Eten (liga/sultana): wat mag Australië in?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Jeanine02

Eten (liga/sultana): wat mag Australië in?

Bericht door Jeanine02 »

Hoi,
Ik ga over anderhalve week naar Australië.
Nou neem ik meestal tijdens mijn reizen van die verpakte etenswaren mee: liga's, sultana's, kauwgom etc. Altijd handig als tussendoortje of als je bijv. op een belachelijke tijd aankomt en honger hebt.
Maar, mag ik dit soort dingen Australië mee in nemen?
(Ik snap dat fruit, groente en vlees enzo niet mogen, maar geldt dat ook voor verpakte etenswaren?) Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Groetjes, Jeanine
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

verpakte etenswaren zijn geen probleem. Mits het geen verpakt vlees is ofzo :lol:
Sultana´s en liga kan je dus gewoon meenemen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jeanine02

Bericht door Jeanine02 »

Bedankt.
Moet ik dat dan wel aangeven in Australie bij aankomst (bij 'declare' toch?). Of laat ik dat rustig in mn backpack zitten?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

niet aangeven
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

nee inderdaad geen slapende honden wakker maken. Is geen probleem. Je krijgt waarschijnlijk ook een vragenlijstje om in te vullen bij de douane. O.a. of je modder onder je schoenen hebt e.d. Gewoon overal nee invullen...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wanneer eten "bewerkt" is (zoals sultana's) dan hoef je het niet aan te geven. Fruit e.d. wel maar dat kun je ook weggooien voordat je het land binnenkomt en dus aanvinken dat je niets hebt aan te geven.

Modder onder je schoen inderdaad negeren, ook of je de afgelopen 30 dagen nog op een farm geweest bent. Wel zorgen dat je schoenen schoon zijn dit voorkomt gewoon extra vragen.
sandrakorstjens
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Eten (liga/sultana): wat mag Australië in?

Bericht door sandrakorstjens »

Vooral voor Nieuw-Zeeland wel ook oppassen met je schoenen inderdaad! Ik had namelijk mijn bergschoenen aan toen ik aankwam, en gelukkig hadden ze 2 maanden ongebruikt in de kast gestaan in Melbourne waardoor er geen modder onder zat. Maar ik had overal dus 'nee' ingevuld, maar m'n schoenen werden wel heel uitgebreid geinspecteerd, en die vrouw zei tegen me dat als er dus wel modder onder had gezeten, ik een hele hoge boete had kunnen krijgen! Als je er dus niet zeker van bent of je schoenen echt schoon zijn, zou ik dus toch maar 'ja' aanvinken!
Plaats reactie