Reisverzekering Univé?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
ingevdb

Reisverzekering Univé?

Bericht door ingevdb »

Heey!

Ik heb een vraagje..heeft er iemand ervaring met de doorlopende reisverzekering van Univé? Ik ga binnenkort voor 4 maanden naar Midden-Amerika en was/ben op zoek naar een goede reisverzekering. Nu kost Elvia bijv. mij 128 euro voor 4 maanden. Univé kost maar 40 euro per jaar, das nogal een verschil! Ik heb de voorwaarden met elkaar vergeleken en hetgene wat ze dekken en het scheelt echt bijna niets wat betreft de prijzen. Ze dekken allebei vrijwilligerswerk, extreme sporten, sos-kosten, ongevallen, bagage en 180 dagen. De medische verzekering heb ik niet nodig ivm een goede zorgverzekering. Dus nu twijfel ik heel erg..heb ik bij Univé niet misschien iets over het hoofd gezien?..40 euro per jaar is bijna te mooi om waar te zijn toch? Maar 128 euro voor 4 maanden of 40 euro per jaar maakt nogal uit.. Ik heb trouwens met beide maatschappijen gebeld, maar zij konden geen van beiden het verschil verklaren. Hebben jullie enig idee en/of ervaringen met de reisverzekering van Univé? Ik ben erg benieuwd! Alvast bedankt!

Groetjes,

Inge
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het grootste verschil wat ik zelf kon vinden wat de prijs zou verklaren is dat je met de Elvia verzekering wél mag werken en met die van de Univé niet.

Heb je de verzekering gebaseerd op dit reisverzekeringen overzicht? Of op een andere manier?
ingevdb

Bericht door ingevdb »

Ja idd, dat werken is wel een verschil. Maar het scheelt het daarom zoveel? Ik heb zelf de voorwaarden met elkaar vergeleken en zowel op internet, als via de telefoon de premie aangevraagd. Ik heb het niet gebasseerd op het reisverzekeringen overzicht want daar kon ik alleen de kortlopende budgetverzekering van Univé kiezen en ik heb gekeken naar de doorlopende comfort reisverzekering van Univé. Niemand goede dan wel slechte ervaring mee?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik betaal bij de OHRA voor een doorlopende verzekering ook maar een paar tientjes per jaar.

Hoe lang mag je aan een gesloten weg met die Unive verzekering? ik dacht namelijk dat de Ohra de enige was waarbij je langer dan 3 maanden weg mocht.

Wat betreft de ziektekosten. Zoek even goed na. ik weet niet naar welk land je gaat maar je nederlandse verzekering ( mist je echt een goede aanvulling hebt) dekt kosten in het buitenland tot het bedrag van wat zoiets gekost zou hebben in Nederland. In een aantal landen is zorg een stuk duurder dan in Nederland. Niet alleen de VS en Canada maar ook veel armere landen.
Vooral wanneer je over flinke afstanden vervoert zal moeten worden wanneer je serieus ziek word dan is het niet onverstandig om je bij te verzekeren.
Ga je naar Laos dan moet je naar Thailand als je iets serieus hebt. en wanneer het echt serieus is en het vervoer voor je geregeld moet worden is dit erg kostbaar.

ik neem dat kleine beetje extra verzekering er altijd maar wel bij.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie