Rondreis Maleisië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Torra
Reisexpert
Berichten: 212
Lid geworden op: 08 sep 2012 08:30

Re: Auto rijden / huren in Maleisië

Bericht door Torra »

O haha, moet zijn begin vorig jaar 8)7
ekorvemaker
Reiziger
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 sep 2013 13:16

Reisroute Maleisië

Bericht door ekorvemaker »

Dag mede reizigers,

Mijn vriendin en ik landen op 27 september in Kuala Lumpur. We vliegen op 24 oktober weer terug.
We hebben dus zo'n 4 weken op dit prachtige land te gaan zien. We hebben al ervaring met backpacken in Thailand en Indonesie.

We houden van natuur, cultuur, avontuur en prachtige bounty eilanden om te snorkelen en eventueel onze PADI te gaan halen.

Wie weet een mooie reisroute? Budget ter plekke is ongeveer 2000 eu pp. Binnenlandse vluchten willen we ook wel boeken als dit tijd scheelt.

Ik hoop op vele tips en mooie logische routes.

Alvast bedankt. :) :P
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Reisroute Maleisie

Bericht door Erik »

Ik ben niet in Maleisië geweest maar heb er wel eens in verdiept. Wij hebben toen gekeken of we met de auto een rondje konden maken te beginnen in Kuala Lumpur. Wel kwamen we tot de conclusie dat het lastig was om naar plaatsen als de Perhentian Eilanden te reizen. Andere highlights op de lijst waren Taman Negara, Cameron Highlands en een aantal steden.

Misschien dat @Travelator kan helpen aangezien zij hier een aantal maanden heeft rond getrokken als ik me niet vergis.

ps als je een topic opnieuw onder de aandacht wilt brengen kun je deze "bumpen". Een optie onderaan het topic.
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Reisroute Maleisie

Bericht door Travelator »

Hoi!

Ik heb niet echt veel rondgereisd in Maleisië, heb vooral veel tijd doorgebracht in Melaka en verder uitstapjes gemaakt naar Penang (alleen Georgetown), Perhentians, Tioman en KL. Wel allemaal aanraders, al was ik (als enige ter wereld, geloof ik) niet echt onder de indruk van de Perhentians.
Cameron Highlands, Taman Negara en Ipoh heb ik bijvoorbeeld niet gezien.
Ik zou even een search doen op het forum, want er zijn veel mensen die wel echt een rondreis hebben gemaakt en daar iets over geschreven hebben.
Op de Perhentians vond ik Flora Bay het mooist. Dat ligt op Perhentian Besar. Perhentian Kecil vond ik zelf niets aan.
Melaka zou ik zeker bezoeken. Als je van drukte houdt, kun je in het weekend gaan en de nightmarkets bezoeken, maar zelf vond ik dat veel te druk en ik zou mensen eerder aanraden om doordeweeks te gaan.
Melaka is een beetje een arty stadje. Lekker struinen door de straten van Chinatown en af en toe stoppen voor koffie met taart of een lunch in een van de gezellige cafeetjes. De mensen zijn er supervriendelijk en ook de muziekscene speelt er een belangrijke rol.

Veel plezier op reis!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Kir87
Reiziger
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 mei 2013 16:44
Locatie: Groningen, Nederland

Re: Reisroute Maleisië

Bericht door Kir87 »

Super! Ik vond Maleisië ge-wel-dig al heb ik er nog veel te weinig van gezien! Wij kwamen vanuit Zuid-Thailand aan in Kuala lumpur en zijn vanaf daar doorgereisd naar Melaka, daarna Ipoh, Pulau Pangkor en Cameron Highlands. Toen weer terug naar KL omdat we tickets hadden naar Sri Lanka. Als je op zoek bent naar een fijn eiland raad ik je Pulau Pangkor aan! Dit eiland ligt het dichts bij KL aan de west-kust. Een waar paradijs! Cameron Highlands vond ik ook geweldig. Houd er wel rekening mee dat het daar aardig kan afkoelen in de avonden.

Alvast veel plezier in ieder geval!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Torra
Reisexpert
Berichten: 212
Lid geworden op: 08 sep 2012 08:30

Re: Reisroute Maleisië

Bericht door Torra »

Wij zijn 2x in Maleisië geweest en gaan maart 2016 voor een derde keer.
De eerste keer was een privé reis Kuala Lumpur, Malaka maar voornamelijk Sarawak en Sabah. Deze laatste twee vonden we super vanwege de jungle en de dieren. Ook de mensen heel anders dan op West Maleisië.

De tweede keer zijn we met een gehuurde auto van Kuala Lumpur naar de Taman Negara Cameron Highlands naar Penang gereden. Daar de auto ingeleverd en met de boot naar Langkawi gegaan. Daar ook een auto gehuurd en tot slot overgevaren naar Thailand.

Wij vonden West Maleisië veel minder indrukwekkend dan Borneo. Penang met Georgetown ook niet voor een herhaling vatbaar.
Langkawi zeer geschikt voor een strandvakantie.

We gaan daarom wel terug naar Sabah om daar nog een keer te genieten van de neusapen, orang oetans en de andere junglebewoners.

Voordat we daar heen gaan hebben we 5 weken Nieuw Zeeland gepland en een weekje zon op Langkawi.
De vluchten naar Kuching op Borneo hebben we bij Air Asia geboekt.
Succes met het plannen van je route en een fijne vakantie!
Bird
Reisexpert
Berichten: 328
Lid geworden op: 25 feb 2013 13:37
Contacteer:

Re: Reisroute Maleisië

Bericht door Bird »

Maleisië loont zich prima voor een rondje. Met de klok mee of tegen de klok in bepaal je natuurlijk zelf. Redelijk logische bestemmingen zijn na KL de Cameron Highlands (eindeloze theevelden!), dan naar Georgetown op Penang, voor strand naar Langkawi of het schiereiland oversteken naar de Perhentian Islands, daarna afzakken naar beneden, eventueel via Taman Negara (oerwoud) naar Tioman voor nog meer strand, paar dagen de grens over naar Singapore en dan via Melaka (heerlijk!) naar KL terug.

En dan zijn er tussen de genoemde plaatsen nog heel veel andere plekken die de moeite waard zijn voor een korte stop. Ipoh, pulau Pangkor, Kota Bahru, etc.

Ik vond Georgetown en Melaka de hoogtepunten, beide erg fijne plekken om te blijven hangen.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
KimKB
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2010 17:02

Chinese new year in Maleisië

Bericht door KimKB »

Beste reizigers,
Ik ga in februari rondreizen door Maleisie met mijn vriend. We hebben al meerdere reizen gemaakt en boeken nooit iets vooruit. Nu is het zo dat we 31 januari aankomen en 2 feb ook weer vanuit Kuala Lumpur willen vertrekken. Wat en waarheen is nog een beetje onduidelijk, maar we willen niet te lang in de hoofdstad blijven (zijn hier al geweest). 8 Februari is het echter Chinese new year, een feestdag die in deze landen natuurlijk uitgebreid gevierd wordt. Nu is onze vraag: wie heeft er ervaring met Chinese New Year in Maleisie? Is er rond deze data genoeg accomodatie te krijgen last minute? Is er genoeg mogelijkheid gebruik te maken van OV om evt door te reizen? Welke plekken zijn erg druk en wat is een leuke plek om zelf chinese new year mee te maken?
Hopelijk kan iemand ons wat informatie en tips geven!
Bedankt, liefs Kim.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: Chinese new year in Maleisië

Bericht door Erik »

Ik heb tot nu toe nog geen antwoord kunnen vinden. Jij zelf toevallig wel?
jorgverh
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2015 11:09

Re: Chinese new year in Maleisië

Bericht door jorgverh »

Hoi Kim,

Ik ben tegen die tijd ook in Maleisië en ik ben blij dat jij hier aan denkt. Heb je ondertussen al meer informatie kunnen vinden? Ik ben er benieuwd.
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Chinese new year in Maleisië

Bericht door Travelator »

@KimKB : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
KimKB
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2010 17:02

Re: Chinese new year in Maleisië

Bericht door KimKB »

Beste Erik en Jorg,
Ik heb helaas nog geen extra informatie hierover gekregen/kunnen vinden..
Travelator
Reisexpert
Berichten: 2140
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:32
Locatie: Geen

Re: Chinese new year in Maleisië

Bericht door Travelator »

@KimKB en @jorgverh
(sorry, had eerder even geen tijd om te antwoorden)
Ik heb 2 (of misschien 3 :? ) jaar geleden Chinees Nieuwjaar gevierd in Melaka. Erg gezellig, maar ik kende daar toen al een aantal mensen, dat scheelde wel.
Het was toen echt feest op straat! Wel vrij druk.
Singapore zou ook leuk kunnen zijn, al lijkt het me daar ook behoorlijk druk.
Ik zou in ieder geval een minder islamitisch deel van Maleisië kiezen, als je echt de bloemetjes buiten wilt zetten : ) (Zo zijn Kelantan en Terengganu bijvoorbeeld meer islamitisch georiënteerd)
Wat betreft OV en accommodatie kan ik je niet echt helpen, omdat ik toen al een tijd op dezelfde plek zat en dus al langer een kamer had. Ik weet dus niet goed of het toen extra druk was, maar ik zou er zeker wel op rekenen...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Tomm
Wereldreiziger
Berichten: 111
Lid geworden op: 19 mar 2014 09:50

3 maanden malaysia, one way ticket of return ticket?? tips!

Bericht door Tomm »

Hallo iedereen.

Momenteel verblijf ik in Australië maar wil begin feb naar thailand vliegen en eind feb naar Malaysia vliegen om daar een aantal maanden te werken. Nu heb ik gelezen dat je maximaal 3 maanden kan blijven, maar! Moet ik nu ook alvast een ticket boeken als ik naar 3 maanden weer verder reis? Ik weet alleen nog niet waarheen?
Iemand die mij hier meer over kan vertellen.
Gr Tom
Woei
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2016 14:57

Welke bezienswaardigheden zijn aan te raden op onze route door Thailand en Maleisie?

Bericht door Woei »

Wij vertrekken in mei voor drie weken naar Thailand en Maleisië. Onze route hebben we al gepland, tickets en hotels zijn geboekt. Wat zijn aanraders en bezienswaardigheden die we tijdens onze rondreis makkelijk kunnen aandoen?

Onze route:
Dag 1. Aankomst in Bangkok.
Dag 2. Bangkok
Dag 3. Bangkok
Dag 4. Reisdag van Bangkok naar Phuket met trein & bus
Dag 5. Phuket
Dag 6. Phuket
Dag 7. Reisdag van Phuket naar Penang met vliegtuig
Dag 8. Penang
Dag 9. Penang
Dag 10. Reisdag van Penang naar Cameron Highlands met de bus
Dag 11. Cameron Highlands
Dag 12. Cameron Highlands
Dag 13. Reisdag van Cameron Highlands naar Penang met de bus
Dag 14. Reisdag van Penang naar Pherentian Islands (Besar) met vliegtuig, taxi en boot
Dag 15. Besar
Dag 16. Besar
Dag 17. Reisdag van Pherentian Islands naar Kuala Lampur met vliegtuig
Dag 18. Kuala Lampur
Dag 19. Kuala Lampur en laat in de avond vliegen naar Amsterdam

Alvast bedankt!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten