Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Kims »

Denisevw schreef:Ik ga in juli naar Australië toe voor een jaar. Met een working holiday visum. Iemand nog tips voor mij? Het is mijn eerste keer backpacken.
Kijk onder het Reisgids gedeelte van deze site voor heel veel artikelen en info. Ook op dit forum zul je veel info vinden.

Begin in juli, midwinter, in het Noorden want dat is in de tropen het perfekte seizoen om te reizen en andersom in de Australische zomer in het Zuiden.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Mochten er mensen overwegen om de Northern Territory/ The Kimberley te bezoeken dit jaar en bijvoorbeeld de Gibb River Road te gaan doen, kom niet te vroeg.. We hebben een mega monsoenseizoen op het moment met enorm veel overstromingen. Ook al weet ik niet hoe het verder zal gaan, is de verwachting dat de enorme regens aan zullen houden en dus veel effect zullen hebben op het openen van bepaalde wegen zoals de Gibb River Road. Normaliter is die rond begin mei open maar dat zal nu goed later kunnen zijn! Hetzelfde geldt voor delen van Kakadu/Litchfield etc.
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Ik lees net over 5 doden door extreme regenval in het noorden van Australië.
Kims woon jij in dat gebied? Veel sterkte dan!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Torra schreef: 05 feb 2017 11:38 Ik lees net over 5 doden door extreme regenval in het noorden van Australië.
Kims woon jij in dat gebied? Veel sterkte dan!
Thanks! Ik woon in Broome waar het relatief nog meevalt gelukkig, maar de moesson is ook hier ongelofelijk dit jaar! Het is vooral heel heftig wat meer naar het Oosten en het lijkt erop dat er nog veel meer op komst is... :{
Plaats reactie