Second Year Working Holiday Visa

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kruimel
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2005 00:00
Contacteer:

Hoe vraag ik voor het 2e jaar een visum aan?

Bericht door Kruimel »

Ik heb gehoort als je een jaar in Australie ben geweest en een bepaald soort werk heb gedaan, kan je nog voor 1 jaar extra een visum aanvragen?

Weet iemand hier hoe dat werkt?

Marloes
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik »

Sinds 1 november 2005 kan elke Australiëliefhebber zijn hart ophalen want je kunt dan je tweede (!) Working Holiday visum aanvragen. Tot nu toe was het zo dat je dit visum maar één keer in je leven kon krijgen.

Je moet dan wel eerst drie maanden seizoenswerk hebben gedaan in regionaal Australië. De definities van seizoenswerk is volgens de immigratiedienst:

"Picking fruit, nuts and other crops, pruning and trimming vines and trees, general maintenance crop work and other work associated with packing or processing the harvest."

Onder Regionaal verstaan ze:

"Anywhere in Australia except Sydney, Newcastle, Wollongong, the NSW Central Coast, Brisbane, the Gold Coast, Perth, Melbourne or the ACT. Any area identified on the Australian JobSearch website as requiring harvest workers will come within the definition of ´regional Australia´."

Meer informatie vind je op de site van de immigratiedienst van Australië www.immi.gov.au
Kruimel
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2005 00:00
Contacteer:

Bericht door Kruimel »

dank je wel voor de informatie.

Marloes
Kruimel
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2005 00:00
Contacteer:

Bericht door Kruimel »

Ik ben het nu zo aan het lezen,
Kan wel vinden dat je 3 maanden seizoens werk moet doen, maar er staat volgens mij niet bij of je dat nou fulltime of dat je het werk ook partime mag doen?

Marloes
hoeishetmetsjoerd
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:35

Bericht door hoeishetmetsjoerd »

Mwah. Als jij payslips o.i.d. hebt voor 12 weken dan lijkt mij dat voldoende bewijs. Er staat nergens dat je b.v. 40 uur moet werken per week, dat is toch onmogelijk. In dit soort werk heb je sowieso te maken met regendagen, of wat dan ook.

Ik ga volgende week mijn laastse week werken, en dan mijn 2e visum aanvragen!!

succes, sjoerd.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik »

En hoe zit het dan met mensen die al weer terug zijn in Nederland en ook voor een tweede keer het visum willen aanvragen. Ik heb bijvoorbeeld geen loonstrookjes meer van toen? :)

Erik
hoeishetmetsjoerd
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:35

Bericht door hoeishetmetsjoerd »

Eh. Goeie vraag.
Waarschijnlijk kan dat niet. Om dat het voorheen alleen 1 keer in je leven aan te vragen was. En mdat het pas een nieuwe regeling is, en gekoppeld is aan 3 maanden werk...hmm
alice
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2005 14:11
Locatie: Aalsmeer

Bericht door alice »

evanerp schreef:En hoe zit het dan met mensen die al weer terug zijn in Nederland en ook voor een tweede keer het visum willen aanvragen. Ik heb bijvoorbeeld geen loonstrookjes meer van toen? :)

Erik
Heb je niet nodig, het enige wat je nodig hebt is een formulier die zegt waar je heb gewerk, hun handtekening, ABN nummer, de postcode en de datums van hoelang je daar hebt gewerkt.
Zonder dit kan je geen 2e visum aanvragen.

Wij komen nu net bij het Goverment gebouw vandaan omdat wij al een maand wachten op ons 2e visum, maar we moeten daarvoor bellen naar Hobart (Tasmanie) omdat daar alles geregeld wordt. We wachten het deze week nog even af, maar omdat ons visum verlopen is hebben we nu een "Bridge visum A" waardoor we het land niet mogen verlaten (alleen terug naar huis) en ook niet mogen werken. Gelukkig zijn we net klaar met werken :wink:
Mochten we wel willen reizen, dan moeten we het Bridge visum B aanvragen. Reizen in het land zelf mag natuurlijk wel.

Hopelijk geeft je dit genoeg info.
Groetjes Alice
joyceissomewhere
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2006 23:59
Contacteer:

2e keer whv, 1e keer niet gebruikt

Bericht door joyceissomewhere »

Hoi,

Weet er dan toevallig ook iemand hoe het zit als je als een keer een whv hebt gehad, maar deze (stom stom) niet hebt gebruikt in de zin van dat je dus helemaal niet gewerkt hebt. Kun je dan ook voor de tweede keer een whv aanvragen?

Gr. Joyce
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Tweede keer work and holiday visum aanvragen

Bericht door Erik »

Hoi Allemaal,

Ik heb pas geleden een vraag gekregen van iemand die 3 jaar geleden naar Australië is geweest met het Work and Holiday visum. Deze persoon heeft daar niet gewerkt (ten minste niet voor 3 maanden).

Is er dan volgens jullie toch de mogelijkheid om opnieuw dit visum aan te vragen, zij het met een omweg / leugentje om bestwil?

Wie heeft er überhaupt ervaring met het aanvragen van een tweede work and holiday visum?

Erik
(ook voor mezelf nuttig om te weten voor als ik weer terug wil voor een keertje)
redhed
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 dec 2006 16:34
Locatie: beverwijk
Contacteer:

2de WHV

Bericht door redhed »

Voor zover ik weet kan je dat niet meer aanvragen dan. Kon echt maar 1x in je leven, maar nu dan sinds kort dat als je 3 maanden op een fruit/groente farm heb gewerkt, kan je een 2de jaar krijgen. Je kan altijd een toeristenvisum aanvragen en gaan wwoofen bijvoorbeeld. Zo krijg je contacten en misschien kunnen ze je dan ook betalen (zwart dan natuurlijk) Je gaat na 6 maanden even naar nieuw zeeland en vraag je opnieuw zo'n visum aan. Wie weet als je daar wil blijven en hun zijn tevreden bieden ze je een contract aan waardoor je dus wel legaal kan blijven.

ALs je nu naar australie gaat is het heel makkelijk. Je vind een baan en je moet er wel even bij vragen of het werk wel geldig is voor je tweede visum. Je print een formulier uit van: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1263.pdf en neemt dit mee naar de werkgever voordat je daar weggaat. Hij vult dit dan in en klaar ben je.

Nou kan ik alleen nog niet vertellen hoe het aanvragen gaat. Ik heb dat namelijk nog niet gedaan. Je kan het aanvragen als je in australie bent en dat je gewoon je visum verlengd of je kan (zoals mij) gewoon naar huis gaan en een andere keer terug gaan naar Australie.

Groetjes marloes
Gebruikersavatar
Ron
Reisexpert
Berichten: 1120
Lid geworden op: 28 apr 2005 00:00
Locatie: cala d 'or, mallorca
Contacteer:

Bericht door Ron »

oke mensen opgelet!!!

het aanvragen van je 2de whv.
dit kun je doen na dat je 3 maanden harvest werk hebt gedaan en je werkevers allemaal het formulier 1263 hebben getekend. vervolgens ga je het internet op en ga naar de www.immi.gov.au daar ga je naar visas & imagrations dan naar visitors, vervolgens working holiday makers en dan visa options, daar kun je lezen hoe het gaat en wat de kosten zijn. klik op de volgende link om direct de aanvraag te doen aangezien het nogal even zoeken is om die link te vinden. http://www.immi.gov.au/e_visa/visitors- ... ptions.htm
onder aan de pagina staat start your aplication, vanaf daar is het gewoon volgen wat op je scherm komt.

oke nu komt het leukste als je goed opgelet hebt en alles hebt afgedrukt wat ze van je vragen dan kom je er achter dat je een medische test moet doen en een xray scan van je borstkast moet laten maken en die beide moet opsturen. ook moet je je form 1263 opsturen dit heb ik via email gedaan is het snelste. hoelang de totale aanvraag duurt ligt aan je zelf hoe sneller je alle papieren op de juiste plaats krijgt.
wel krijg je direct bij de internet aanvraag een bridgit visum voor de tijd die de aanvraag duurt, hier op mag je alleen niet werken.

om terug te komen op het medische gebeuren doe dit in een grote plaats gaat sneller dan in een klein gehucht heb er ervaring meee!!!

zo ver ik het weet wordt het 2de whv aan iedereen toegewezen die aan alle eisen voldoet aangezien ze gewoon te weinig mensen hebben in het land om de banen op te vullen.

kosten:
185 dollar voor de aanvraag op het internet.
de medische kosten heb ik uit me hoofd 350 dollar voor betaald maar dit kan per plaats verschillen dus bind me daar niet op vast

hoop dat ik jullie hier mee genoeg info heb gegeven over hoe het werkt.
mochten er nog vragen zijn stel ze gerust ik ben ondertussen 17 maanden in aussie en geniet er nog steeds van. mzzls ron
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Angeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2008 01:20

Second Year Working Holiday Visa

Bericht door Angeltje »

Hallo,

In 2005 heb ik een jaar rond gereisd waarvan 10 maanden in Australie.
Nu heb ik bijna alles rond voor een tweede jaar Australie, ik heb alle papieren en formulieren uitgezocht. Ik heb de Employment Verification Form bijna rond en nu kom ik toch op 1 vraag die ik maar niet beantwoord krijg.

Op de aanvraag staat namelijk, The applicant must have worked for a minimum of 3 months (88 days in total) as a seasonal worker in regional Australia.

Als ik de start datum en eind datum bereken kom ik ruim over de 3 maanden, maar hoe ik ook blijf tellen op gewerkte dagen, kom ik op 84 actual numbers of days worked.

Weet iemand toevallig of ze daar moeilijk over doen. Of ik de 84 dagen gewoon kan laten staan. En of ze ook kijken hoelang je ergens hebt gewerkt.

Alvast bedankt en ik hoor het graag.
groeten
:D
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

ik heb geen idee of ze er heel streng zijn op 4 dagen.
Maar heb je wel in de juiste gebieden gewerkt? heb je daar ook op gelet?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik »

Ik zou het in ieder geval proberen. Ik denk dat het een soort richtlijn is maar durf ook niet te zeggen hoe zwaar ze aan het aantal dagen trekken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast