Kan ik mobiel bellen in Australie?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Kan ik mobiel bellen in Australie?

Bericht door Erik »

Ja dat kan! Gelukkig wel.

Er zijn verschillende mogelijkheden, of je koopt een Australische simkaart of je neemt je Nederlandse telefoon mee in geval van nood. Natuurlijk is de eerste optie een stuk goedkoper en zeker de moeite waard als je een tijdje blijft.

Lees hier het stukje https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si39.html over mobiel bellen in Australie.

Heb je zelf nog tips plaats ze dan onder dit topic!
Snoes

Bericht door Snoes »

enne vergeet je oplader niet mee te nemen!!!! was ik de vorige keer wel vergeten...stom stom :oops:
heb toen wel een speciale oplader daar gekocht voor in de aansteker van de auto,
is ook errug handig als je je eigen auto koopt en in de outback bent! 8)
Maus

Haha

Bericht door Maus »

Je hebt alleen geen bereik in de outback lieverd! :)
belgianallshare
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2005 12:27
Locatie: diest
Contacteer:

meestal wel,niet overal

Bericht door belgianallshare »

Je oplader niet vergeten is een goeie,en als je het niet van hier meeneemt,je direct op de vlieghaven een adaptor aanschaffen (de stekkers zijn daar ietwat anders) is ook geen slecht idee.Hier en daar heb je streken waar geen dekking is of liever geen netwerk of waar met een lokaal systeem gebeld wordt maar over het algemeen geen probleem,trek je de outback in waarschuw even de ouders thuis dat je mogelijk X -aantal dagen niet of slecht bereikbaar zal zijn.
riannebb
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2007 19:59

Bericht door riannebb »

Het is inderdaad handig je mobiel mee te nemen, al is het maar om alle nummers bij de hand te hebben. Met een austalische sim ben je makkelijk bereikbaar voor thuis, en kan je daar makkelijk bellen. Volgens mij is het het goedkoopst om via een kaart naar een vaste telefoon in Nederland te bellen. Vanuit Nederland dus of bellen naar de mobiel of smsjes.. Kost maar 16c (als je normaal 8c betaald)
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

prepaid bellen en opwaarderen in Oz?

Bericht door bolletjeom »

Marleen heeft de volgende vraag:
Hallo,
Ik zit in Australie en heb via mijn Nederlandse mobiel contact met Nederland (SMS); ik wil ook een australische SIM, enkel zodat werkgevers etc mij hier kunnen bereiken. Het liefst wil ik dus iets zoals het prepaid bellen in Nederland; een kaart die ik kan opwaarderen en waarop de minuten zolang mogelijk blijven staan. Dus niet 1/2 maandelijks moeten opwaarderen, of voor een jaar lang eraan vast zitten. Het gaat mij er dus vooral om dat ik bereikbaar ben voor australiers, niet zozeer om zelf te bellen. Wie kan mij vertellen of dit bestaat in Australie? Wat is wijsheid..?
Alvast bedankt! Groetjes, Marleen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sjaak
Wereldreiziger
Berichten: 185
Lid geworden op: 05 dec 2005 00:00
Contacteer:

Re: prepaid bellen en opwaarderen in Oz?

Bericht door Sjaak »

daar een kaartje kopen is makkelijker of voipbuster.com gebruiken.
Groet,

Sjaak
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik »

Kijk anders ook even bij "bellen in australie" daar staat ook de nodige informatie incl de kosten.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Bericht door bolletjeom »

:lol: daar kwam de vraag vandaan, lieve erik :lol:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik »

bolletjeom schreef::lol: daar kwam de vraag vandaan, lieve erik :lol:
oopsie!
Sofie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2005 00:00
Contacteer:

Bericht door Sofie »

Hey,
Ga eens kijken op de site van Vodafone.
www.vodafone.com.au
Toen ik er nog was (6mnd geleden) kon je bij Vodafone een prepaid van 49 dollar (maxi-cap heette dat) kopen die uiteindelijk 230 dollar waard was (met oa 20 minuten internationaal bellen) dus lekker bellen en sms'en tegen de sterren op...
Groetjes
Ben
Vakantieganger
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mar 2006 19:22

Bericht door Ben »

Ja lekker bellen zoveel je wilt,maar naar NL bellen met zo,n 49 dollar maxi cap gaat maar 20 minuten en als je na een maand je tegoed niet op hebt word het geblokkeerd je moet weer op waarderen.
Je krijgt het niet op binnen een maand maar je krijgt opeens een smsje dat je credit bijna verlopen is en dat er weer opgewaardeert moet worden.
kaz
Vakantieganger
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2008 14:25

Bellen vanuit Australië

Bericht door kaz »

Hallo,
Ik ga begin november een halfjaar naar Australië en ben nu druk bezig met het een en ander uit te zoeken. Vandaag ben ik druk bezig geweest met telefonie. Ik heb verschillende Australische providers met elkaar vergeleken, en ben tot de conclusie gekomen dat ik het goedkoopst uitben als ik gewoon mijn Nederlandse nummer ga gebruiken.
En dan wel in combinatie met Vodafone Passport. Ik betaal dan voor bellen vanaf Australië naar Nederland €0,79 starttarief, en vervolgens €0,25 per minuut (bij prepaid is dat €0,35).
Dit zou voor een gesprek van 5 minuten neerkomen op €2,04.
Bij Vodafone Australië ben ik dan €5,16 kwijt, bij Telstra €2,76 en bij Optus €2,37.
Ook smsen is goedkoper dan bij Telstra en Optus, dus is er dan nog een reden een Australische simkaart aan te schaffen daar?
Ik ben overigens niet van plan veel mobiel te bellen, Skype is er ook nog natuurlijk.
Kaz
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Bericht door Erik »

Voor bellen kun je sowieso beter een telefoonkaart kopen. Voor dat bedrag van mobiel bellen kun je uren aan de telefoon hangen. Ook veel gemakkelijker voor de mensen die geen skype hebben of als je geen zin hebt om in een druk internet café te zitten.

Wij hebben een vodafone kaartje gekocht destijds om sms te ontvangen, bellen deden we nauwelijks via de gsm. De vast telefoon is veel goedkoper. Als je met vodafone dus ook in het buitenland voordelig kunt bellen met zo'n passpoort is dat misschien ook nog een optie. Betaal je daar ook een abonnement over?
kaz
Vakantieganger
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jun 2008 14:25

Bericht door kaz »

evanerp schreef:Voor bellen kun je sowieso beter een telefoonkaart kopen. Voor dat bedrag van mobiel bellen kun je uren aan de telefoon hangen. Ook veel gemakkelijker voor de mensen die geen skype hebben of als je geen zin hebt om in een druk internet café te zitten.

Wij hebben een vodafone kaartje gekocht destijds om sms te ontvangen, bellen deden we nauwelijks via de gsm. De vast telefoon is veel goedkoper. Als je met vodafone dus ook in het buitenland voordelig kunt bellen met zo'n passpoort is dat misschien ook nog een optie. Betaal je daar ook een abonnement over?
Ik heb al een Vodafone abonnement, en dat loopt sowieso door dus voor mij is dat geen probleem. Het kan ook met Vodafone Prepaid, dan betaal je €0,79 starttarief en daarna €0,35 per minuut.
Ik ben ook niet van plan veel mobiel te bellen, aangezien er inderdaad goedkopere opties zijn. Maar, er zullen denk ik wel momenten komen dat ik mobiel bel (gemak), dus daarvoor was ik eigenlijk aan het kijken.
Gebeld worden kost eenmalig €0,79, dat is dus duurder dan wanneer je een Australisch nummer hebt. Maarja, als ik 'm toch niet veel ga gebruiken...
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast