Myanmar
Re: Myanmar vrijwilligerswerk - vraag om tips
Ik denk dat de contacten moeilijk zijn nu op dit moment in Myanmar.
Wellicht een idee om het hostel/hotel waar je vorig jaar zat een mail te sturen of zij ingangen hebben..
Groetjes
Wellicht een idee om het hostel/hotel waar je vorig jaar zat een mail te sturen of zij ingangen hebben..
Groetjes
Re: Myanmar vrijwilligerswerk - vraag om tips
Als je wilt kan ik je in contact brengen met 2 filipijnse jongens die voor een reclame bureau in Yangon werken. Zelf heb ik ze leren kennen via couchsurfen daar. Misschien dat ze iets voor je kunnen betekenen maar beloof natuurlijk niks.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
- dannydekoning
- Reiziger
- Contacteer:
Compilatievideo Birma (Myanmar) 2013 | Danny & Marus Myanmar
Bekijk onder de onderstaande link de compilatievideo van onze reis door Birma (Myanmar) in juli-augustus 2013.
http://www.youtube.com/watch?v=aQATEk0MAFY
http://www.youtube.com/watch?v=aQATEk0MAFY
Re: Compilatievideo Birma (Myanmar) 2013 | Danny & Marus Mya
Mooi gemaakt! Roept herinneringen op!
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Super leuk gemaakt! Stiekem ook veel leuker dan foto's.. Dit zegt toch meer!
Bedankt voor het delen! Ik was weer even terug
Mooi gemaakt, kan niet wachten tot volgend jaar als ik er ook ben! Dit laat me toch ook wel weer extra balen, Ik ben zelf AL mijn video's van 3 maanden backpacken door India kwijtgeraakt Het zal nog wel even duren dit te verwerken.
Welke camera gebruik je trouwens?
Welke camera gebruik je trouwens?
Reisverslagen: http://bjornvanbeek.reismee.nl/
- dannydekoning
- Reiziger
- Contacteer:
Hoi Bjorn,
Jeetje wat zuur zeg dat je al je videobeelden kwijt bent! Pfff zou gek worden. Ik film met de Sony Handycam HDR-CX160 HD. Is handig in gebruik en makkelijk mee te nemen omdat het een kleine filmcamera is. Daarnaast zien de HD beelden er vlijmscherp uit. Helaas is dit niet te zien op het compilatiefilmpje wat ik gemaakt heb van Myanmar. Dit kwam doordat het videosoftware programma Vegas niet echt mee wilde werken. Elke keer een memory error. Of wordt het tijd dat ik misschien een nieuwe computer moet aanschaven...
Maar leuk dat je volgend jaar naar Myanmar gaat. Ik weet niet in welke periode je gaat maar wij gingen in het regenseizoen (juli/augustus). Van regen heb je vooral last in het zuiden (yangon). In Bagan schijnt voornamelijk de zon. Mandalay, Pyin Oo Lwin en Hsipaw kan er een regenbui naar beneden komen maar schijnt ook geregeld de zon. Helaas zijn wij zelf niet naar inle lake en de kust van Myanmar geweest omdat het daar toen niet al te best weer was. Hoogtepunten voor mij waren: Mandalay Hill, Three ancient cities, Hsipaw, Treinreis gotheik viaduct en Bagan. Maar vooral dat de mensen daar nog echt vriendelijk en behulpzaam zijn!
Jeetje wat zuur zeg dat je al je videobeelden kwijt bent! Pfff zou gek worden. Ik film met de Sony Handycam HDR-CX160 HD. Is handig in gebruik en makkelijk mee te nemen omdat het een kleine filmcamera is. Daarnaast zien de HD beelden er vlijmscherp uit. Helaas is dit niet te zien op het compilatiefilmpje wat ik gemaakt heb van Myanmar. Dit kwam doordat het videosoftware programma Vegas niet echt mee wilde werken. Elke keer een memory error. Of wordt het tijd dat ik misschien een nieuwe computer moet aanschaven...
Maar leuk dat je volgend jaar naar Myanmar gaat. Ik weet niet in welke periode je gaat maar wij gingen in het regenseizoen (juli/augustus). Van regen heb je vooral last in het zuiden (yangon). In Bagan schijnt voornamelijk de zon. Mandalay, Pyin Oo Lwin en Hsipaw kan er een regenbui naar beneden komen maar schijnt ook geregeld de zon. Helaas zijn wij zelf niet naar inle lake en de kust van Myanmar geweest omdat het daar toen niet al te best weer was. Hoogtepunten voor mij waren: Mandalay Hill, Three ancient cities, Hsipaw, Treinreis gotheik viaduct en Bagan. Maar vooral dat de mensen daar nog echt vriendelijk en behulpzaam zijn!
Zuur is het zeker. Gelukkig had ik wel de foto's van mn spiegelreflex nog, maar alle foto's die op de iPhone stonden zijn dus ook weg. Veel foto's die veel voor me betekende want vaak was ik te lui om mn grote camera mee te nemen, helemaal als je uit gaat of iets dergelijks. Maarja, niks meer aan te doen.
Ik ben van plan van Maart tot hopenlijk Juli/Augustus te reizen, Myanmar zal wss ergens in April worden dan. Als het regenseizoen uitendenlijk aar mijn mening te erg word ben ik van plan door te reizen naar Indonesie. Het regenseizoen schijnt daar later te beginnen
Ik ben van plan van Maart tot hopenlijk Juli/Augustus te reizen, Myanmar zal wss ergens in April worden dan. Als het regenseizoen uitendenlijk aar mijn mening te erg word ben ik van plan door te reizen naar Indonesie. Het regenseizoen schijnt daar later te beginnen
Reisverslagen: http://bjornvanbeek.reismee.nl/
Normaal gesproken vind ik dit soort filmpjes alleen van mezelf of vrienden leuk, omdat het gemiddelde niveau erg laag ligt. Dit filmpje heb ik met veel plezier bekeken, netjes gedaan. Maakt mij ook nog meer geïnteresseerd in Myanmar.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
- dannydekoning
- Reiziger
- Contacteer:
Klopt Bjorn, mijn vriendin en ik hebben vorig jaar voor een maand (juli-augustus) door indonesia gereisd. Was echt super! Compilatie filmpje hiervan is te zien onder de volgende link: http://www.youtube.com/watch?v=J4-t4bQoPWI
Wat ik hoorde was dat het regenseizoen daar rond november begint. Wij hebben in ieder geval geen regen gehad! Wel vet dat je meerdere landen gaat bezoeken. Hoe lang ga je weg en wat zijn je plannen?
Wat ik hoorde was dat het regenseizoen daar rond november begint. Wij hebben in ieder geval geen regen gehad! Wel vet dat je meerdere landen gaat bezoeken. Hoe lang ga je weg en wat zijn je plannen?
-
- Reisexpert
Danny,
bedankt om te delen. De video van Myanmar bezorgde me echt kippenvel. We zijn er nog niet geweest maar wel in andere landen in Zuid-Oost Azie en tis telkens weer fantastisch!!
Beelden zeggen vaak meer dan een foto, maar zelf kom ik er bijna nooit toe om iets te filmen. Ben steeds foto's aan het nemen en denk zelf dat ik het geduld en de knowhow niet zou hebben om zo'n filmpje te maken.
Nu maar even die van indonesie bekijken.
Even een ander vraagje: zin om ons een kijk te geven op je uitgaven in Myanmar want wij hoorden van veel mensen dat de accommodatie vrij duur is.
bedankt om te delen. De video van Myanmar bezorgde me echt kippenvel. We zijn er nog niet geweest maar wel in andere landen in Zuid-Oost Azie en tis telkens weer fantastisch!!
Beelden zeggen vaak meer dan een foto, maar zelf kom ik er bijna nooit toe om iets te filmen. Ben steeds foto's aan het nemen en denk zelf dat ik het geduld en de knowhow niet zou hebben om zo'n filmpje te maken.
Nu maar even die van indonesie bekijken.
Even een ander vraagje: zin om ons een kijk te geven op je uitgaven in Myanmar want wij hoorden van veel mensen dat de accommodatie vrij duur is.
- dannydekoning
- Reiziger
- Contacteer:
Inderdaad de accommodatie in Myanmar is inderdaad duurder uitgevallen dan we verwacht hadden.Wij betaalden tussen de 30 en 50 dollar per nacht voor een tweepersoonskamer. En wij gingen dan nog wel in het laag seizoen. Maar dan heb je wel een schone kamer met een normale wc! agoda en tripadvisor zijn goeie websites om accommodatie te checken. Hier heb je meestal ook aanbiedingen. Het lastige in Myanmar is dat het internet nogal super traag is waardoor wij niet via het internet konden boeken. Dus als je op de bonnefooi gaat kan het zijn dat je nog meer moeten betalen. Helemaal als de standaardkamers volgeboekt zijn en je alleen nog kan kiezen voor superior room. Deze zijn bij een standaard hotel tussen de 80 en 100 dollar. Maar wat ik in ieder geval niet zou doen is om alles van te voren te boeken want je wijkt al snel van je plan af.
Visum Myanmar:
Iets heel anders, als je je visum wilt regelen in Bangok (zoals wij dat gedaan hebben) let dan op wanneer er vakantiedagen zijn in myanmar. Wij hadden van te voren een vlucht van bangkok naar mandalay geboekt. Toen kwamen we er in bangkok achter dat ze 2 dagen vakantie hadden. Dan is de myanmar ambassade in bangkok dicht. Dus uiteindelijk 3 dagen langer in bangkok gezeten. Daardoor was de vliegtickets van 175 euro niets meer waard. Op de snelle manier een visum regelen kost een dag. Dit kostte ons rond de 2200 bath p.p. als je het door een organisatie laat regelen. Let goed op door wie je het laat regelen want sommige vragen absurde prijzen. Eentje vroeg er 3300 bath per persoon. Daarnaast kraken ze elkaar allemaal af dat de andere oplichters zijn etc. Je kan het ook zelf regelen in Bangkok, dan is het misschien iets goedkoper, ambassade gaat om 9:00 uur open, maar je moet er al rond 7:30 staan met al je ingevulde papieren + pasfoto's omdat het al snel erg druk wordt. Wij hebben daarom ervoor gekozen om dit door een organisatie te laten regelen. Hoop dat je er wat aan hebt.
Visum Myanmar:
Iets heel anders, als je je visum wilt regelen in Bangok (zoals wij dat gedaan hebben) let dan op wanneer er vakantiedagen zijn in myanmar. Wij hadden van te voren een vlucht van bangkok naar mandalay geboekt. Toen kwamen we er in bangkok achter dat ze 2 dagen vakantie hadden. Dan is de myanmar ambassade in bangkok dicht. Dus uiteindelijk 3 dagen langer in bangkok gezeten. Daardoor was de vliegtickets van 175 euro niets meer waard. Op de snelle manier een visum regelen kost een dag. Dit kostte ons rond de 2200 bath p.p. als je het door een organisatie laat regelen. Let goed op door wie je het laat regelen want sommige vragen absurde prijzen. Eentje vroeg er 3300 bath per persoon. Daarnaast kraken ze elkaar allemaal af dat de andere oplichters zijn etc. Je kan het ook zelf regelen in Bangkok, dan is het misschien iets goedkoper, ambassade gaat om 9:00 uur open, maar je moet er al rond 7:30 staan met al je ingevulde papieren + pasfoto's omdat het al snel erg druk wordt. Wij hebben daarom ervoor gekozen om dit door een organisatie te laten regelen. Hoop dat je er wat aan hebt.
-
- Reisexpert
bedankt!! Alles ligt nog open hoor. Wij wilden tijdens onze grote reis in 2011-2012 reeds naar Myanmar. maar toen kwam het er niet van. Hopelijk hebben we in 2014 meer geluk. Want er is zoveel te zien en te beleven in Azie. Dat het steeds keuzes maken wordt.
Heb net een link gepost die zegt dat je nu ook overland binnen kan in Myanmar en niet enkel kentung provincie maar ook gewoon andere plekken om door te reizen.
Welk liedje gebruikte jij bij je video over Myanmar...echt tof. Een echte oorwurm.
Groetjes ellen
Heb net een link gepost die zegt dat je nu ook overland binnen kan in Myanmar en niet enkel kentung provincie maar ook gewoon andere plekken om door te reizen.
Welk liedje gebruikte jij bij je video over Myanmar...echt tof. Een echte oorwurm.
Groetjes ellen
- dannydekoning
- Reiziger
- Contacteer:
Haha inderdaad het is een echte oorwum
King City - Swim Deep
Hier nog enkele oorwurmen:
Kings of Leon - Wait for me
M83. - Outro - My tears are becoming a Sea - Wait - Intro
Temper Trap: Rabbit Hole
Sef: De leven