Meest gestelde Thailand visum vragen
Qreply
Op https://kesvisum.nl/Thailand kost dezelfde aanvraag €63,-!
Het goedkoopst is natuurlijk om gewoon zelf het visum aan te vragen in Den Haag http://www.thaiembassy.org/hague/th/services.
Ik laat het zelf altijd aanvragen via een visumbureau omdat we bij onze eerste aanvraag bij de ambassade wel een uur moesten wachten
Het goedkoopst is natuurlijk om gewoon zelf het visum aan te vragen in Den Haag http://www.thaiembassy.org/hague/th/services.
Ik laat het zelf altijd aanvragen via een visumbureau omdat we bij onze eerste aanvraag bij de ambassade wel een uur moesten wachten
Re: Visum Thailand
Hoe lang denk je aan één stuk in Thailand te blijven? Als ik reis door Azië is m'n basis Thailand. Op de luchthaven krijg je standaard een visum voor 30 dagen (gratis). Als je het land verlaat, en even later weer terug komt, krijg je weer 30 dagen (kom je met de bus, dan vaak 14 dagen). Blijf je langer aan één stuk, dan moet je inderdaad een visum aanvragen.
Een afwijkende regel voor studenten? Nog nooit van gehoord. Pas op met al die visumkantoren. Controleer de websites van de ambassades eerst en vraag daar desnoods wat je nodig hebt. Ik zie op sites van sommige visumkantoren de grootste onzin en vaak wordt je onndig geld afgetroggeld. Kennelijk is onwetendheid goed voor inkomsten...
Ga je nog naar andere landen? Veel mooie landen in de regio en vanaf Bangkok eenvoudig en betaalbaar te bereiken.
- Laos (VOA 1mnd, variabel..., is mijn ervaring)
- Cambodja (VOA 1 mnd, 25 USD, meende ik)
- Indonesië (VOA, weet niet meer hoe lang)
- Maleisië (VOA 1 mdn, gratis)
- Japan (VOA 3 mdn, gratis)
- Vietnam (Visum invitation letter + VOA of visum via ambassade, kosten 50 - 75€)
- Filipijnen (VOA 1 mnd, gratis, maar airport fee bij verlaten land)
etc.
Een afwijkende regel voor studenten? Nog nooit van gehoord. Pas op met al die visumkantoren. Controleer de websites van de ambassades eerst en vraag daar desnoods wat je nodig hebt. Ik zie op sites van sommige visumkantoren de grootste onzin en vaak wordt je onndig geld afgetroggeld. Kennelijk is onwetendheid goed voor inkomsten...
Ga je nog naar andere landen? Veel mooie landen in de regio en vanaf Bangkok eenvoudig en betaalbaar te bereiken.
- Laos (VOA 1mnd, variabel..., is mijn ervaring)
- Cambodja (VOA 1 mnd, 25 USD, meende ik)
- Indonesië (VOA, weet niet meer hoe lang)
- Maleisië (VOA 1 mdn, gratis)
- Japan (VOA 3 mdn, gratis)
- Vietnam (Visum invitation letter + VOA of visum via ambassade, kosten 50 - 75€)
- Filipijnen (VOA 1 mnd, gratis, maar airport fee bij verlaten land)
etc.
Suvarnabhumi Int'l airport (BKK)
Goedendag,
Samen met een vriendin vertrek ik in juli voor 34 dagen naar Thailand en ga ik daar rondreizen.
Nu hoorde ik van een kennis dat het ook mogelijk is in plaats van een visum te kopen, de boete te betalen voor de langer gebleven dagen dat wij daar verblijven. Aangezien we anders voor 4 dagen een visum van meer dan +/- €60 moeten kopen.
Nu is onze vraag eigenlijk of iemand hier enige ervaring mee heeft. En hoeveel de boete zou bedragen per dag / per persoon. En of dit wel echt mogelijk is en niet verdacht als wij allebei geen visum aanschaffen.
We horen het graag.
Gr.
Samen met een vriendin vertrek ik in juli voor 34 dagen naar Thailand en ga ik daar rondreizen.
Nu hoorde ik van een kennis dat het ook mogelijk is in plaats van een visum te kopen, de boete te betalen voor de langer gebleven dagen dat wij daar verblijven. Aangezien we anders voor 4 dagen een visum van meer dan +/- €60 moeten kopen.
Nu is onze vraag eigenlijk of iemand hier enige ervaring mee heeft. En hoeveel de boete zou bedragen per dag / per persoon. En of dit wel echt mogelijk is en niet verdacht als wij allebei geen visum aanschaffen.
We horen het graag.
Gr.
Re: Suvarnabhumi Int'l airport (BKK)
Van de website van de ambassade:
"It is illegal to overstay your visa as it is a violation of immigration rules. Needless to say, you are also breaking the thai law. Overstaying is sanctioned under thai immigration procedures. Even if you overstay for just one day, legal actions could be taken up against your person. Usually though when you overstay for one day, it doesn’t carry a fine with it. The fine of 500 baht per day of overstay only begins after the second day....
However, just avoid getting yourself caught by the immigration police at all means. If by any reason they will stop you in a random check-up on your way to the airport, they will imprison you regardless of the length of time you overstayed, even if it’s just one day!"
"It is illegal to overstay your visa as it is a violation of immigration rules. Needless to say, you are also breaking the thai law. Overstaying is sanctioned under thai immigration procedures. Even if you overstay for just one day, legal actions could be taken up against your person. Usually though when you overstay for one day, it doesn’t carry a fine with it. The fine of 500 baht per day of overstay only begins after the second day....
However, just avoid getting yourself caught by the immigration police at all means. If by any reason they will stop you in a random check-up on your way to the airport, they will imprison you regardless of the length of time you overstayed, even if it’s just one day!"
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Ja, je kunt d eboete betalen zonder probleem, 500 baht per dag. Hou er rekening mee dat de dag van aankomst en vertrek meetellen voor de 30 dagen.
Maar hou ook rekening met het volgende:
1. zonder ticket naar buiten Thailand binnen 30 dagen voldoe je niet aan de eisen van een visumbrije entree, dus er is een kans dat je niet in mag stappen in het vliegtuig op Schiphol;
2. als er iets gebeurt tussen de 30e en 34e dag waarvoor je paspoort nodig is (verkeersongeval, probleem met hotel over het een of ander, ziekte, noem het maar op) verblijf je illegaal in Thailand en kun je de bak in gaan;
3. Je kunt er ook voor kiezen je visumvrije verblijf te verlengen met 30 dagen door:
a. naar een immigratiekantoor te gaan;
b. een korte trip naar het buitenland te maken, 5 minuten is voldoende.
Maar hou ook rekening met het volgende:
1. zonder ticket naar buiten Thailand binnen 30 dagen voldoe je niet aan de eisen van een visumbrije entree, dus er is een kans dat je niet in mag stappen in het vliegtuig op Schiphol;
2. als er iets gebeurt tussen de 30e en 34e dag waarvoor je paspoort nodig is (verkeersongeval, probleem met hotel over het een of ander, ziekte, noem het maar op) verblijf je illegaal in Thailand en kun je de bak in gaan;
3. Je kunt er ook voor kiezen je visumvrije verblijf te verlengen met 30 dagen door:
a. naar een immigratiekantoor te gaan;
b. een korte trip naar het buitenland te maken, 5 minuten is voldoende.
-
- Reisexpert
a) Is het verlengen van je visum bij een immigratiekantoor niet bijna even duur als van tevoren een visum aanschaffen? +- 1900 THB (+- 50 euro) als ik het me goed herinner?a. naar een immigratiekantoor te gaan;
b. een korte trip naar het buitenland te maken, 5 minuten is voldoende
b) De zogenaamde visa runs... Even de grens over en weer terug.
Maar zijn ze daar niet een stuk strenger op geworden in Thailand, @stevenl ?
Ik had ergens gelezen dat de kans nu veel groter is dan vroeger dat je na een visa run niet meer terug mag.
Bijvoorbeeld hier: http://www.bangkokpost.com/learning/wor ... say-police
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Enkele visumrun is geen enkel probleem, herhalingsruns mogelijk wel.Travelator schreef:a) Is het verlengen van je visum bij een immigratiekantoor niet bijna even duur als van tevoren een visum aanschaffen? +- 1900 THB (+- 50 euro) als ik het me goed herinner?a. naar een immigratiekantoor te gaan;
b. een korte trip naar het buitenland te maken, 5 minuten is voldoende
b) De zogenaamde visa runs... Even de grens over en weer terug.
Maar zijn ze daar niet een stuk strenger op geworden in Thailand, @stevenl ?
Ik had ergens gelezen dat de kans nu veel groter is dan vroeger dat je na een visa run niet meer terug mag.
Bijvoorbeeld hier: http://www.bangkokpost.com/learning/wor ... say-police
En ja, verlenging kost 1900 Baht.
-
- Wereldreiziger
Re: Visum aanvragen Thailand
Als je redelijk in de buurt van de ambassade woont ga er dan zelf langs. Steek je bemiddelingskosten in de zak en kun je lekker een dagje de stad in.
visum aanvraag thailand
hallo
tijdens mijn reis door Azië ga ik 2 x door Thailand de eerste keer kom ik aan met het vliegtuig en de 2de kom ik over land via Laos. Ik heb al verschillende dingen gelezen over visum aanvraag van te voren en het verlengen van je visum enz..
Wat kan ik nu het beste doen aangezien ik de 2de keer in Thailand er toch wel zeker ruim geschat 4 weken rondtrek. Moet ik hier thuis nog eerst van alles aanvragen of moet ik het daar regelen.
ALLE TIPS ZIJN WELKOM!!
alvast bedankt
grtjs nina
tijdens mijn reis door Azië ga ik 2 x door Thailand de eerste keer kom ik aan met het vliegtuig en de 2de kom ik over land via Laos. Ik heb al verschillende dingen gelezen over visum aanvraag van te voren en het verlengen van je visum enz..
Wat kan ik nu het beste doen aangezien ik de 2de keer in Thailand er toch wel zeker ruim geschat 4 weken rondtrek. Moet ik hier thuis nog eerst van alles aanvragen of moet ik het daar regelen.
ALLE TIPS ZIJN WELKOM!!
alvast bedankt
grtjs nina
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: visum aanvraag thailand
Wanneer en hoe vertrek je uit Thailand nadat je er de eerste keer binnen bent gekomen?
Voor de tweede keer is waarschijnlijk een toeristenvisum het makkelijkste, als je uit Laos komt aan te vragen in Vientiane of Savannaket.
Voor de tweede keer is waarschijnlijk een toeristenvisum het makkelijkste, als je uit Laos komt aan te vragen in Vientiane of Savannaket.
ik steek de grens over ong. 2 weken na ik ben aangekomen in thailand via huay xai
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Dat betekent dat je vertrekt zonder iets (bus bijvoorbeeld) geboekt te hebben?ninja schreef:ik steek de grens over ong. 2 weken na ik ben aangekomen in thailand via huay xai
Officieel moet je dan een visum voor Thailand hebben voor je eerste entree: visumvrije entree is officieel alleen mogelijk met geboekt vliegticket met vertrek binnen 30 dagen. In de praktijk doet de Thaise immigratie hier niet moeilijk over, maar je kunt potentieel problemen krijgen bij inchecken op Schiphol (of andere luchthaven) voor je vertrek naar Thailand.
Wat ik zou doen: vroeg inchecken, als ze een probleem maken kun je mogelijk een vrijwaring tekenen, indien dat niet mogelijk is kun je ter olekke alsnog een vliegticket naar buiten Thailand boeken.
-
visum thailand bij overstappen
hoi,
In februari vlieg ik van india naar bangkok.
Erna reis ik door naar het noorden van thailand en verlaat thailand om naar Laoscambodja/vietnam te gaan.
NOrmaal gezien zou ik na die rondrit Thailand opnieuw binnenkomen om zo via het zuiden naar Kuala lumpur te gaan.
Van daaruit zouden we terug naar Brussel vliegen.
Maar nu zie ik dat die vlucht die ik vandaar wil boeken, terug over Bangkok vliegt. De vraag is of dit visumsgewijs mogelijk is?
1. Moet ik dan een visum hebben om terug in Bangkok over te stappen?
2. Aangezien het dan de derde keer is dat ik thailand binnenkom, maken ze daar problemen van?
beetje ingewikkeld, maar mss weet iemand hier raad mee??
bedankt alvast!!
In februari vlieg ik van india naar bangkok.
Erna reis ik door naar het noorden van thailand en verlaat thailand om naar Laoscambodja/vietnam te gaan.
NOrmaal gezien zou ik na die rondrit Thailand opnieuw binnenkomen om zo via het zuiden naar Kuala lumpur te gaan.
Van daaruit zouden we terug naar Brussel vliegen.
Maar nu zie ik dat die vlucht die ik vandaar wil boeken, terug over Bangkok vliegt. De vraag is of dit visumsgewijs mogelijk is?
1. Moet ik dan een visum hebben om terug in Bangkok over te stappen?
2. Aangezien het dan de derde keer is dat ik thailand binnenkom, maken ze daar problemen van?
beetje ingewikkeld, maar mss weet iemand hier raad mee??
bedankt alvast!!
- Kims
- Reisexpert
Re: visum thailand bij overstappen
Hi,
Als je puur alleen overstapt, je bagage doorgeboekt wordt en je niet het vliegveld verlaat, heb je geen visum nodig. Je gaat dan namelijk niet officieel het land in.
Groetjes
Als je puur alleen overstapt, je bagage doorgeboekt wordt en je niet het vliegveld verlaat, heb je geen visum nodig. Je gaat dan namelijk niet officieel het land in.
Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: visum thailand bij overstappen
Klopt helemaal. Daarnaast kom je gewoon in aanmerking voor een visumvrije entree. Nu doet de Thaise immigratie momenteel wat moeilijker dan in het verleden, maar aangezien je aan de regels voldoet en een doorreisticket hebt zul je geen enkel probleem hebben, zelfs niet als je even Bangkok in wilt gaan.Kims schreef:Hi,
Groetjes