Eten (liga/sultana): wat mag Australië in?
Eten (liga/sultana): wat mag Australië in?
Hoi,
Ik ga over anderhalve week naar Australië.
Nou neem ik meestal tijdens mijn reizen van die verpakte etenswaren mee: liga's, sultana's, kauwgom etc. Altijd handig als tussendoortje of als je bijv. op een belachelijke tijd aankomt en honger hebt.
Maar, mag ik dit soort dingen Australië mee in nemen?
(Ik snap dat fruit, groente en vlees enzo niet mogen, maar geldt dat ook voor verpakte etenswaren?) Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Groetjes, Jeanine
Ik ga over anderhalve week naar Australië.
Nou neem ik meestal tijdens mijn reizen van die verpakte etenswaren mee: liga's, sultana's, kauwgom etc. Altijd handig als tussendoortje of als je bijv. op een belachelijke tijd aankomt en honger hebt.
Maar, mag ik dit soort dingen Australië mee in nemen?
(Ik snap dat fruit, groente en vlees enzo niet mogen, maar geldt dat ook voor verpakte etenswaren?) Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Groetjes, Jeanine
- bolletjeom
- Reisexpert
- bolletjeom
- Reisexpert
- jmksprangers
- Reisexpert
- Contacteer:
Wanneer eten "bewerkt" is (zoals sultana's) dan hoef je het niet aan te geven. Fruit e.d. wel maar dat kun je ook weggooien voordat je het land binnenkomt en dus aanvinken dat je niets hebt aan te geven.
Modder onder je schoen inderdaad negeren, ook of je de afgelopen 30 dagen nog op een farm geweest bent. Wel zorgen dat je schoenen schoon zijn dit voorkomt gewoon extra vragen.
Modder onder je schoen inderdaad negeren, ook of je de afgelopen 30 dagen nog op een farm geweest bent. Wel zorgen dat je schoenen schoon zijn dit voorkomt gewoon extra vragen.
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Re: Eten (liga/sultana): wat mag Australië in?
Vooral voor Nieuw-Zeeland wel ook oppassen met je schoenen inderdaad! Ik had namelijk mijn bergschoenen aan toen ik aankwam, en gelukkig hadden ze 2 maanden ongebruikt in de kast gestaan in Melbourne waardoor er geen modder onder zat. Maar ik had overal dus 'nee' ingevuld, maar m'n schoenen werden wel heel uitgebreid geinspecteerd, en die vrouw zei tegen me dat als er dus wel modder onder had gezeten, ik een hele hoge boete had kunnen krijgen! Als je er dus niet zeker van bent of je schoenen echt schoon zijn, zou ik dus toch maar 'ja' aanvinken!