Australië: Wel of geen reisorganisatie?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Musiixxx

Australië groepsvluchten en organisaties

Bericht door Musiixxx »

Hey

Ik ga in september naar Australië met een working holiday visum. Nu ben ik aan het kijken voor mijn vlucht maar ik vroeg me af of er sommigen onder jullie soms ervaring hebben met een groepsvlucht. Ik geloof best dat je eerste contacten dan gelegd zijn (maar je kan die zeer snel weer kwijt raken ook, geloof ik..) maar ik ben nog niet overtuigd.

En via welke organisatie je die groepsvlucht hebt gedaan, ik weet niet goed of dit (zonder de extra pakketten dat je eventueel kan bijboeken) veel duurder is dan een gewone vlucht. Ik heb al rondgekeken en vergeleken maar de prijzen zijn zodanig wispelturig dat ik niet goed weet wat een 'goeie prijs' is.

Voor de rest lees ik vaak dat een pakket (voor het regelen van een bankrekening en dergelijke) bij een organisatie afgeraden wordt doordat je dit vaak zelf kan doen én je uiteindelijk zelf voor werk moet zoeken.

Mijn grootste vraag is dus eigenlijk gewoon de vlucht; heeft er iemand nog tips om een goeie deal te sluiten? Er zijn zoveel mogelijkheden/luchthavens waarvan je kan vliegen en ik zou graag ervaringsdeskundigen even horen :)
Of heeft er iemand goeie/slechte ervaringen met organisaties?

Alvast bedankt!!
ketting
Reisexpert

Re: Australië groepsvluchten en organisaties

Bericht door ketting »

Ik heb ook aan zo'n groepspackage gedacht destijds. Ben blij dat ik het niet gedaan heb. Contacten leg je heel gemakkelijk. V.w.b. een bankrekening. Ik ben gewoon een kantoor van Westpac ingelopen en ik stond na een half uurtje weer buiten met een rekening en bankpas, kon gewoon mijn Nederlandse adres opgeven ook. Inderdaad gewoon een los vliegticket boeken is mijn advies. Tips v.w.b. een goeie deal heb ik niet. Zou gewoon op een grote stad in Australie vliegen en dan met een stop-over van een paar dagen in bijvoorbeeld Hong Kong o.i.d.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb zelf via Tunafish een erg goedkoop ticket die wijzigbaar is geboekt.. In australië heb ik heel snel mensen leren kennen... ik heb geen bankrekening geopend want die was ik niet nodig, het tax file nummer wel aangevraagd en dat ging erg makkelijk zelf..

Een jongen waarmee ik samen heb gereist had wel een package geboekt, en die had nog wel contact met de anderen die meeging in de vlucht, maar die baalde nog al eens dat hij nog wel eens naar zo'n kantoortje moest en dat de mensen daar niet echt vriendelijk waren... maar dat zal wel per organisatie verschillen..
Ozzie

Bericht door Ozzie »

Hoi Liza!

Ik zit ongeveer met dezelfde vragen als jij. Vanaf eind juni ben ik klaar met mijn hbo studie en wil dan een tijdje naar Australië vanaf september/oktober. Afgelopen zaterdag heb ik open dag van Australian Backpackers bezocht en daar werd je natuurlijk op het hart gedrukt dat je de eerste week écht met een organisatie moest doen en daar twijfel ik zelf ook nogal aan. Natuurlijk blijk ik wel een beetje met de vraag zitten of ik voor die eerste week niet toch een organisatie aanspreek. Wat me vooral tegenhoudt is het geld, voor die paar honderd euro ga ik liever wat duiken maken of iets anders leuks doen.

Ik ben ook van plan te gaan werken dus met een work holiday visum te gaan. Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe het werkt met het aanvragen van een taxfile nummer en het openen van een bankrekening t.b.v. het loon enzo.

Weet jij inmiddels al wat meer?

Groet!
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Even inspringen op dit onderwerp.

Australie is echt heel makkelijk te bereizen en dingen zoals Tax File Number en bankrekening zijn simpel zelf te regelen. Mensen ontmoet je heel makkelijk als je in hostels verblijft. Kijk onder reisinformatie voor tips etc. Ik zou het geld lekker in je zak houden en daar aan het reizen uitgeven.

In deze post staat ook veel info, misschien hebben jullie daar wat aan:
alleen-met-groep-reisorganisatie-reizen-t25102.html

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ozzie

Bericht door Ozzie »

Bedankt Kim!

Ik hou het geld inderdaad lekker in mijn zak, het leven in Australië kost al geld genoeg als ik zo de fora een beetje bekijk.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

dat geld kan je zeker goed gebruiken in Australië, het leven daar is een stuk duurder als hier in Nederland ;)
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Een TFN kan je in Oz gewoon online aanvragen. Even de link googlen en na het invullen ontvang je direct het nummer.
Een bankrekening openen is zoals eerder beschreven erg makkelijk. Een bank binnen lopen met je paspoort en een half uur later sta je weer buiten met een bankrekening op zak.
Boek zelf je ticket (skyscanner checken?) en laat de organisaties links liggen. Bij aankomst ga je naar een hostel want je moet toch overnachten. En wedden datje dezelfde dag nog contact legt met andere backpacker?!
Ozzie

Bericht door Ozzie »

Fijn dat iedereen gewoon lekker duidelijk is! ^O^
Ik zit voor tickets een beetje rond te kijken, ik wil graag een flexibel jaarticket. Bij Kilroy bijvoorbeeld kost dat niet zoveel alleen zie ik dat je voor een datumwijziging €50,- betaalt. Kan dat ook ergens gratis misschien?

Thanks!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

De wijzigingskosten hangen meestal bij mijn weten af van de regels van het vliegticket, die dus voor elk ticket weer anders kunnen zijn?

Of rekent Kilroy standaard 50 euro?

Ik zou ook zeker even een mailtje naar Tunafish sturen, zij hadden een mooi goedkoop wijzigbaar ticket voor mij en ben erg tevreden over hun service!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Metor schreef:Een TFN kan je in Oz gewoon online aanvragen. Even de link googlen en na het invullen ontvang je direct het nummer.

Bij een TFN moet je toch ook een adres opgeven? Mag dat ook in Nederland zijn? Hoe hebben jullie dat gedaan?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Ik had een appartementje in Sydney waar ik het naartoe kon laten sturen, maar ik heb gehoord dat het ook redelijk makkelijk naar een hostel gestuurd kan worden, en mss wel naar een postkantoor oid?
Noec
Contacteer:

Bericht door Noec »

Bankrekening, TFN, etc
De plek waar je start is veelal een grote stad (Sydney/Melbourne, etc). Blijf daar in het begin een tijdje hangen. Er valt genoeg te zien/beleven en je hebt even de tijd om te acclimatiseren en mensen te ontmoeten. Gooi direct op de eerste dagen je verplichtingen uit (bankrek nr, TFN etc) en geef het adres van je hostel op. Vraag direct rond in het hostel waar je verblijft; er is altijd iemand die eigenlijk ook geen zin heeft om het te regelen: gedeelde smart is halve smart. Alleen de eerste post is van belang, en die ontvang je snel genoeg. De rest laat je hangen of haal je evt later nog eens op.

Post doorzenden
Er zijn ook bedrijfjes (in de grote steden) die je post opvangen en evt doorzenden op afroep. Mijn mening: kost geld dat je beter aan leukere dingen uitgeeft.
Als je iemand kent die een vast adres heeft in Australie, kun je natuurlijk dat adres gebruiken. Wel zo handig als dat in de buurt van je vertreklocatie is: de eerste post is de belangrijkste.

Taxback
Dezelfde bedrijven helpen je ook met je tax-back tegen betaling. Lokale accountants kantoren in kleinere steden/dorpen leveren vaak vergelijkbare kwaliteit tegen lagere kosten. Maak hiervoor een halve dag vrij richting het einde van je reis en je hebt nog wat extra cash om stuk te slaan.

Bovenstaande is mijn eigen ervaring en die van reizigers om me heen, eind 2008. Mogelijk gaat er inmiddels al meer digitaal.
Pannadinho
Contacteer:

Waar te boeken (australie)

Bericht door Pannadinho »

Beste lezers,

waar is een rondreis het beste te boeken, bij een nederlandse organisatie of een australische? Het lijkt mij dat wanneer je het bij een australische reisorganisatie boekt je voordeliger uit bent.

Kennen ze in australie ook wegbreng aanbiedingen voor campers of is dat alleen in usa of canada?
Erik
Site Admin

Re: Waar te boeken (australie)

Bericht door Erik »

Wil je alles van te voren al vastleggen? Anders kun je het prima ter plekke regelen. Er zijn wel wat Nederlandse bedrijven die wat voor je kunnen boeken, maar of het goedkoper is weet ik niet.
Plaats reactie