Camper huren Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
trume

Campers en kamperen in Australië

Bericht door trume »

Als je Australië rondtrekt per camper kan je dan vrij kamperen? En is dat dan veilig? Hoe kom ik er achter of er campings zijn en weet iemand ook wat dat dan kost?
El Niño

Bericht door El Niño »

Je kunt best goed wild kamperen in Australie, al moet je het dan wel netjes doen en geen rotzooi achter laten of herrie trappen. Snachts ook gewoon deuren op slot en al sje al een raam open doet gewoon een kiertje. Ik heb het als erg veilig ervaren om langs de weg te kamperen en ook als een hele leuke ervaring.

Toch is het ook wel de moeite waard om op campings te gaan staan ze zijn niet zo heel erg duur en je hebt meestal wel redelijk goede voorzieningen en soms ook gratis.
gijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2004 16:58
Locatie: katwijk aan zee

kamperen

Bericht door gijs »

Het is zeer goed mogelijk om in australie te kamperen.Ben zelf een jaar terug geweest met tee vrienden. En we waren nogal visfreaks dus we gingen vaak kamperen vis vangen of schieten met speergeweer en lekker bakken. Echt helemaal super. Je mag eigenlijk officeel niet overal
kamperen. Maar daar moet je een beetje lak aan hebben, als je eigen rustig houdt dna ziet niet eens iemand je. Plus als je in een tent slaapt en dat dna ook echt vaak doet een hele hoop geld uitspaard en echt in de natuur leeft, inplaats van met je luie reet in een stad te gaan zitten. Dat ken je hier in holland ook. Whoi
The first time i travel when i was quitte young
Gloria
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2006 15:10

OZ: Waar best camper huren?

Bericht door Gloria »

Kan iemand me tips, links of eender wat bezorgen over het huren van een camper in Oz? Ik kom aan in Cairns dus als er daar een zaak is waar ik het best kan zijn qua betrouwbaarheid, service e.d. hoor ik het graag!
:wink:
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik »

Hey Gloria,

Het ligt een beetje (veel ) aan je budget. Je kunt namelijk hele leuke Wicked Camper vans huren, dit zijn speciale campers voor backpackers (meestal wel wat afgeragt) waarmee je door australie kunt trekken.

Wel zou je misschien met zijn tweeen moeten zijn om de kosten op te kunnen brengen (huren en benz) in zo'n camper zitten in ieder geval de meeste dingen die je nodig hebt om te kunnen kamperen.

Heb je wat meer geld dan kun je ook naar een britz camper kijken. Ik neem aan dat je het stuk bij alles over hebt gelezen over een camper huren in australie?
Simon
Reiziger
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 aug 2007 08:44

Camper huren Australië

Bericht door Simon »

Nu ik me ticket geboekt heb, word het tijd om voor vervoer te gaan zorgen. Nu heb ik "alles over" sectie gelezen en daar staat vooral iets in over de wicked campervans. Nu kwam ik onderstaande site tegen op ausierentals:

http://www.travellers-autobarn.com.au/
(het gaat om de "chubby")

Heeft iemand hier ervaring of kan je er iets zinnigs over zeggen? Zijn er addertjes en zo ja welke? Zover nu kan zien is autobarn goedkoper dan wicked en aangezien alle kleine beetjes meegenomen zijn... :D
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

hier een wicked fan
ik zie dat autobarn mooi aan de haal gaat met het concept van Wicked van een leuk bespoten camper.
Maar ja, dat betekend alleen maar dat Wicked's idee dus geniaal was.
Ze worden veelvuldig gekopieerd

De indeling is EXACT hetzelfde als een wicked. alleen niet alle wickeds hebben een buitentent ding. ik heb in NZ wel gezien dat die overigens niet altijd even handig op te zetten zijn, snel stuk gaan etc. maar voor de dagen dat ie wel werkt enuitkomst bied is het ideaal.
Wat ik mis in hun opsomming is 2 stoelen en een tafel voor buiten!!!!
zit bij wicked wel in. en wicked heeft een tv-tje waar je overigens niets aan hebt ;-)
de roadatlas moet de uitgebreide HEMA camping zijn met alle wildkampeer plekken. als dit niet zo is moet je die zelf kopen ( verdient zijn geld terug) maar kost ongeveer 35 dollar.
Wicked heeft ook op veel adressenkortingen voor toers en entree enzo ( bonnenboekje in de auto)

wat betreft de voorwaarden....wat ik zo snel lees op de site van autobarn
-Wicked kan je ophalen en wegbrengen OOK op zondag
vergelijk even de oneway fee. voor het geval je de auto ergens anders wilt inleveren dan waar je hem ophaalt.
Ik zie dat je $200 moet betalen wanneer je je tijdens de huur bedenkt over de plek waar je de auto wilt terug brengen en zelfs $500 wanneer je dit onaangekondigt doet. met dat laatste is Wicked vast ook niet soepel maar dat eerste moet geen problemen geven wanneer je dit tijdig meld.
GEEN refund wanneer je te vroeg terug brengt. Wicked wil hier nogwel eens flexibel in zijn als jij een hele goede reden hebben, ze zijn de auto de volgende dag toch weer kwijt.
Wicked heeft ook niet de $3 PER DAG extra fee voor een extra bestuurder!
In de voorwaarden staat
HiTop campervans and Chubbys can be supplied with living equipment (such as bedding, cooking equipment, eating utensils, bath and tea towels) for a fee of $45.

zit bij Wicked er gewoon in en de homepage van Autobarn doet je ook geloven dat dit inclusief is.....navragen dus!
En
All vehicles must be returned washed, vacuumed and tidy. A minimum fee of $100 will apply if the vehicle is returned in an unsatisfactory condition.

spreekt voor zich, opzich maar is vervelend als ze strenger zijn dan jij was na het schoonmaken ;-)
En even opletten als je de outback in wilt!!

Customers can apply at the time of booking or before pick up to have the above Outback Road Restrictions amended to suit your specific needs; however the lifting of the restrictions is at the sole discretion of Travellers Auto Barn. You must have written permission, printed on your rental agreement, from Travellers Auto Barn to travel outside the restricted area. An outback waiver fee of $400 will apply to all stationwagon rentals traveling into restricted outback zones. The restriction cannot be lifted once the rental has commenced.
Unauthorised travel outside the restricted areas above will void all insurance and coverages. Hirers will also be responsible for all costs associated with the rental, including servicing, breakdown and recovery as well as loss of bond.

het is me niet helemaal duidelijk of dit ook voor de chubby is. $400 is pittig. Wicked heeft een lagere outback waiferfee.

Vergeet ook niet dat JIJ verantwoordelijk bent voor Olie, water etc zolang als je huurt. bij alle maatschappijen. Schade als gevolg van nalatigheid op dit gebied is jouw probleem!

ik weet dat Wicked flexibel is. niet gaat miepen om een putje door steeninslag enzo. geen idee natuurlijk hoe streng autobarn is.

zover mijn mening 8)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Janneke
Reisexpert
Berichten: 221
Lid geworden op: 21 apr 2007 16:15

Bericht door Janneke »

Ik zou ook wel eens willen weten wat de ervaringen met Wicked zijn. Ik lees op internet alleen maar slechte verhalen over kapotte campers, oude busjes met oud interieur (lees slecht bed), slechte service en addertjes onder het gras wat de prijs betreft. Heeft iemand misschien ook goede ervaringen? We willen namelijk graag in Australie en NZ een camper huren en het liefst niet te duur.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik »

Wij hebben destijds erg goede ervaringen gehad met Wicked. Maar dat is dan al weer weer eventjes geleden. Ook hadden wij een "betere" (lees minder afgetakelde) bus omdat wij een route door de outback hadden aangegeven.

Het klopt dat de campers flink gebruikt worden en dat ze vast niet allemaal even goed zullen zijn. Maar wat wil je als al die backpackers misschien het onderste uit de kan willen halen.

Je moet je gezonde verstand gebruiken als je er in rijdt. Dus geen 140 rijden in een oud busje met 35 graden buiten uren achter een stuk. Wil niet zeggen dat het niet kan maar goed is anders.

Wij hebben normaal op ons gemak met de bus gereden en geen problemen gehad, ook leek de service wat "goedkoop" maar alles is ons prima bevallen.

Een vriend van mij heeft enkele jaren daarna een wicked gehuurd in Nieuw zeeland. Daar zijn de busjes veel nieuwer en luxer.

Maar je krijgt net zoveel aanspraak als die in australie dat weet ik zeker.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

zoals ik al zei:
ik ben een FAN van wicked!!!

wij hebben in zowel aus als nz een wicked gehuurd. naar aanleiding van heel veel positieve verhalen van medereizigers!!!!!

ik heb serieus nog geen slechte verhalen gehoord,
Ok, het is zo goedkoop omdat het oudere busjes zijn. Wanneer er iets mis is met de auto garandeerd wicked je binnen 24 uur een nieuwe en toch zeker binnen 48 uur. want in de outback wil het wel eens lastig zijn.
Ze betalen je overnachting in een hostel voor die nacht als je auto op een plek staat waar je niet veilig kunt slapen

slechte bedden...duh! het is een camper. ik moet de eerste nog tegenkomen die niet een hard bed heeft.
En mijn wicked bed was absoluut 1 van de betere camperbedden die ik gehad heb

addertjes? ik vind ze heel duidelijk en heb niets meer hoeven betalen dan ik had verwacht. heb ook helemaal niets aan te merken op de service.
Misschien ook omdat ik in Darwin startte en niet in overbevolkt Sydney

lofloflof voor wicked!!!!! 8)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Simon
Reiziger
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 aug 2007 08:44

Bericht door Simon »

Overtuigd fan dus :D

Het maakt me niet zo heel veel uit dat ze oud zijn, daar betaal ik uiteindelijk voor. Kwa service heb ik ook goede dingen gehoord en ook dat ze niet moeilijk met krasjes etc.

Bolletjeom:
Wat voor verzekering heb jij er toen op afgesloten? Die van 10 dollar of die van 20 dollar? En waarom?
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

:oops:
geen idee.

sorry
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Simon
Reiziger
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 aug 2007 08:44

Bericht door Simon »

bolletjeom schreef::oops:
geen idee.

sorry
Maakt niet uit hoor :) Je kan niet alles weten :D Het grote verschil van de ene met de andere was dat je liability omlaag gaat. Zover ik nu kan zien is dat het enige grote verschil.
Gebruikersavatar
Anne
Wereldreiziger
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 aug 2004 00:00

Bericht door Anne »

Ook ik heb goede ervaringen met de Wicked vans. Tja, het is een beetje een oude bak maar er zit alles in wat je nodig hebt. Aangezien wij een outback route hadden hadden we een wat grotere "nieuwere" bus, dus ook slapen was geen probleem. We hebben er zo'n zes weken mee rondgereden zonder problemen! We zijn in Cairns begonnen en zijn er mee naar Melbourne gereden door de outback, met een servicestop in Darwin. Daar werd ie even nagekeken op een soort van autokerkhof, haha.

Je moet er alleen rekening mee houden dat je altijd een bus olie bij je hebt want dat ding zuipt echt olie bij het leven. Maar wat wil je in die hitte. En we hebben heel wat aanspraak gehad door de beschildering! Vooral van toeterende vrachtwagens, aangezien er een nogal pikante schildering op het dak stond die voor gewoon verkeer niet te zien was, alleen vanuit zo'n hoge cabine :wink:

Onze van had wel wat krasjes meer na die zes weken, en een sterretje in de voorruit, maar daar deden ze niet moeilijk over.

Conclusie: Een prima, relaxed bedrijf voor een scherpe prijs!

Groetjes Anne
sophie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jan 2007 16:53
Locatie: Groningen

Bericht door sophie »

En alweer een wicked-fan:
Ik heb vorig jaar twee maanden in een wicked rondgereden, van Darwin naar de westkust, gezigzagd naar beneden iets voorbij Perth. Het eerste stuk van Darwin tot Broome in de eerste wicked en van Broome tot 't eind in een andere. M'n eerste wicked was ietsjes minder, hij zooooop benzine. De tweede was een heel stuk beter, en in 't begin vond ik het vervelend dat we maar 80 km/u konden rijden (ivm benzinebesparing...levert echt veel op), aan de andere kant zorgde het er wel voor dat we alles superrelaxed deden en we wel zagen hoe ver we die dag zouden rijden. Het had ook wel wat, niet scheuren over de highway, maar lekker met 80 km/u doorcruisen (hoewel sommige stukjes wel errug lang duurden :wink:).
Vond het ook echt geweldig om zomaar ergens te gaan staan, veel gratis overnachtingsplaatsen langs de weg (je moet echt zo'n boekje aanschaffen, iets van 15 dollar), vuurtje stoken, pannetje er op (maakt wicked echt niet uit dat ze daarna zwart zijn) en om 21.00u naar bed omdat het donker begon te worden. Ik heb met twee andere meiden gereisd en 't was prima te doen om met z'n drietjes in de van te slapen. Denk wel dat het voor drie kerels wat aan de krappe kant is :D .
Verder doen ze helemaal net moeilijk over krasjes e.d. Ze zeggen wel van te voren dat je niet op dirtroads mag rijden, maar dit hebben we natuurlijk wel gedaan :wink: . Met de wicked door Karijini gecrosst, zelfs door een beekje gereden en 't allemaal prima gered. Het enige probleem is als je op een dirtroad in de problemen komt, dan ben je nl niet verzekerd...maar ach, dat is ook weer het spannende er aan :).
Als laatste pluspuntje: het zwaaien naar andere wicked vans. Je voelt je echt "verbonden" met anderen in zo'n van, grappig als je na een paar uur opeens weer een soortgenootje tegenkomt en wij hebben ze dan ook geteld op ons reisje langs de westkust (score: om en nabij de 50).
Oftewel: ik zou het zo weer doen en raad het dan ook iedereen aan!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast