Dubai

Alles wat je wilt weten over het midden-oosten kun je hier vinden!
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Dubai Stopover hoeveel dagen?

Bericht door bolletjeom »

Wij hadden voor relatief weinig geld een studioappartement. Geboekt via booking.com
Rosegarden hotelappartments
45 euro per nacht.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ricardobuma
Wereldreiziger
Berichten: 174
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:19
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Dubai Stopover hoeveel dagen?

Bericht door ricardobuma »

Twee volle dagen voor Dubai is niet heel veel hoor, als je ook nog een dessert-safari gaat doen buiten de stad.
Ik had zelf twee dagen alleen voor de stad en die heb ik gesplitst in het 'oude' en het 'nieuwe' Dubai. Het is toch een stad met twee gezichten: het ene deel waar meer wolkenkrabbers dan mensen zijn en het andere deel waar echt nog het Midden-Oosten gevoel is met de lokale marktjes, abra's etc.

In het 'nieuwe' Dubai heb ik de Burj Khalifa en de Burj al Arab bezocht en de twee winkelcentra de Dubai Mall en de Mall of the Emirates. Alles is natuurlijk erg duur, maar vond het wel leuk om even rondgekeken te hebben bij de indoor skibaan en het grote aquarium.

in het 'oude' Dubai is echt nog het Midden-Oosten gevoel. In de wijk Al Bastakia, een gerenoveerde wijk (soort openluchtmuseum), zie je allerlei crèmekleurige huisjes, smalle steegjes en windtorens. Van daaruit kan je naar de souqs lopen (lokale marktjes, de één toeristischer als de ander), en vervolgens kan je de abra nemen om de Creek over te steken van de wijk Bur Dubai naar Deira. Een veel authentieker Dubai als je in de wijk rondloopt en je ziet meer van het lokale leven.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
jitsketje
Wereldreiziger
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 okt 2009 20:25

Re: Dubai Stopover hoeveel dagen?

Bericht door jitsketje »

Leuk!
Ik denk dat 3 dagen dan wel goed is.
2 halve dagen een tour en dan nog twee halve dagen + 1 hele dag om zelf rond te kijken.
Die malls wil ik hoe dan ook bekijken ook al ga ik er niets kopen, ook de fonteinshow wil ik graag zien.

Weet iemand een goed hotel? Liefst goed centraal en dichtbij bijv. de metro zo dat ik makkelijk zelf rond kan reizen in Dubai.
Niet te duur maar ik hoef ook niet in een achteraf super goedkoop hotel.
ricardobuma
Wereldreiziger
Berichten: 174
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:19
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Dubai Stopover hoeveel dagen?

Bericht door ricardobuma »

Dubai heeft niet of nauwelijks hostels of budgetaccommodaties. Voor vijftig euro heb je meestal een middenklasse-hotel.

Centrale ligging is moeilijk te bepalen, aangezien Dubai een hele uitgestrekte stad is door alle nieuwbouw. Het oude en nieuwe gedeelte liggen een behoorlijk stuk van elkaar verwijderd. Op basis van je plannen (wil je voornamelijk naar het nieuwe of oude gedeelte?) kan je de locatiekeuze van je hotel bepalen. Het is wel handig één vlakbij een metrostation te kiezen.

Zelf heb ik in een middenklasse-hotel, het Lotus hotel, geslapen in de wijk Deira.
Prima acco: ruime kamers, verder niet veel bijzonders. Redelijke goede ligging, tussen twee metrostations (Union en Al Rigga) en een kwartiertje lopen naar de Creek. Ze halen en brengen je gratis van/naar het vliegveld als je het aanvraagt. Ik heb hier een review geschreven.

Reviews van anders hotels zijn hier te lezen.

Kijk eens rond op booking.com of vergelijkbare sites voor alle mogelijkheden.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
palaga1240
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2012 12:17

Re: Dubai Stopover hoeveel dagen?

Bericht door palaga1240 »

Nu ik dit topic lees schiet me de vraag te binnen: kan je in Dubai gewoon overal parkeren met je (huur) auto?
Of is het overal betaald of misschien niet veilig?
Ninke
Reiziger
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 nov 2009 22:22

Overnachten tijdens stopover Dubai

Bericht door Ninke »

Hi!

Door een fout van e-bookers hebben we nu ipv 3,5 uur overstap zo'n 10,5 uur te overbruggen... :?

Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft voor een slaapplek dichtbij of aan het vliegveld?
Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk ;-)... Ik lees in andere berichten iets over 'easyhotel' maar kom er niet echt achter waar dit zit... Iemand tips? :-)

Ninke
ricardobuma
Wereldreiziger
Berichten: 174
Lid geworden op: 24 dec 2011 15:19
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Overnachten tijdens stopover Dubai

Bericht door ricardobuma »

Ik zou niet voor het Easyhotel gaan, gezien de ligging.
Het hotel ligt in het nieuwe gedeelte, Jumeirah, en dat ligt erg ver van het vliegveld. Dubai is een enorm uitgestrekte stad en het hotel ligt dan ook 45 (!) km van het vliegveld.

Op verschillende boekings-sites zoals booking.com kan je filteren op locatie. Je kan 'Dubai Airport' invullen of zoeken in de wijk Deira, dat is de wijk aan de noordzijde van de Creek.

Houd er wel rekening mee dat accommodaties erg duur zijn in Dubai. Afhankelijk van jullie plannen, een deel van de stad bezoeken of gewoon lekker relaxen, kun je ook naar één van de lounges op het vliegveld gaan. Dubai heeft een immens groot vliegveld, dus er moeten genoeg relax-ruimtes (al dan niet tegen betaling) zijn.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Ninke
Reiziger
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 nov 2009 22:22

Re: Overnachten tijdens stopover Dubai

Bericht door Ninke »

Hi! Thanks voor je reactie.

Was er inmiddels al achter dat easyhotel niet zo easy is ;-)

Ik ga booking.com dan nog maar eens proberen. Het plan was om te gaan slapen daar, 10 uur vind ik iets te lang om rond te hangen... baal stevig dat het zo loopt maar ja & anders ga ik in de lounge liggen ha ha ha
jitsketje
Wereldreiziger
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 okt 2009 20:25

Re: Medicijnen mee naar Dubai

Bericht door jitsketje »

Ok..ik Google te veel en nu heb ik stress.
Voor mijn langere reis naar Zuid Afrika neem ik voor 3 tot 6 maanden medicatie mee. Dit is veel, heel veel. Ik heb meerdere chronische ziektes en gebruik veel dagelijkse medicatie.
Nu maak ik een stopover in Dubai en ik ken de regels wat betreft de Opiumwet en dat je dan een speciale verklaring moet hebben.
Enkel kwam ik op google zo veel verhalen tegen van Poppy Seeds en 4 jaar gevangenis tot aan meer dan zo veel paracetemol en je wordt opgepakt.
Ok dit zal niet dagelijks gebeuren maar ik Stress!! Wie kan mij geruststellen?
Ik heb uiteraard medicijnpaspoort en ook nog een brief van de huisarts.
Ik wou alle opium achtige medicatie thuis laten (Codeïne, tramadol etc)..
Alleen nu zag ik in ene mijn anticonceptie pil ook op de lijst staan, wat nu??
Zie mij maar als een gestresste kip die ze gewoon even ziet vliegen zo vlak voor vertrek, haha.
rprins
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:18

Visum VAE (Dubai)

Bericht door rprins »

Goedemiddag,

Over 2 weken vertrek ik naar Dubai, nu is mijn vraag wat heb ik allemaal nodig om toegelaten te worden. Op anwb lees ik iets van voldoende financiele middelen, maar hoe wordt dit gecontroleerd?

Bij mijn aankomst in de VS vroegen ze dit ook, toen ik aangaf creditcard en pinpas was het voldoende. Geldt dit ook voor dubai?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,
roelof
Froja Melet | RM Express
Reiziger
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 mei 2011 13:36

Re: Visum VAE (Dubai)

Bericht door Froja Melet | RM Express »

Een retourticket is voldoende.
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
rprins
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:18

Re: Visum VAE (Dubai)

Bericht door rprins »

Top dankjewel :)
mennow15
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2018 12:34

Dubai

Bericht door mennow15 »

Hoi allemaal!

In oktober ga ik een week naar dubai. Ik heb de tickets en het hotel nog niet geboekt, hier ben ik nog druk naar op zoek.
Daarom mijn eerste vraag:
Weet iemand een site waar ik voordelig, het liefst hotel en vliegtickets samen, naar Dubai kan boeken?
Verder zou ik ook graag jullie ervaringen horen over Dubai.
Wat moet je zeker zien/doen als je er bent?
Wat valt er tegen en is af te raden?
Weet iemand goede (niet al te dure) restaurants?
Waar kun je het best verblijven? (Wat ligt erg centraal)
En heeft iemand verder nog tips?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Berichten: 327
Lid geworden op: 20 apr 2017 16:38
Locatie: Somerset West,
Contacteer:

Re: Dubai

Bericht door AnnemiekeinZA »

Neem de Emiraten om te vliegen. Ja wat kan je daar doen, niet veel. een woestijn safari misschien, maar een vriend van me heeft dat gedaan en vond het gewoon niets, met 4x4 hard rijden door de woestijn thats all.

Het is daar zeker niet goedkoop.

Te doen, naar die mall, waar je kan zwemmen, skiën etc. De winkels daar zijn zeker niet goedkoop.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke


https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten