van Domenicaanse republiek naar haiti, port au prince
van Domenicaanse republiek naar haiti, port au prince
Ik wil vanuit punta plata domenicaanse republiek naar port au prince, haiti overland reizen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: van Domenicaanse republiek naar haiti, port au prince
Ik heb deze reis niet gemaakt maar wel een gedeelte. In heb een half jaar in Bavaro gewerkt en paar keer naar Santo Domingo gereist. Dit zal ook jouw eerste stap zijn. Naar Santo Domingo moet je de Bavaro express nemen. Deze gaat meerdere keren per dag, kost je iets meer dan 10 euro. De bus vertrekt vanaf het busstation in Bavaro (dat is bij 'winkelcentrum' Friusa). Alleen dit busstation is alleen wel een flink stuk verwijderd van het vliegveld. De vraag is alleen wil je direct vanuit het vliegveld van Punta Cana naar het westen reizen of blijf je een paar dagen aan het strand zitten? Want vanaf PC-vliegveld kan je ook naar het dorpje Veron, hier komt de bus ook langs. De bus pikt, net zoals elke andere bus, overal nog mensen op. In ongeveer 4 uur ben je in SD.
Vanaf Santo Domingo weet ik het niet precies. Er zijn heel veel busmaatschappijtjes. Voor Haiti heb je waarschijnlijk een klein achenebbisj maatschappijtje nodig. Misschien kan je wel al naar de grens (Jimani) komen met Caribe tours (de grootste busmaatschappij in de DR).
Wat ga je eigenlijk doen in Puerto Prince? Vrijwilligerswerk?
Vanaf Santo Domingo weet ik het niet precies. Er zijn heel veel busmaatschappijtjes. Voor Haiti heb je waarschijnlijk een klein achenebbisj maatschappijtje nodig. Misschien kan je wel al naar de grens (Jimani) komen met Caribe tours (de grootste busmaatschappij in de DR).
Wat ga je eigenlijk doen in Puerto Prince? Vrijwilligerswerk?
Bedankt voor je reactie,
Ik ga vrijwilligerswerk doen bij European Disaster Volunteers in Port au Prince.
groetjes carol
Ik ga vrijwilligerswerk doen bij European Disaster Volunteers in Port au Prince.
groetjes carol
Ga je gelijk door? Waarom vlieg je op Punta Cana? Dat is het verst mogelijk plek van Puerto Prince. Je kan ook naar Fort Lauderdale (florida) vliegen en directe (goedkope) vlucht nemen naar Puerto Prince.
Als je verder nog dingen wilt weten over de DR hoor ik het graag.
Nog een slaapplaats nodig in Santo Domingo? Ga naar Bettyes Guesthouse! Die privekamers zijn echt heel mooi (dorms niet zo).
Ohja en in Punta Cana zijn de taxis belachelijk duur... dus als je anders transport (motoconcho!!) kan regelen is dat beter.
Als je verder nog dingen wilt weten over de DR hoor ik het graag.
Nog een slaapplaats nodig in Santo Domingo? Ga naar Bettyes Guesthouse! Die privekamers zijn echt heel mooi (dorms niet zo).
Ohja en in Punta Cana zijn de taxis belachelijk duur... dus als je anders transport (motoconcho!!) kan regelen is dat beter.
Hoi ,
Punta Cana was het goedkoopste en rechtsstreeks via amsterdam vandaar....die keuze.
Alle andere vluchten naar POP zijn via 2 tussenstops en een overnachting in USA vandaar.
Maar inmiddels denk ik om toch maar een vlucht naar port au prince te boeken. Als ik de reiskosten van binnenlandse vlucht ga tellen en overnachting in DR. ben ik net zo duur uit. Bovendien is het veiliger.
Vrouw alleen en alle cash op zak!
bedank voor je info! Heeft me geholpen te beslissen.
gr carol
Punta Cana was het goedkoopste en rechtsstreeks via amsterdam vandaar....die keuze.
Alle andere vluchten naar POP zijn via 2 tussenstops en een overnachting in USA vandaar.
Maar inmiddels denk ik om toch maar een vlucht naar port au prince te boeken. Als ik de reiskosten van binnenlandse vlucht ga tellen en overnachting in DR. ben ik net zo duur uit. Bovendien is het veiliger.
Vrouw alleen en alle cash op zak!
bedank voor je info! Heeft me geholpen te beslissen.
gr carol