 3)
Er waren geluiden dat er iets moest veranderen aan de puntentelling en de spelregels van het spelletje "Rara"
Op mijn oproep zijn verschillende reacties en de meningen waren 50/50 verdeeld.
Toch krijgt de grootste drammer zijn zin (dan ben ik daar voorlopig ook van af )
De nieuwe puntentelling gaat als volgt:
We gaan tot de 20 punten. Zodra nummer 1 op die score komt beginnen we weer van voor af aan
De regels:
De blijven onveranderd. Gokken hoort nu eenmaal een beetje bij het spelletje.
Hoe de punten verdeeld worden is nog steeds aan de plaatser van de foto. Of er gegoogeld mag worden ook en ook of daar dan weer punten voor gegeven mogen worden.
SAMENVATTING VAN DE SPELREGELS!
- Plaats een foto waarvan andere moeten raden in welk land het is. Extra punten zijn te verdienen als men de exacte locatie weet. Dus 1 punt voor het goede land. 1 punt voor de stad of monument etc.
Wanneer je vind dat de punten voor jou foto anders verdeeld moeten worden dat zet je dat erbij wanneer je de foto plaatst!! dus je zegt bijvoorbeeld:" land is te makkelijk dus daarvoor geen punt". Dus minimaal 1 punt per foto te vergeven en maximaal 2
-De foto's moeten wel gerelateerd zijn aan het land. Of er moeten op zijn minst hints te vinden zijn in de foto. Dus geen closeup van een vlinder en dan maar raden waar die genomen is
De meningen zijn verdeeld over wat een leuke foto is. Zo vinden sommige mensen foto's van schedels of mensen in klederdracht niet leuk terwijl andere moe worden van landschapsfoto's
Ik zou zo zeggen. Plaats lekker wat je leuk vind en als het je smaak niet is dan sla je een beurt over tot er weer een nieuwe foto is. Maar een beetje afwisseling kan ik alleen maar aanmoedigen.
-ongeraden foto's mogen best wat langer(minimaal een dag) staan. Op die manier krijgen wat meer mensen de kans om te reageren. En daarna een hint (eventueel in de vorm van een andere foto) ofzo en nog een dagje wachten.
Hoewel het saai is voor de bezoekers die hier vaak komen als het spel een dag bijna stil ligt nodigt dit wel nieuwe mensen uit om het eens te proberen.
-Iedereen mag een foto plaatsen mits de laatste foto geraden is of verklapt.
Voor de overzichtelijkheid is het wel zo handig als er maar 1 foto tegelijk in het spel zit.
PUNTEN
-punten worden verdeeld zoals eerder aangegeven of door de plaatser van de foto bepaald is.
-Iedereen mag de puntentelling bijhouden...ik ben er ook wel eens een paar dagen niet. Kwestie van het laatste lijstje even knippen en plakken en de nieuwe score er in vermelden.
-de eerste persoon die het goed heeft krijgt een punt. verder niemand. al is het wel leuk om te weten wie het nog meer hadden geweten dus je mag best zeggen in een reactie dat je het ook geweten had. Dit houdt het spelletje een beetje levendig en geeft de plaatser van de foto inzicht waarom zijn /haar foto makkelijk of moeilijk is.
en vals spelen doen we niet!
dus niet googelen, bij de eigenschappen van een foto kijken etc.
Het gaat om de lol want er zijn geen prijzen te winnen
Op mijn oproep zijn verschillende reacties en de meningen waren 50/50 verdeeld.
Toch krijgt de grootste drammer zijn zin (dan ben ik daar voorlopig ook van af )
De nieuwe puntentelling gaat als volgt:
We gaan tot de 20 punten. Zodra nummer 1 op die score komt beginnen we weer van voor af aan
De regels:
De blijven onveranderd. Gokken hoort nu eenmaal een beetje bij het spelletje.
Hoe de punten verdeeld worden is nog steeds aan de plaatser van de foto. Of er gegoogeld mag worden ook en ook of daar dan weer punten voor gegeven mogen worden.
SAMENVATTING VAN DE SPELREGELS!
- Plaats een foto waarvan andere moeten raden in welk land het is. Extra punten zijn te verdienen als men de exacte locatie weet. Dus 1 punt voor het goede land. 1 punt voor de stad of monument etc.
Wanneer je vind dat de punten voor jou foto anders verdeeld moeten worden dat zet je dat erbij wanneer je de foto plaatst!! dus je zegt bijvoorbeeld:" land is te makkelijk dus daarvoor geen punt". Dus minimaal 1 punt per foto te vergeven en maximaal 2
-De foto's moeten wel gerelateerd zijn aan het land. Of er moeten op zijn minst hints te vinden zijn in de foto. Dus geen closeup van een vlinder en dan maar raden waar die genomen is
De meningen zijn verdeeld over wat een leuke foto is. Zo vinden sommige mensen foto's van schedels of mensen in klederdracht niet leuk terwijl andere moe worden van landschapsfoto's
Ik zou zo zeggen. Plaats lekker wat je leuk vind en als het je smaak niet is dan sla je een beurt over tot er weer een nieuwe foto is. Maar een beetje afwisseling kan ik alleen maar aanmoedigen.
-ongeraden foto's mogen best wat langer(minimaal een dag) staan. Op die manier krijgen wat meer mensen de kans om te reageren. En daarna een hint (eventueel in de vorm van een andere foto) ofzo en nog een dagje wachten.
Hoewel het saai is voor de bezoekers die hier vaak komen als het spel een dag bijna stil ligt nodigt dit wel nieuwe mensen uit om het eens te proberen.
-Iedereen mag een foto plaatsen mits de laatste foto geraden is of verklapt.
Voor de overzichtelijkheid is het wel zo handig als er maar 1 foto tegelijk in het spel zit.
PUNTEN
-punten worden verdeeld zoals eerder aangegeven of door de plaatser van de foto bepaald is.
-Iedereen mag de puntentelling bijhouden...ik ben er ook wel eens een paar dagen niet. Kwestie van het laatste lijstje even knippen en plakken en de nieuwe score er in vermelden.
-de eerste persoon die het goed heeft krijgt een punt. verder niemand. al is het wel leuk om te weten wie het nog meer hadden geweten dus je mag best zeggen in een reactie dat je het ook geweten had. Dit houdt het spelletje een beetje levendig en geeft de plaatser van de foto inzicht waarom zijn /haar foto makkelijk of moeilijk is.
en vals spelen doen we niet!
dus niet googelen, bij de eigenschappen van een foto kijken etc.
Het gaat om de lol want er zijn geen prijzen te winnen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Rara, waar is dit??? (deel 3)
Punt voor het land en punt voor de naam van de locatie/regio etc
Makkie… Thailand in de buurt van kanchanaburi.. .. Death railway.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
heel goed!
Tikva 2
Tikva 2
Land en plaats
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
Mexico
Ergens op de yucatan?
Ergens op de yucatan?
Land is goed, ergens op de yucutan is wel heel erg vaag... dus nog een hint foto:
- bolletjeom
- Reisexpert
sorry, zonder opzoeken kom ik niet verder. zo'n ding heet iets van Ceynote ofzo. en is glashelder en staat in contact met een ondergronds rivieren stelsel waar je in kunt duiken.
Maar welke dit is en waar ie precies ligt weet ik niet.
al vermoed ik vlak bij Tulum want daar waren er een hoop. wij hebben een paar kleintjes gezien.
Maar welke dit is en waar ie precies ligt weet ik niet.
al vermoed ik vlak bij Tulum want daar waren er een hoop. wij hebben een paar kleintjes gezien.
Nee niet vlakbij Tulum.. geen andere raders... er mag gegoogled worden. Dat treintje lijkt me toch een hint genoeg..
- bolletjeom
- Reisexpert
ik geloof dat de helft van het vaste groepje raders op reis/vakantie is.
of zou dit nieuwe concept met deze puntentelling niet aanslaan
of is het de kerstdrukte waardoor niemand tijd heeft om achter de compu te kruipen?
kom op nieuwkomers!!! dit is jullie kans op een plek in de hall of fame
of zou dit nieuwe concept met deze puntentelling niet aanslaan
of is het de kerstdrukte waardoor niemand tijd heeft om achter de compu te kruipen?
kom op nieuwkomers!!! dit is jullie kans op een plek in de hall of fame
Eh, ik lees vaak via "alertt mailtjes", en was nog niet op dit nieuwe onderwerp geabonneerd. Ik weet hem niet, maar ben blij dat het niet in de omgeving van Tulum is, want dan zou ik echt wat gemist hebben
- bolletjeom
- Reisexpert
is het de Citzen Itza Ceynote?
Zijn het de Loltun Caves? Gegoogled, maar zelfs nu weet ik het nog niet zeker........
Het is nog steeds niet goed.. het is een van de cenotes in Cuzuma
Ok dan: punt voor de juiste plaats.
- Bijlagen
-
- Rara.jpg (251.69 KiB) 2687 keer bekeken