Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Hobbit
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:18

Re: Visum Thailand

Bericht door Hobbit »

Ok top,

ik vertrek in februari, dus dan wacht ik die af. En ik woon in Amsterdam, dus desnoods ga ik hier bij het consulaat langs. Wellicht dat zij mij kunnen adviseren.

Anders zal ik van te voren mn visum voor Vietnam aanvragen, misschien is mijn visum voor Thailand dan niet meer nodig. Want ik begreep dat je het visum van 30 dagen met 30 extra dagen kan verlengen.

En er staat inderdaad heel veel informatie over visa op o.a. dit onderwerp, maar ik ben niet ervaren met visa, dus het is voor mij nogal onduidelijk.
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Re: Visum Thailand

Bericht door stevenl »

Hobbit schreef:Ok top,

ik vertrek in februari, dus dan wacht ik die af. En ik woon in Amsterdam, dus desnoods ga ik hier bij het consulaat langs. Wellicht dat zij mij kunnen adviseren.

Anders zal ik van te voren mn visum voor Vietnam aanvragen, misschien is mijn visum voor Thailand dan niet meer nodig. Want ik begreep dat je het visum van 30 dagen met 30 extra dagen kan verlengen.

En er staat inderdaad heel veel informatie over visa op o.a. dit onderwerp, maar ik ben niet ervaren met visa, dus het is voor mij nogal onduidelijk.
Er bestaat geen visum voor 30 dagen, wel een visumvrije entree van 30 dagen, die je inderdaad met 30 dagen kunt verlengen.
Ambassade en consulaat geven advies gebaseerd op de uitvoering van de regels door immigratie, dat is dus niet altijd de officiele regel en daarmee dus niet altijd de uitvoering van de regel door de vliegmaatschappijen. In de praktij is hun advies dus lang niet altijd bruikbaar.

Visum voor Vietnam heeft niets met visum voor Thailand te maken.
Hobbit
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:18

Re: Visum Thailand

Bericht door Hobbit »

Een visum voor Vietnam wordt dus niet als bewijs gezien dat ik het land verlaat?

Het lijkt allemaal lastiger in elkaar te zitten dan ik dacht. Maar zag dat ik voor €29 euro een ticket van Bangkok naar Ho Chi Mihnstad kan boeken.
Wellicht de meest praktische en goedkope oplossing. Want als ik dit binnen de 30 dagen vrije entree periode book heb ik een uitreisticket.

Zijn vliegtuigmaatschappijen soms verantwoordelijk dat zij hier zelf ook zo streng op toezien?
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Re: Visum Thailand

Bericht door stevenl »

Hobbit schreef:Een visum voor Vietnam wordt dus niet als bewijs gezien dat ik het land verlaat?

Het lijkt allemaal lastiger in elkaar te zitten dan ik dacht. Maar zag dat ik voor €29 euro een ticket van Bangkok naar Ho Chi Mihnstad kan boeken.
Wellicht de meest praktische en goedkope oplossing. Want als ik dit binnen de 30 dagen vrije entree periode book heb ik een uitreisticket.

Zijn vliegtuigmaatschappijen soms verantwoordelijk dat zij hier zelf ook zo streng op toezien?
Klopt, vliegticket is vereist. Visum voor een ander land, busticket, ferryticket etc. voldoen allemaal officieel niet.

Zie ook mijn eerdere antwoord hier "Immigratie stelt de regels vast, de vliegmaatschappijen zijn er voor verantwoordelijk dat iedereen aan boord aan de regels voldoet, zo niet krijgen ze een boete en draaien op voor de kosten. "
Hobbit
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:18

Re: Visum Thailand

Bericht door Hobbit »

Mijn Dank Stevenl,

En dank voor de geduldige uitleg.

Duurde even maar kwartje begint te vallen en de oplossing lijkt dus om een zo goedkoop mogelijk ticket te vinden binnen 30 dagen na aankomst.
Als ik allerlei problemen met een ticket van nog geen 30 euro kan voorkomen, lijkt me dit geen probleem. En dan is het dus ook niet nodig om in Nederland al een visum aan te vragen als ik mijn eerste 1 á 2 maanden in Thailand wil doorbrengen.
NaomiJansen505
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2015 20:04

SOS VISA probleem

Bericht door NaomiJansen505 »

Hoi!

Ik heb even snel hulp nodig want volgens mij heb ik een vrij groot probleem.
Ik ben momenteel in Krabi, Thailand, en ik was van plan om dinsdag naar Langkawi in Maleisie te gaan. Omdat ik Maleisie graag wil zien maar ook omdat ik dacht dat mijn visa over 8 dagen zou verlopen en ik dus een weekje in Maleisie door wilde brengen voor ik weer terug ga naar Thailand.
Nou ben ik over land via Laos Thailand binnen gegaan (op 14 oktober) en dat betekend dat mijn visa 15 dagen geldig is.
Nu heb ik in Laos een vriend van me ontmoet en met hem ben ik mijn reis naar Thailand gaan plannen en toen we dat deden zag hij dat zijn visum tot 14 november geldig was, wat gek is, maar daardoor ging ik en onze andere vrienden er, stom genoeg, van uit dat onze visa ook een maand geldig waren. Waarschijnlijk is er bij hem dus gewoon een fout gemaakt ofzo.
Maar nu check ik mijn paspoort en zie ik dat mijn visa op de 28ste verlopen is.
En nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen want ik heb een nieuw visa nodig.
1. Morgenochtend vroeg naar Maleisie gaan zodat ik daar Thailand uit word gestempelt, en de boete van 500B per dag betalen
2. Wachten tot maandag, waardoor er dus nog 3 dagen boete bijkomen, om maandag in Krabi naar immigratie te gaan en mijn boete te betalen en dan dinsdag naar Maleisie gaan. (immigratie is dicht in het weekend)

Optie 1 lijkt me het best maar wat ik niet zeker weet en nergens op internet kan vinden: Omdat ik de Nederlandse nationaliteit heb hoef ik geen visa voor Maleisie te hebben, maar word ik dan wel Thailand uit gestempelt als ik de grens naar Maleisie over ga??
En is het mogelijk om die boete op de grens te betalen?
Want ik wil niet het risico lopen dat ik naar Maleisie ga en dat, als ik dan over een week terug ben in Thailand er 7 dagen extra boete bijkomen en ik het dan bij terugkomst in Thailand moet betalen.

Heel erg bedankt alvast.
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: SOS VISA probleem

Bericht door Travelator »

@stevenl ?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Re: SOS VISA probleem

Bericht door stevenl »

Optie 1 kan zonder problemen: je wordt uitgestempeld, kunt de boete betalen en kunt zonder problemen weer terugkeren als je wilt. Ik zou met het laatste wel een paar dagen wachten indien mogelijk.

Wat betreft geldiheid van visumvbrije entree: als hij van een G8 land is krijgt hij 30 dagen indien binnenkomst over land, en bijna alle westerse landen krijgen 30 dagen bij binnenkomst door de lucht. Dus waarschijnlijk is een van deze 2 dingen de oorzaak dat hij 30 dagen had en jij, Nederlands en binnenkomst over land, slechts 15.

Succes.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: SOS VISA probleem

Bericht door Erik »

@NaomiJansen505 hoe is het afgelopen?
Ultimo
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2015 17:17

Re: Visum Thailand

Bericht door Ultimo »

Dit heeft me ook best geholpen. Mag ik vragen bij welke lowcost vliegmaatschappij je hebt geboekt (naar Ho Chi Mihnstad)?
Dankjewel.
JNVI
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2016 20:18

Visum aanvragen Thailand

Bericht door JNVI »

Hi!
Ik vertrek samen met een vriendinnaar Thailand. Wij zijn 34 dagen in Thailand wat dan dus langer dan 30 dagen in Thailand zijn, en komen in aanmerking met een Touristen visum voor 30+ dagen.
Op de site van visum.nl kan ik deze tarieven vinden. Betekent dit dat dus een toeristen visum aanvragen in totaal dus €52.64 bedraagt, of is dit €30 en de kosten bij visum.nl €43.50.
Zou iemand mij hier een antwoord op kunnen geven, wat dus het totaal bedrag is van het aanvragen van een toeristen visum. En zijn er nog andere site's waar je een toeristen visum kan aanvragen?
----------------------------------------------------------------
http://visum.nl/requirements
Servicetarieven
De tarieven van de ambassade en van visum.nl worden per reiziger berekend. Het totaalbedrag van uw aanvraag hangt af van de diensten die u selecteert, het aantal reizigers en het aantal werkdagen dat nodig is om uw aanvraag te verwerken. Het aantal werkdagen wordt gerekend vanaf de dag dat we uw complete aanvraag indienen. Tarieven van visum.nl gelden per aanvraag per visum en zijn exclusief tarieven voor consulaten en tarieven voor derden, zoals verzendkosten.
4 werkdagen excl. BTW incl. BTW
Consulaire kosten: €30,00 €30,00
visum.nl kosten: €43,50 €52,64
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Visum aanvragen

Bericht door Jenny »

Je betaalt 30 euro voor de ambassade en 52,64 voor de bemiddeling van visum.nl (inclusief btw). Het totaal is dus ruim 80 euro.

Je kan ook je visum regelen via de ANWB of gewoon zelf naar den Haag of Amsterdam gaan om zelf je visum te regelen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
JNVI
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2016 20:18

Re: Visum aanvragen

Bericht door JNVI »

Jenny schreef:Je betaalt 30 euro voor de ambassade en 52,64 voor de bemiddeling van visum.nl (inclusief btw). Het totaal is dus ruim 80 euro.

Je kan ook je visum regelen via de ANWB of gewoon zelf naar den Haag of Amsterdam gaan om zelf je visum te regelen.
En wat zijn de kosten dan via de ANWB of in den Haag?
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Visum aanvragen

Bericht door Jenny »

In den Haag betaal je de 30 euro.

De ANWB vraagt een toeslag van 48 euro (dus 78 totaal). Sorry, maar prijzen kun je zelf ook Googlen ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Re: Visum aanvragen

Bericht door stevenl »

Wat je ook kunt doen is een vliegticket kopen vanuit Thailand naar het buitenland met vertrek binnen 30 dagen. Je voldoet dan aan de eisen van een visumvrije entree en kunt binnen die 30 dagen die visumvrije entree met 30 dagen verlengen. De totaalkosten bedragen dan 1900 baht voor de visumverlenging plus de kosten voor de vliegreis, die je al dan niet kunt gebruiken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten