Bedankt voor je reactie tips Jenny, Op het moment dat ik wel een Visum aanschaf voor Thailand kom ik dan het land wel binnen met een enkeltje ?Jenny schreef:Belangrijk is dat je weet wat de visumeisen voor de verschillende landen kent. Thailand kom je meestal niet binnen met een enkele reis, je zelf een visum aan moeten vragen voor verrek of een uitreisticket binnen 30 dagen moeten hebben voor een visumvrije entree.
Kir87, jij ook Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik inderdaad moet gaan overwegen welke landen ik deze reis echt wil gaan bezoeken. Ik denk dat het dan toch het lijstje wat korter moet maken. Bovenaan stonden zoiezo Thailand, Maleise, Laos en Borneo. Dat moet goed te doen zijn in 5 maanden schat ik. Heb je inderdaad onderweg veel gehad aan Souteast Asia on a shoestring ? Veelal praktische informatie of ook highligts van de omgeving waar je bent ?Kir87 schreef:Hi Rutger,
Zoals Jenny ook al zegt zijn het behoorlijk veel bestemmingen voor een tijd van vijf maanden. Ik zou hierin zeker keuzes maken als ik jou was. Voor veel landen zou ik al zeker een maand uittrekken.
Wij maakten in 2013/2014 een reis door (zuid-oost) Azie en planden van te voren erg weinig. Het enige dat wij wisten was dat we in Bangkok zouden beginnen en daarna lag alles op. We hebben voornamelijk geluisterd naar andere reizigers die we onderweg tegenkwamen en inderdaad veel informatie gehaald uit de LP (Souteast Asia on a shoestring hadden wij mee). Verder bepaalden we per dag wat we wilden doen. Zin in een bestemming aan de kust? Huppa, in de bus/trein. Zin om een nog een dag of meerder dagen ergens te blijven hangen? Ook prima.
Wij hoorden onderweg bijvoorbeeld ontzettend veel enthousiaste verhalen over Nepal en zo besloten we om vanuit Kuala Lumpur naar Kathmandu te vliegen..
Laat het vooral lekker op je af komen! Overal zijn mooie plekken!
Beste GinoT bedankt voor je reactie en precies zoals jij het zegt hoe meer je je inleest hoe meer landen je wil bezoeken. Maar dat dan maar de volgende x .... In ieder geval bedankt voor je tips, ik denk dat ik het liefst over land verder reis tenzij het veel tijd scheelt om een vlucht te nemen. Dus als ik jullie zo hoor moet je met een Globale planning/route en de tips van tegenkomende reizigers genoeg info hebben om op de place to bee te komen ? als je begrijp wat ik bedoel.GinoT schreef:Er is genoeg te doen en is er vaak te weinig tijd om alles te bezoeken. Hoe meer je je inleest, des te meer (landen) je wilt bezoeken, des te meer je bezig blijft met het aanpassen van je planning. Neem een beslissing welke landen je wilt bezoeken.
Je kunt per land en/of per regio al gauw 4 weken voor kwijt zijn. Dan ligt het er ook weer aan welke route je wilt gaan reizen en hoe je wilt gaan reizen, i.e. bus, land, vliegtuig, boot, fiets, etc. Zoals eerder gezegd moet je jezelf prioriteiten stellen en op de hoogte zijn van de visumvereisten per land. Probeer niet te ver vooruit te plannen/kijken is mijn advies. Ik zou het houden bij een globale planning en probeer het te houden bij een logische volgorde van reizen. Mits mogelijk.
Bij voorbaat dank..