Studentenvisum voor Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Liza!
Wereldreiziger
Berichten: 103
Lid geworden op: 14 mei 2010 16:06

studentenvisum... datum??

Bericht door Liza! »

Hee,
Het is gelukt... ik ben ingeloot voor een universiteit in Australie en m'n studentenvisum is goedgekeurd!!! Nu had ik 'm aangevraagd voor 7 juli tot en met 4januari, maar er staat nu alleen dat deze geldig is tot en met 31 januari 2012.... De ingangsdatum is nergens te bekennen... (ook niet online bij het controleren van de status). Houdt dit in dat dit visum nu al is ingegaan of kan ik toch ergens de ingangsdatum ontdekken? Heb deze namelijk nodig voor het boeken van m'n ticket...
Alvast bedankt!
Groetjes Liza
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: studentenvisum... datum??

Bericht door Erik »

Gefeliciteerd!! Is het niet zo dat de datum dat het visum in gaat overeenkomt met de datum waarop je het land binnenkomt? Dat is volgens mij wel zo bij de andere visa.
Liza!
Wereldreiziger
Berichten: 103
Lid geworden op: 14 mei 2010 16:06

Re: studentenvisum... datum??

Bericht door Liza! »

Mmmm en hoe kom ik er achter hoe lang ik Australie in mag:P ?

Groetjes!
funnyflower
Reiziger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:36

Re: studentenvisum... datum??

Bericht door funnyflower »

hey, volgens mij heb ik voor dat vliegticket gewoon neergezet dat mn visa inging op de datum dat ik vertrok uit NL.
en heb er nooit problemen mee gehad. Ik denk dus dat Erik gelijk heeft, visa gaat in zodra je een voet op de Aussie bodem zet.
cheers!
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: studentenvisum... datum??

Bericht door Erik »

Je kunt ook nog even kijken bij de visa informatie op deze site en eventueel bij de visa site van de overheid van Australië. (staat ook in dat artikel vermeld)
leen6
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:06

Studentenvisum voor Australië

Bericht door leen6 »

Hallo reizigers!
Vanaf februari t/m de meivakantie 2012 ga ik naar Australië omdat ik via de lerarenopleiding stage kan lopen op een basisschool in Brisbane. Ongeveer 6 weken zal ik les gaan geven en ongeveer 6 weken denk ik rond te reizen door Australie.

Kom ik dan automatisch uit op een studentenvisum of zijn er ook andere opties?
Kan je met een studentenvisum ook 3,5 of 4 maanden in australie verblijven?

Als je binnen 3 maanden erheen gaat, heb ik begrepen dat je dan geen 3200 euro op je rekening hoeft te hebben staan.

Is het handig om nu al een studentenvisum aan te vragen of kan dit ook pas in september 2011? Hoe lang duurt het voordat dit visum binnen is? En er staat overal beschreven dat je in een goede gezondheid moet verkeren. Hoe checken ze dit? Moet een dokter je na laten checken en krijg je dan een bewijs? Waarom moet je eigenlijk je visum met een visakaart betalen en kan dit niet gewoon via Ideal?
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op deze vragen.

Met vriendelijke groet, Leen
Kars
Wereldreiziger
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:08

Re: Studentenvisum voor Australië

Bericht door Kars »

Een studentenvisum krijg je alleen als je gaat studeren in Australie. Jij gaat stage lopen, dus dan valt dat weg. Je kan met twee visums gaan stage lopen, met het Occupational Trainee Visa kan je twee jaar stage lopen. Met het Work and Holiday visa kan je 4 maanden stage lopen. Het Occupational Trainee Visa is heel veel gedoe met aanvraag.
Ik zou je dus een Work and Holiday visa aanvragen, aangezien je maar 6 weken gaat, dus dat is volledig gedekt. Met een work and holiday visa, kan je tot 12 maanden in australie zitten. De aanvraag van een work and holiday visa is erg snel, het invullen kost hooguit 10 minuten en meestal heb je hem binnen 1 dag gekregen. Bij je visa aanvraag moet je een vragenlijst invullen waaronder ook een aantal vragen over je gezondheid gaan. En nee, je hoeft geen bewijs te hebben van de dokter.

Op de vraag, waarom je alleen met visa kan betalen, weet ik geen antwoord.

Hoop je zo een beetje verder te hebben geholpen.
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Re: Studentenvisum voor Australië

Bericht door Globeskater »

Ik heb ook een vraagje over studentenvisum, als je naar Australië gaat om daar je scriptie te schrijven voor een vrijwilligersorganisatie waarvoor je niet betaald wordt, kan je dan wel studentenvisum aanvragen?
Kars
Wereldreiziger
Berichten: 105
Lid geworden op: 21 apr 2011 20:08

Re: Studentenvisum voor Australië

Bericht door Kars »

Globeskater schreef:Ik heb ook een vraagje over studentenvisum, als je naar Australië gaat om daar je scriptie te schrijven voor een vrijwilligersorganisatie waarvoor je niet betaald wordt, kan je dan wel studentenvisum aanvragen?
Een studentenvisum kan je alleen krijgen als je bij een universiteit in australie ingeschreven staat bij een opleiding ;)
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Re: Studentenvisum voor Australië

Bericht door Globeskater »

Ja dat had ik al een beetje door ;) Dus wordt het een working holiday visum denk ik.. moet dan alleen even kijken hoe het met de financiele voorwaarden zit..
cee-zet
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2011 23:53

Re: Studentenvisum voor Australië

Bericht door cee-zet »

Globeskater schreef:Ja dat had ik al een beetje door ;) Dus wordt het een working holiday visum denk ik.. moet dan alleen even kijken hoe het met de financiele voorwaarden zit..
Ik heb zelf nu ook een work-holiday visum voor een jaar. De financiele voorwaarden zijn dat je 5000 AUD moet hebben om jezelf te kunnen onderhouden, en een return ticket hebben OF voldoende geld (bovenop die 5000AUD) om een return ticket te kunnen kopen.

Verder kost het visum zelf tussen de €170 en €180 euro. Dat valt nog mee dus.
Kijk eens op: http://www.immi.gov.au/visawizard/
Deze wizard geeft aan welk visum het best bij je past en kun je alle voorwaarden heel duidelijk vinden!
"You don't have to see the whole staircase, just take the first step." Martin Luther King, Jr.
Gebruikersavatar
Globeskater
Reisexpert
Berichten: 1857
Lid geworden op: 13 mar 2008 18:14
Contacteer:

Re: Studentenvisum voor Australië

Bericht door Globeskater »

Dat geld moet je dat bij binnenkomst van land hebben of bij aanvraag van visum?

Ik ga namelijk geld lenen en hoop dus bij binnenkomst genoeg op rekening te hebben staan maar gaat bij aanvraag visum nog niet lukken..
cee-zet
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2011 23:53

Re: Studentenvisum voor Australië

Bericht door cee-zet »

Globeskater schreef:Dat geld moet je dat bij binnenkomst van land hebben of bij aanvraag van visum?

Ik ga namelijk geld lenen en hoop dus bij binnenkomst genoeg op rekening te hebben staan maar gaat bij aanvraag visum nog niet lukken..
Bij binnenkomst. Het gaat er om dat ze willen dat je genoeg geld hebt om voor jezelf te kunnen zorgen.
Ze kunnen bij de grensovergang naar bewijs vragen van financien. Probeer dus om de dag van te voren even een bankafschriftje uit te printen, desnoods via een "printscreen".

Bij mij hebben ze de vorige keer dat ik naar Australië ging er helemaal NIETS over gevraagd. Maar ze hebben er alle recht toe het wel te doen, dus wees een beetje voorbereid.
"You don't have to see the whole staircase, just take the first step." Martin Luther King, Jr.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Studentenvisum voor Australië

Bericht door Erik »

Wanneer je geld leent is de truuk om je geld op je rekening te storten dan bewijs van saldo te vragen (en dan eventueel weer terug te storten). Moet er wel bij opmerken dat het bedrag wat ze vragen best reeël is en je dat dus het beste tot je beschikking kunt hebben als je naar Australië gaat.
Paola
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 dec 2011 16:19

Qreply

Bericht door Paola »

Hey.

Ik ga in februari naar Sydney om daar te studeren. Hoe heb jij je studentenvisum aangevraagd?? Ik moet dat nu gaan doen!

Hoe is het om te studeren in Sydney??

Groetjes Paola
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten